Geen schijf in het station

• Onderwerp starter Onderwerp starter emc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

emc

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Bij het opstarten van windows krijg ik de foutmelding dat er geen schijf in het station bevind. Zie bijlage voor specifieke melding. Wat is het probleem?

alvast bedankt, emc.

Bijlagen

Is dat bij een cdrom?
Het kan zijn dat die schijf niet gelezen kan worden.

Hallo Jean,

dank voor je reactie. Het is een melding bij het opstarten van windows. In de CDromspeler zit geen cdrom. die deze melding kan veroorzaken, hij is leeg.

Zet in je bios: first boot je harde schijf dan is het probleem opgelost.
Zit er soms geen diskette in je station?

ik heb in het bootscherm de cdrom en floppy op disable gezet, maar dit heeft geen effect. nog andere opties?

Ge moet die niet disable maar je first boot op de hd doen.
Je cdrom is zeer waarschijnlijk stuk.

Mag ik even zo vriendeijk zijn om in te breken? duid u het mij, bij voorbaat, niet euvel.

TS,

Indien je wel kunt doorgaan, heb je misschien HP software en printer geinstalleerd?

Dank voor de interventie

Dat klopt, en het rare is dat de printer niet wordt gezien.

Mijn cdrom is overigens niet stuk. Tevens kan ik in bios niet zien hoe ik de bootvolgorde kan aapassen omdat ik een nieuwere versie heb. In het bootscherm kan ik alleen de status aanpassen.

Wat ik de afgelopen tijd heb gemerkt, indien je een HP printer installeerd, het verstandig is dit niet via windows te doen, dus niet de printer aansluiten en windows de drivers laten zoeken.

Deinstalleer alles van HP, reboot met de printer uit, installeer de HP software, als HP de printer gaat zoeken, deze aanzetten, en niets doen met de meldingen windows, maar HP alles laten doen, als het goed is verdwijnen vanzelf de meldingen van windows over nieuwe hardware.

Wel opletten wat HP allemaal wel of niet moet installeren, qua ramschijf etc.

Dit alles komt, denk ik, door de USB PNP herkenning over nieuwe hardware.

Een hulpje ervoor.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. Ik ga dit vanavond allemaal uitvoeren, moet nu naar mijn werk. Je hoort.

Ik krijg ook regelmatig dit scherm,dat er geen schijf inzit,maar verder geen probleem mee.
Heb ook een hp printer, maar ben niet snugger genoeg om het voorgaande uit te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan