Maplocatie openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Als ik in Windows 10 in de verkenner op een map klik, staat in de adresbalk niet het pad naar de map, maar staat er: zoekresultaten voor [naam van map waarin ik heb gezocht, bv. 'Documenten'].

Het is daardoor omslachtig om direct naar de bovenliggende map te navigeren. Geen idee of ik het begrijpelijk uitleg.

Ik gebruik overigens het Classic Start enu, omdat het standaard menu van Win10 helemaal onwerkbaar is...

Is daar wat aan te doen? Dank.Knipsel.JPG
 
Kijk eens onder Organiseren > Map- en zoekopties > Weergave > Het volledige pad in de titelbalk weergeven
 
Yes, super! Dank!

Nou ik je toch aan de lijn heb: zoekresultaten worden bij mij altijd in de indeling 'Inhoud' weergegeven, terwijl ik altijd de weergave 'Details' nodig heb. Ook een oplossing voor?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan.:thumb:
Heb zelf geen W10. Zoekresultaten gebruik ik zelf nooit want dat doe ik met de zoekmachine > Everything. Maar in verkenner staan toch die streepjes rechtsboven met zwart pijltje ernaast, daar kun je de weergave aangeven.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar komt steeds op 'Inhoud' terug...

Leuk dat Everything, heb het geïnstalleerd. Hoe kun je het ding snel starten, met bv. de Windows-knop? Sneltoets lijkt te zijn geblokkeerd, er staat [geen] en lijkt niet te veranderen.
 
Zet Everything in system startup via het tabblad Algemeen/General daar staan nog meer opties. Snelkoppeling maken op desktop > "C:\Program Files (x86)\Everything\Everything.exe"
Kunt ook daar een sneltoets toewijzen. Als de toets (indrukken) of combinatie niet wil zijn ze volgens mij bezet door andere software.

Ja, maar komt steeds op 'Inhoud' terug...
Bij mij in W7 onthoudt die de laatste instelling. W10 kan ik niet nakijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan