systeemherstel doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nic322

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2004
Berichten
29
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem, als ik een afbeelding wil openen in window viewer dan gebeurt er dus niks. Dus ik dacht, dan maak ik een systeemherstel, maar dat lukt dus niet. Er is blijkbaar echt iets fout met mijn computer.
Wat moet ik doen?!?!?!

Alvast bedankt, nic
 
Toevallig enige dagen geleden een fix toegepast voor Windows? Omtrent het welbekende grootste lek allertijden? Ik heb ook ergens een regel in mijn menu Start --> Uitvoeren toegepast en kan nu ook geen plaatjes meer openen (In Windows viewer).
 
Niet dat ik weet, maar misschien heb ik wel iets veranderd hoor. Maar ik zou jammer genoeg echt niet weten wat.
 
nic322 zei:
Hallo allemaal!

Ik heb een probleem, als ik een afbeelding wil openen in window viewer dan gebeurt er dus niks. Dus ik dacht, dan maak ik een systeemherstel, maar dat lukt dus niet. Er is blijkbaar echt iets fout met mijn computer.
Wat moet ik doen?!?!?!

Alvast bedankt, nic

Systeemherstel doet het vrijwel nooit, dus wat betreft je probleem kun je het wel vergeten.
 
Ok, maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat windows viewer het weer doet?
 
Helemaal uitzetten en opnieuw starten
 
Dit probleem doet zich al een paar dagen voor. Dus de computer is al vaker uitgeschakeld geweest. Of bedoel je wat anders?
 
Misschien toch de fix geprpbeerd, doe eens menu Start en dan Uitvoeren en plak dan dit erin en druk op ENTER

regsvr32 shimgvw.dll
 
Als je een systeemherstel doet wat voor melding krijg je dan.
 
You can enable and disable Windows Picture and Fax Viewer in XP by doing the following:

To enable:

Copy and paste the following registry info into Notepad and save as .reg file named "EnableWPWV.reg" (or something to that effect) and then run it:

-----------------------
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\SystemFileAssociations\image\ShellEx\ContextMenuHandlers\ShellImagePreview]
@="{e84fda7c-1d6a-45f6-b725-cb260c236066}"
-----------------------

To disable:

Copy and paste the following registry info into Notepad and save as .reg file named "DisableWPWV.reg" and then run it:

-----------------------
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\SystemFileAssociations\image\ShellEx\ContextMenuHandlers\ShellImagePreview]
@=""
 
If for some reason it's not already in the list, you can force the association by following these steps, still in Windows Explorer:

On the Tools menu, click Folder Options...
Click on the File Types tab.
Scroll down to the extension you care about, for example "JPG".
Press the Restore button, if it exists.
Press the Advanced button.
Click on the Open action.
Click on Edit...
In the Application used to perform action: enter C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe C:\WINDOWS\System32\shimgvw.dll,ImageView_Fullscreen %1. Where "C:\WINDOWS" is the directory containing your Windows installation.
Press OK
You'll want to repeat that for every extension (GIF, JPG, JPEG, etc.) for which you want to change the behavior.
 
gelukt!!!

Helemaal top jongens!!!

Ik heb blijkbaar toch die fix gedaan ofzo, want alles doet het weer!! Ik ben helemaal blij. Hartstikke bedankt voor jullie hulp en snelle reacties.

Groetjes nic
 
Met het bericht van Caspar107:

"Misschien toch de fix geprpbeerd, doe eens menu Start en dan Uitvoeren en plak dan dit erin en druk op ENTER

regsvr32 shimgvw.dll"




Dat heb ik dus gedaan en alles doet het weer.

Gelukkig!!!
 
Dat als je geen systeemherstel hebt, dan moet je toch regematig een backup aan maken, voor beveiliging.
 
egkok zei:
Systeemherstel doet het vrijwel nooit, dus wat betreft je probleem kun je het wel vergeten.
Zo Egkok, jij bent er dus ook weer met je galspuierij over systeemherstel. Dat ie bij jou nooit werkt wil niet zeggen dat ie nergens werkt.

nic322: Fijn dat je probleem met de Windows Viewer is opgelost.:)

Probeer systeemherstel 'ns helemaal uit te schakelen en dan opnieuw inschakelen. Rechtsklik op 'Deze Computer', kies voor Eigenschappen, onder tabblad systeemherstel vinkje zetten bij 'Systeemherstel voor alle stations uitschakelen'. Nu weer inschakelen en probeer dan weer een herstelpunt terug te zetten.
 
Zo Egkok, jij bent er dus ook weer met je galspuierij over systeemherstel. Dat ie bij jou nooit werkt wil niet zeggen dat ie nergens werkt.


Ja dat blijf ik doen om te voorkomen dat mensen op systeenherstel vertrouwen terwijl dat volkomen ten onrechte is. Systeemherstel is een vals veiligheidsgevoel, systeemherstel doet het vrijwel nooit. Waarschuwen is ook een taak en doel van Helpmij.
 
egkok zei:
Zo Egkok, jij bent er dus ook weer met je galspuierij over systeemherstel. Dat ie bij jou nooit werkt wil niet zeggen dat ie nergens werkt.


Ja dat blijf ik doen om te voorkomen dat mensen op systeenherstel vertrouwen terwijl dat volkomen ten onrechte is. Systeemherstel is een vals veiligheidsgevoel, systeemherstel doet het vrijwel nooit. Waarschuwen is ook een taak en doel van Helpmij.

Wat een flauwe kul, als je het goed gebruikt werkt het perfect, maar ja, als je dat niet weet.:D

Ook kun je de snapshots goed gebruiken als je het register heb zitten te vernaggelen door slechte progjes en/of drivers te installeren.

Kun je mooi system , software file en je ntuser.dat weer gebruiken om het allemaal weer te laten werken.

Computers maken geen fouten, degene die ervoor ( volksmond, erachter, vreemd want daar staat bij mij een muur ) zitten zijn de boosdoeners.:evil:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan