Internet Plus Bellen Experia Box

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik heb het Internet Plus Bellen abbonement van kpn. Daar zit als modem een KPN Experia Box bij. Nu is mijn vraag? Hoe zet ik poorten open in dit modem? Ik wil poort 8000 en 28960 open hebben maar hoe? In de handleiding van het modem staat dat ik dan naar 192.168.2.1 moet gaan maar daar doet hij niks op. Hij blijft dan op wit scherm en in de statusbalk van IE issie nog wel aan het laden terwijl alle groene blokjes al vol zijn.

Met andere woorden ik kom het modem niet in.

192.168.2.1 werkt niet en volgens de handleiding moet dit wel werken.

Groeten Vincent

Superspinnie zei:
Ik heb het Internet Plus Bellen abbonement van kpn. Daar zit als modem een KPN Experia Box bij. Nu is mijn vraag? Hoe zet ik poorten open in dit modem? Ik wil poort 8000 en 28960 open hebben maar hoe? In de handleiding van het modem staat dat ik dan naar 192.168.2.1 moet gaan maar daar doet hij niks op. Hij blijft dan op wit scherm en in de statusbalk van IE issie nog wel aan het laden terwijl alle groene blokjes al vol zijn.

Met andere woorden ik kom het modem niet in.

192.168.2.1 werkt niet en volgens de handleiding moet dit wel werken.

Groeten Vincent

Je moet even je Experia Box een harde reset geven,dan wordt de nieuwe firmware geladen.
Daarna kun je inloggen op je Expria Box en met wachtwoord admin heb je toegang.

Verder zag ik nog een forum tegen voor specifiek Experia Box namelijk:

http://www.sleeuwijkonline.nl/experiaboxforum/index.php

upsidaisy zei:
Je moet even je Experia Box een harde reset geven,dan wordt de nieuwe firmware geladen.

gisteren heb ik hem aangesloten
Maar geen rechtstreekse benadering via http
zelfs Harde reset had ook geen wonderen verricht.

Vergeet niet dat de Box ongeveer 2-3 keer gaat rebooten.Anders zou je of de tweedelijns moeten contacteren,maar beter is nog gewoon wachten totdat de nieuwe firmware er opgezet wordt.Dit doet men met ongeveer 5000 ex per dag

Superspinnie zei:
Snap niet wat je bedoelt! Harde reset is? en wat moet ik dan doen enz.

Je hebt aan de reachterachterzijde een klein gaatje zitten waar je met een pen/naald in kunt drukken.Dat is een harde reset.Vergeet niet dat je modem dan 2-3 keer kan rebooten maar het kan ook zijn dat je voip uitvalt.Dan maar even de helpdesk bellen

Dat heb ik al 4 keer gedaan, maar nog steeds geen normale toegang.
Wel 4 keer alles wifi en firewalle opnieuw moeten instellen (via de site)

Vraagje aan upsidaisy...

Wat gebeurt er bij een harde reset?
Ben ik dan ook (beveiligings)instellingen kwijt ed?

Groeten,

Basta zei:
Vraagje aan upsidaisy...

Wat gebeurt er bij een harde reset?
Ben ik dan ook (beveiligings)instellingen kwijt ed?

Groeten,

Er wordt nieuwe firmware geladen die een aantal problemen oplost.Kans is groot dat je idd je instellingen kwijt bent !

Hmmm,

Maar die instellingen ben ik dus ook kwijt op het moment dat de firmware in een van de batches van 5.000 bij mij geladen wordt...?

Ik ga het vanavond wel even proberen. Trouwens goede ervaring met die tweede lijn: zij kunnen een hoop op afstand oplossen!

Groeten,

Ik hoefde geen reset uit te voeren: de firmware was al geupdate!

Alles werkte nog prima, dus de instellingen zijn bewaard gebeleven.

Kan nu zelf in de Experia Box: wel zo handig!

Groeten,

Basta zei:
Ik hoefde geen reset uit te voeren: de firmware was al geupdate!

Alles werkte nog prima, dus de instellingen zijn bewaard gebeleven.

Kan nu zelf in de Experia Box: wel zo handig!

Groeten,

Lucky you !

Ach, soms mag je toch wel eens mazzel hebben ;)

Wat wel grappig is; ik heb de 2e lijn destijds gevraagd om alle beveiliging uit te zetten zodat ik diverse client aan kon melden. Alleen die optie om alles uit te zetten is niet aanwezig in de webinterface: je moet kiezen voor wep, wpa etc.
Maar hij heeft de beveiligingsinstelling (dus: geen beveiliging) wel overgenomen...
De 2e lijn kan dus toch meer op afstand instellen dan ik via de webinterface...

Groeten,

wachtwoord na reset

Hallo,

Ik heb ook een reset moeten uitvoeren. Als ik echter daarna mij naar de instellingen wil wordt om een username + password gevraagd.

Iemand een idee wat ik hier moet invullen. Heb dit namelijk zelf nooit ingevuld.

Han

Hallo,

Ik heb ook een reset moeten uitvoeren. Als ik echter daarna mij naar de instellingen wil wordt om een username + password gevraagd.

Iemand een idee wat ik hier moet invullen. Heb dit namelijk zelf nooit ingevuld.

Han

Geb naam: kpn
Wachtwoord: admin
(of andersom, weet het niet meer zeker)

Bovendien kan je beter ook de instellingen in de cockpit (mijnkpn) aanpassen (IPB, service&support, beheer experiabox). Na een harde reset blijven deze gegevens hetzelfde terwijl ze in de webinterface terug naar de fabrieksinstellingen gaan.

webinterfaces van experiaboxen

Geb naam: kpn
Wachtwoord: admin
(of andersom, weet het niet meer zeker)

Bovendien kan je beter ook de instellingen in de cockpit (mijnkpn) aanpassen (IPB, service&support, beheer experiabox). Na een harde reset blijven deze gegevens hetzelfde terwijl ze in de webinterface terug naar de fabrieksinstellingen gaan.

Je haalt nu 2 dingen behoorlijk door elkaar heen mijn kpn en de cockpit zijn 2 totaal verschillende dingen waarvoor je verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden nodig hebt

daarnaast wil ik even vermelden dat er 3 verschillende type experia boxen zijn namelijk:

speedtoucht 716 & 780 (zwarte experiabox 1 antenne)
webinterface: 192.168.1.254
gebruikersnaam: KPN
wachtwoord: niet nodig

siemens experiabox (zilver/grijze experiabox 2 antenne's)
webinterface: 192.168.2.1
wachtwoord: admin

Bij de Speedtouch experiabox is het zo dat na een harde reset de laatste firmwire update automatisch uit de tsm server geladen word dit duurt maximaal 10 minuten. beveiligings instellingen worden terug gezet naar fabrieksinstellingen en deze kan je terug vinden op de witte sticker onderop de experiabox. hier staat ook de wpa key vermeld om te kunnen draadloos internetten.

In de Siemens experiabox word na een harde reset geen automatische firmwire update uitgevoerd dit kan alleen de 2e lijns helpdesk van kpn voor je doen en vermoedelijk zijn deze ook te downloaden vanaf de siemens website.

een harde reset ook wel factory reset genoemd voer je in alle 3 de soorten experiaboxen uit door 15 seconden het reset knopje achterop de experiabox ingedrukt te houden doormiddel van bijvoorbeeld een paperclip, (haar)speld, spijker of sate prikker.

Laatst bewerkt:
dit gaat niet werken

dit gaat dus in zijn geval niet werken hij heeft de zilver/grijze experiabox van siemens zie ik aan het webinterface adres en daar word na een harde reset niet automatische nieuwe firmwire ingeladen dit kan alleen de tweede lijns helpdesk van kpn en vermoedelijk ook via de website van siemens voor vragen kan je ook contact met mij opnemen *knip* ex medewerker kpn afdeling internet plus bellen

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik in mijn experiabox wil komen om poorten open te zetten ga ik naar 192.168.1.254

Ik heb een donkere speedtouch experiabox.

maar poorten openzetten vind ik echt een crime met dit ding.

Extern bureaublad heb ik nooit meer toegankelijk gekregen sinds ik een experiabox heb staan:(

Als iemand dit wel is gelukt? HELP!:o

Je haalt nu 2 dingen behoorlijk door elkaar heen mijn kpn en de cockpit zijn 2 totaal verschillende dingen waarvoor je verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden nodig hebt

daarnaast wil ik even vermelden dat er 3 verschillende type experia boxen zijn namelijk:

speedtoucht 716 & 780 (zwarte experiabox 1 antenne)
webinterface: 192.168.1.254
wachtwoord: niet nodig

siemens experiabox (zilver/grijze experiabox 2 antenne's)
webinterface: 192.168.2.1
wachtwoord: admin

Bij de Speedtouch experiabox is het zo dat na een harde reset de laatste firmwire update automatisch uit de tsm server geladen word dit duurt maximaal 10 minuten. beveiligings instellingen worden terug gezet naar fabrieksinstellingen en deze kan je terug vinden op de witte sticker onderop de experiabox. hier staat ook de wpa key vermeld om te kunnen draadloos internetten.

In de Siemens experiabox word na een harde reset geen automatische firmwire update uitgevoerd dit kan alleen de 2e lijns helpdesk van kpn voor je doen en vermoedelijk zijn deze ook te downloaden vanaf de siemens website.

een harde reset ook wel factory reset genoemd voer je in alle 3 de soorten experiaboxen uit door 15 seconden het reset knopje achterop de experiabox ingedrukt te houden doormiddel van bijvoorbeeld een paperclip, (haar)speld, spijker of sate prikker.

ER ZIJN 2 EXPERIA BOXEN DE 780 EN DE SIEMENS, DE 716 WORDT ALLEEN GEBRUIKT VOOR ADSL MET MINE.

dit gaat dus in zijn geval niet werken hij heeft de zilver/grijze experiabox van siemens zie ik aan het webinterface adres en daar word na een harde reset niet automatische nieuwe firmwire ingeladen dit kan alleen de tweede lijns helpdesk van kpn en vermoedelijk ook via de website van siemens voor vragen kan je ook contact met mij opnemen *knip* ex medewerker kpn afdeling internet plus bellen

nou rené dan heb je niet goed opgelet dat je bij de afdeling internet plus bellen werkte, want ook bij de siemens RG laad hij de nieuwste firme ware in.
dus ik zou niet te snel contact opnemen met de heer van eijk hij heeft het nog niet helemaal door.

ik ben namelijk een medewerker van het NOC van kpn

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan