frames,...Aaaaarrch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieterjan

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2001
Berichten
776
Ok, het is me reeds gelukt, maar ik heb nog wat problemen met de mappenconstructie, ik heb nu een hoofdmap, met daarin de index.htm en een map "images" en een map "html" in de map "html" zit er de map "templates" waar mijn template-bestand inzit, en al mijn verdere subpagina's zitten gewoon in de map "html".
Hierdoor werkt een deel, maar de verwijzing naar links en afbeeldingen verschillen bij de "index.htm" en de andere subpagina's in de map "html". Het is nogal moeilijk onder woorden te brengen, maar ik probeer...
Hoe maak je dus best de mappenconstructie, zodat alles wat op orde blijft? Er moet echter aan één voorwaarde voldaan worden en dat is dat de "index.htm" zich in de hoofdmap bevindt.
Nogmaals bedankt

Groeten

Pieterjan
 
Ik heb voor 1 site ongeveer dezelfde constructie, met 1 verschil: de map templates heb ik in de hoofdmap staan.
Jij hebt de map templates in een submap gezet. Je zou kunnen kijken of het iets uitmaakt dat je de map templates ook in de hoofdmap zet. Ik denk zelf dat daar het probleem zit.

Ik zal het zelf ook eens uitproberen, wat het verschil is.
 
Ok, zo lukt het inderdaad!
Nog iets, ik had als editable region een volledige cel genomen, maar daardoor kreeg ik problemen met de verwijzing naar de achtergrondafbeelding. Daarom zou ik nu de editalbe region willen verplaatsen naar een tabel in die cel, om dat probleem te vermijden.
Hoe doe ik dat dan weer?

Groeten

Pieterjan
 
Hmmm, da's een goeie.........:D

Daar ga ik zelf eens mee aan de slag, lijkt me wel handig om te weten! Ik laat je wel iets horen als ik meer weet!
 
Effe een vraag tussendoor: kan je het probleem van je achtergrond niet ondervangen door css (en daar je achtergrond in zetten) te gebruiken ofzo?
 
De oplossing voor het verplaatsen van je editable region:

Ik had deze constructie:
PHP:
<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
              <tr> 
                <td height="50">&nbsp;</td>
              </tr>
              <tr> <!-- TemplateBeginEditable name="main" --> 
                <td>&nbsp;</td>
                <!-- TemplateEndEditable --></tr>
              <tr> 
                <td>&nbsp;</td>
              </tr>
            </table>
Wat je kan doen, is dat je dit even "opzij" zet naar een nieuwe, kale pagina. Je verwijdert het stuk en zet er je nieuwe tabel etc ervoor in de plaats. Daarna kopieer je het stukje code weer, en zet je het op de plaats waar je het wil hebben. Zolang je de naam van het stukje editable region niet verandert (in mijn geval "main") is er weinig aan de hand.

In mijn voorbeeld is de middelste row de editable region; wil je nu de onderste row als editable hebben, krijg je dit:
PHP:
 <table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr> 
          <td height="50">&nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>
          </tr>
        <tr> <!-- TemplateBeginEditable name="main" --> 
          <td>&nbsp;</td>
        <!-- TemplateEndEditable --></tr>
      </table>
Moet te doen zijn zo lijkt me! Succes maar weer! (Heb ik zelf ook weer het nodige geleerd :D )
 
Ik had gisteren ook nog wat geprobeert, gewoon de template-tags in de code verwijderd, maar de rest alten staan. En dan gewoon een nieuwe editable region maken (met dezelfde naam als de vorige). En zo is het me ook gelukt.
In ieder geval ben ik nu al wat beter vertrouwd met templates, daarvoor nogmaals mijn dank!
Heb je trouwens geen url van site waar gewerkt wordt met templates?

Groeten

Pieterjan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan