• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

data verzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Wie zou mij willen helpen met misschien wel een eenvoudige oplossing.
Ik heb een Access bestand omgezet naar een Excel bestand.
Omdat het Access bestand niet correct is opgezet zit ik nu met een probleem.
In het voorbeeld staan drie gekleurde vakken met elk 5 kolommen.
Nu moeten de gegevens in deze kolommen onder elkaar komen te staan met behoud van de andere gegevens t/m kolom AM.
Bij regel 15 heb ik een voorbeeld gegeven zoals het resultaat zou moeten worden.
Regel 2 heeft 3 mogelijkheden terwijl de andere regels meer of mindere mogelijkheden heeft.
Dat is dan ook de reden dat ik daar niet uit kan komen en niet weet hoe dit op te lossen.
Er zijn verschillende Access bestanden die ik op deze manier over wil zetten om in een ander programma weer in te kunnen lezen.
Wie zou mij daarom kunnen helpen want met de hand is dit niet te doen, te veel data.
Zie graag uw hulp tegemoet, bedank bij voorbaat, Corania.
 

Bijlagen

  • voorbeeld1CKP.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 37
Is het niet veel makkelijker om je query an te passen en in te lezen? Zo te zijn is het een hele simpele query om te makes. Sterker nog: ik ben tien keer langer bezig om het resultaat dat je nu hebt te maken, dan om daar een gewone query voor te maken. Zeker als je er meer hebt, ligt daar een betere oplossing.
Dus niet dweilen met de kraan open, maar de kraan dichtdraaien :)
 
Beste Octafish,
Bedankt voor de reactie. Ik heb even geïnformeerd hoe het Access bestand in elkaar zit. De gegevens in de kolommen F..J in Excel, staan in één cel in Access met de naam "naam" en gescheiden door een ";", dus JAN; FEB; MRT; staan in één cel in Access, dit zelfde geldt voor de gegevens van K..O in één cel met de naam "dat1" en P..T in één cel met de naam "dat2".
In Excel zijn deze gegevens in aparte kolommen omgezet zonder ";".
Misschien zijn we nu verder weg van een oplossing dan gedacht.
Nadat u dit heeft gelezen en misschien begrepen zou u dan misschien nog een andere oplossing weten?
Groeten, Corania.
 
Macrootje
Code:
Sub tsh()
    Dim Br
    Dim i As Long, j As Long
    
    Br = Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion
    With CreateObject("System.Collections.Arraylist")
        For i = 1 To UBound(Br)
            j = 6
            Do While Br(i, j) <> "" And j < 11
                .Add Array(Br(i, 1), Br(i, 2), Br(i, 3), Br(i, 4), Br(i, 5), Br(i, j), "", "", "", "", Br(i, j + 5), _
                    "", "", "", "", Br(i, j + 10), "", "", "", "", Br(i, 21))
                j = j + 1
            Loop
        Next
        Sheets("Blad2").Cells(1, 1).Resize(.Count, 21) = Application.Index(.ToArray, 0)
    End With
End Sub
 
@Tim

of ?

Code:
for jj= 6 to 11
  if br(j,jj)="" then exit foir
  .add Array(...)
next
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan