Chatbot

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Ik ben begonnen aan een chatbot. Hij is niet beveiligd, dus je kan de source bekijken, en aanpassen...
Hier is de nieuwste versie, wil je meehelpen met maken, of heb je tips, ga dan ff naar
http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=242835
:D :thumb:

BTW: het is een vbs, sommige virusscanners herkennen dat direct als virussen, maar dat is het niet. Om dat ding te stoppen typ je exit.

EDIT: Nieuwe update van de chatbot: 24-02-06 15:56
EDIT2: Nieuwe update van de chatbot: BUG eruit gehaald, voor iedereen die hem al geprobeerd te openen had, en weer wat slimmer ;-) 28-02-06 20:35

Bijlagen

Laatst bewerkt:
dit is de test topic, de andere is de developement topic???:o

Dienstdoende mod was reeds ingelicht. Iemand was me voor.

Niet deze maar deze http://helpmij.nl/forum/showthread.php?t=242835 is gesloten. Aangezien het beide met elkaar te maken heeft. De ene wil TS een bot maken en in deze is de bot klaar.

Keuze is voor mij dan wat makkelijker. Hier kan je bot getest worden en aanvullende info gegeven worden

Laatst bewerkt:
Ok, sorry...
In dat geval hier wat toelichtende informatie:
Ik wil graag nog zorgen dat hij meerdere verschillende antwoorden kan geven bij een vraag. Hoe doe ik dat in vbs?
mijn systeem werkt zo:

Code:
msgbox "Hoi"
msgbox "Gebruik geen hoofdletters, leestekens en zorg dat je alles goed spelt."
msgbox "Niet schelden a.u.b, en als ik iets niet snap, dan komt er opnieuw het intyp schermpje."
msgbox "Als je wilt stoppen moet je exit typen."
msgbox "Veel plezier!"
d=inputbox("Hoi, hoe heet je?")
msgbox "Ah, fijn je te leren kennen " +d
b=true
while b = true
a=inputbox("Wat wil je zeggen")
if a = c then msgbox "Je valt in herhaling!"
c=a
if a = "hallo" then msgbox "Hoi!"
if a = "wat is je lievelings eten" then msgbox "Spinazie vla!"
if a = "hoi" then msgbox "Hey!"
if a = "exit" then b = false
Wend

Om de volledige versie te testen download mijn zipje bovenaan deze topic:thumb:

Voor iedereen die hem net had geopent, de bug is er uit gehaald!!!:thumb:

eerlijk gezegt is het niet echt een begin ;)

ofnou,
wel een begin van vbs

dimitri10011 zei:
leuk botje maar ik krijg een leeg "antwoordscherm" als ik op annuleren klik

dat kan kloppen, ik plak altijd een stel lege regeltjes achter mijn code aan waar ik nieuwe woorden kan invoeren, en die zijn eerst leeg, dus als je niks invult dan pakt ie die... en annuleren betekend ook niks invullen. Mijn fout dus, ik ben ze vergeten weg te halen...

heb jij verstand van vbs?? ik iniedergeval niet echt, en ik heb echt geen flauw idee hoe ik die knop weghaal :(

't punt is, vbs is geen vb. dus daar is niet echt hebben aan. maar als je mijn bestandje opent met kladblok, kan je alles zien. probeer maar, graag!!!

het is best simpel, als je nog vragen hebt over m'n ding dan beantwoord ik ze graag ;)

gewoon openen met kladblok dus.

en als je op internet gaat zoeken moet je naar vbs zoeken, niet naar vb, dit is namelijk visual basic script.

lol, nee dus. en trouwens, de code van de inputbox heet inputbox, daar moet je aan prutsen ;)

aan andere dingen slopen vind ik ook niet erg trouwens

ik sla voor de zekerheid op als chatbot1.vbs zodat het origineel origineel blijft

p.s. ik heb een paar zinnen toegevoegt inclusief een aantal zinnen commando (220 zinnen nu in totaal)

EDIT:
lollige zei:
lol, nee dus. en trouwens, de code van de inputbox heet inputbox, daar moet je aan prutsen ;)

aan andere dingen slopen vind ik ook niet erg trouwens
ik moet niet aan je inputdinges prutsen maar aan je controlepaneel (de OK en Annuleren knop)

p.s. waar staat dit voor?
Code:
b=true
while b = true

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan