system32\drivers\pci.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Berichten
2.366
Na een update van Yahoo Widget Engine was mijn pc ineens ontzettend traag. Een herstart in veilige modus voor een virus- en spywarescan, liep op niets uit. De melding verscheen dat Windows niet gestart kon worden omdat het bestand system32\drivers\pci.sys beschadigt of niet gevonden was. Herinstaleren met de cd zou het devies zijn.

Is dit toeval wegens de Widget engine, iemand soortgelijke ervaring en wat te doen behalve her-installeren?
 
Dat Yahoo geval ken ik niet, maar voor pci.sys terug te zetten moet je eerst naar herstel console van xp..
Start op met cd in de drive en kies desgevraagd voor R en toets enter, Windows zal om wachtwoord vragen als je die niet hebt daar ook gewoon weer enter toetsen..
Dan kom je in een DOS venster en daar type je de volgende vetgedrukte regel

expand -r E:\i386\pci.sy_ c:\Windows\System32\drivers


(Er van uitgaande dat je CD drive de letter E:\ heeft, anders moet je in deze regel de hoofdletter E:\ veranderen in die van jou drive letter)

daarna

chkdsk /p /r enter (kan effe duren)

http://support.microsoft.com/?scid=kb;nl;314058&x=5&y=7

Dan zal windows misschien wel weer starten al dan niet in veilige modus en dan moet je daar eens die Yahoo eruit gooien..

Ga dan ook even start - uitvoeren en type

sfc /scannow ok en leg xp cd erin en wacht..

Dan worden mogelijk alle errors gerepareerd :confused:

:)
 
Dat Yahoo programma is een stuk software wat hier al een jaartje draait. Voorheen heette het Konfabulator en daarmee kun je kleine sub-programmatjes (Widgets) op je buroblad plaatsen. Bijv een CPU monitor, of een digitaal klokje, een weerstationnetje enz.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik een dag of 4 geleden op zoek was naar een screensaver van een waterval. Tijdens het downloaden van een bepaalde site trok NOD32 enkele malen aan de bel. Deze bedreigingen zijn keurig in quarentaine geplaatst. Ik heb NOD32 nog een uitgebreide scan laten doen, maar die leverde verder niets op. Zou hier toch eventueel................

Wat herstel betreft, je begrijpt dat ik toevallig gisteren tijdens een opruimaanval (t is tenslotte lente) mijn systeemherstelpunten verwijdert heb om een beetje ruimte te creeren vóór het defragmenteren. Terug in de tijd is in dit geval dus uitgesloten.

Format C: ligt alweer achter me.

Toch bedankt. :confused: :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan