2 Beeldschermen, verschillende scaling Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

donnydeprof

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2018
Berichten
8
Hallo,

Recentelijk heb ik na een update van Windows 10 het volgende probleem. Ik gebruik 2 verschillende beeldschermen (een van asus, ander philips) en het 2e beeldscherm (Philips) heeft een grotere scaling dan mijn 1ste beeldscherm. Nogal irritant, want hierdoor kan ik de taakbalk bijna niet meer zien en de startknop niet eens meer aanklikken. Mijn 1ste scherm is wel prima. Heb van alles geprobeerd in ''Display Settings'' , verschillende resoluties geprobeerd voor het 2e scherm, Scaling geprobeerd aan te passen, maar die gaat niet onder de 100%. Iemand die mij uit de brand kan helpen?
 
Wordt dat philips-scherm wel juist geïdentificeerd in Apparaatbeheer ( dus met naam en type ) en niet als Algemeen PnP-scherm aangeduid..?
 
Kan Windows 10 eigenlijk wel scalen <100%?
https://answers.microsoft.com/en-us...than-100/b47b6010-beb4-45a3-bb88-652f2d7c2f1f
Zo te zien niet....
Dus dat lijkt me een heilloze weg om te volgen.

Zorg iig eerst zoals Scrapheap al aangaf te kijken of je de juiste driver hebt en een algemene PnP.
Bij die driver zit vaak een menu item of tray icoon of optie via config scherm of R-muis desktop, waarbij je de settings aan kunt passen.
Je kunt ook de resolutie hoger zetten dat is vaak ook al alleen goed, maar dat kan soms alleen beter met de juiste driver.
 
In Windows 10 kan je de beeldschermen per stuk afzonderlijk instellen:
DualScreen.JPG
 
Dat had ik hier al afgeleid.....
Ik gebruik 2 verschillende beeldschermen (een van asus, ander philips) en het 2e beeldscherm (Philips) heeft een grotere scaling dan mijn 1ste beeldscherm.
 
Ik niet. Als ze via 1 of andere split methode op 1 monitor aansluiting zitten kan je ze niet afzonderlijk instellen.
Dat kan alleen als ze daadwerkelijk per stuk op een eigen monitor aansluiting zitten.
 
Dat zien je wrs ook maar alleen een 1 en geen 2 bij jouw print screen...? Klopt dat? Heb het niet eerder bij de hand gehad, nooit een video splitter gebruikt.

Maar zo wie zo:
Als ze via 1 of andere split methode op 1 monitor aansluiting zitten kan je ze niet afzonderlijk instellen
Dit kon hij wel.. dus 2 apart in te stellen scaling.
 
Ja, dat klopt, maar ik begreep ervan dat hij de instellingen van de monitoren zelf gebruikte in plaats van de beeldscherm instellingen binnen Windows en de instelling voor 1 monitor in Windows.
TS zal die vraag dus nog moeten beantwoorden.
Ziet hij 1 of twee monitoren in dat Windows instellingen scherm.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik niet de instellingen van de monitoren zelf, maar in Windows. Beide monitoren worden gewoon herkend in Windows als 1 en 2 en dat is eigenlijk wat ik probeerde te zeggen in mijn eerste post: De resolutie van de schermen in de instellingen van windows 10 afzonderlijk schakelen. Als ik voor scherm 2 een kleinere resolutie kies (bv. 1680x1080) ,merk ik wel dat het iets beter wordt. Echter, zoals het hoort te zijn wordt het niet.
 
Laatst bewerkt:
Installeer eerst apart de driver voor elke monitor (als die er is...).
Een voor een dus.
Kijk eens of dat helpt?
Test eerst anders nog even kort of het terug gaan naar de vorige driver helpt (soms lees je dat dit ook wel eens helpt).

En: kun je nog "kleiner" dan 1680x1080 gaan (moet dus wel ondersteund worden .....)
Check ook de driver v/d grafische kaart of er een nieuwere is, bij de makers van de kaart. Soms helpt dat....
 
Laatst bewerkt:
Dank het is gelukt! IPV windows heb ik in de Intel HD graphics de instellingen aangepast naar een andere resolutie en nu is het opgelost!
 
:thumb:
Das meestal de meest voor de hand liggende oplossing. Ze brengen die niet voor niets uit.... En.. niet geschoten is altijd mis...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan