E-tech cam

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervd

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2006
Hallo,

Ik heb gisteren een webcam van E-tech gekocht maar krijg hem niet geinstalleerd. Ik heb windows 2000. Bij apparaatbeheer staat dat het stuurprogramma niet is geinstalleerd. Als ik hem via de wizzard wil installeren vind ie wel een stuurprogramma maar dan geeft ie de foutmelding:

De installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven voor dit apparaatexemplaar.

Er staat een uitroepteken in het geel voor. Dit is ook het geval bij "PCI device" onder het kopje andere apparaten.

Kan iemand mij helpen? Weet echt niet hoe ik dit voor elkaar krijg.

Alvast bedankt.

Peter

De gele tekens verwijderen en opnieuw opstarten biedt ook geen oplossing?
Als er dan naar de drivers wordt gevraagt dan het cd-tje gebruiken die bij de cam zit.

**Aanvulling:
Het is een usb cam?
Dan eerst de drivers en daarnà pas de cam aansluiten.

Laatst bewerkt:
Ja, een usb-cam.... Ik heb windows2000, kan het zijn dat ik eerst usb2.0 van microsoft moet downloaden? Want voor USB-device staat namelijk ook een uitroepteken. Als ik die verwijder en opnieuw opstart zegt de computer dat er nieuwe hardware gevonden is maar ik heb niets nieuws aangesloten.... Ben een leek wat betreft computers dus weet niet hoe ik het op moet lossen.....:(

Dat zou kunnen inderdaad, alleen heb ik geen verstand van win 2000 :p
Zit er bij je moederbord of pc ook een cd?
Het kan zijn dat je de drivers nog moet installeren van de usb poorten.
Of het usb 2 drivers moeten zijn hangt af van je moederbord, wat voor merk en type is het?

re

Ik heb er geen cd bij gekregen... Ik denk dat het aan het PCI-device ligt alhoewel ik niet weet wat het is..... En het merk en type van het moederboard zou ik niet weten.....:confused:

Dan wordt het moeilijk, je zult namelijk eerst moeten weten wat voor hardware er niet goed geïnstalleerd is.
Je kunt met Everest zien wat voor hardware er in je pc zit.
Nu is het nog de vraag welk er ontbreekt.

Je hebt wel eerst de drivers geïnstalleerd van je cam en daarna de cam aangesloten?
Zo niet, verwijderd dan het gele teken en start opnieuw op, installeer dan de driver en sluit dan de cam eens aan.

Staan je usb apparaten wel in apparaatbeheer?
Je kunt met Everest ook zien wat voor merk en type moederbord je hebt.
Welke is dat, zodat we de drivers kunnen opzoeken bij de fabriekant?

Ik zit nu op de site maar wat moet ik downloaden?

Ik heb eerst de software geinstalleerd, de computer opnieuw opgestart en daarna zou ie het moeten doen maar dit is dus niet het geval: ik krijg de melding dat ie het vastlegapparaat niet kan vinden.....

Ik heb het gedownload:

de gegevens zijn:

Moederbord ID 51-2300-000000-00101111-030199-$EA815_
Moederbordnaam Intel Easton D815EEA
Moederbordfabrikant Intel Corporation

Welke site zit je?
Het gaat dacht ik om Everest?
Die staat in de link. (Download From: [Choose a Location])

Beantwoord mijn vorige vragen ook even anders kan ik echt geen goed beeld krijgen van de situatie.

Ik heb de gegevens van het moederboard doorgegeven.... Verder heb ik geen USB apparaten geinstalleerd..... Ik heb wel een keer een hub er tussen gehad en de hardware hiervoor was ook geinstalleerd.... Ik dacht dat het hier aan lag dus heb de hub er tussen uit gehaald en de cam rechtstreeks op de computer aan gesloten en behield dezelfde problemen. Geloof dat ik nu alle gegevens gegevn heb toch?

Gr.

Peter

Ja okay, prima, mijn vorige post kwam ook net na die van jou. :)
Dus ik neem aan dat je usb poorten zichtbaar zijn in apparaatbeheer?
Ik zal nog even zoeken naar je moederbord maar dit wordt een moeilijke denk ik.
Is het misschien ook een merk pc? Zo ja, wat voor merk en type?

Ja, er staat compaq op.... Onder het kopje USB-controllers in apparaatbeheer staan de volgende gegevens:
- standaard universal PCI to USB host controller
- standaard universal PCI to USB host controller
- USB Basishub
- USB Basishub

Verder staat er nog een sticker op:
EYM/C500//10?(kan ik niet lezen)/64 ITL
COMPAQ SERIAL NO. 801?FKB60500

Dank je voor de info.
Ik moet nu helaas gaan, ik zal morgen wel weer verder zoeken naar de mogelijk oorzaak of met een beetje geluk komt er nog een Compaq kenner langs met suggesties. :)

De cam is verder wel geschikt voor windows 2000?

Ja, hij is compatible vanaf windows 98..... En in de computerzaak draaide hij ook direct waar 2000 op staat, daarom snap ik er niets van dat ie het hier niet doet.... Alvast bedankt voor de hulp, kruip ook mijn bed in.... Hoop dat je me morgen verder kan helpen. Heb nog even de gegevens van de netwerkkaart opgezocht maar stond niet veel over in: netwerkkaart 10/100mbit. Heb de leverancier van mijn computer ook al gemailt of ie me verder kon helpen dus misschien weet ik morgen meer..... Nogmaals bedankt voor de moeite en ik zie morgen wel of de hulptroepen onderweg zijn.

Gr.

Peter

Om meer te weten te komen over je Compaq kun je hier de nodige drivers vandaan halen.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/static_software_select?cc=us&lc=en&dlc=en&
Omdat je gegevens niet helemaal compleet zijn kun je misschien zelf beter even zoeken op de site.

Verder geef je aan dat je usb poorten goed geïnstalleerd zijn op je pc dus moet in principe de cam dan ook zonder problemen functioneren.

Je geeft aan dat je usb 2 drivers nodig zult hebben maar waarschijnlijk zit dat niet op de pc waar je nu mee werkt.
De kans is groot dat deze nog de "ouderwetse" usb 1 poorten heeft maar dat moet in principe geen probleem zijn, de cam moet daarop ook goed kunnen functioneren.
Het is deze webcam neem ik aan?

Misschien kun je nog een screenshotje laten zien van je apparaatbeheer maar probeer in ieder geval eens de drivers van de compaq (nu hp) site te halen zodat je zeker weet dat je alles goed geïnstalleerd hebt.

Ik kan niet vinden wat voor produktnummer de computer heeft en als ie automatisch detecteerd zegt ie dat er niets gevonden is.... Heb wel een serienummer maar als ik die invul vind ie ook niets.....

Heb een screenprint gemaakt maar kan deze hier niet zomaar plaatsen, moet ik een link hebben en die heb ik niet..... Hopeloze zaak zeker om dit op te lossen zonder naar een computerwinkel te gaan en een expert het op te laten lossen?:(

Ik ben geen Compaq kennen maar zonder product nummer kom je dacht ik ook niet veel verder.
Is het ook nog een bepaald type compaq?
Er staat ook niets op de kast vermeld ofzo? (presario of wat dan ook).
En wat betreft de screenshots, die mogen niet groten zijn dat 100kb, lees anders dit ook even.

Er staat 1 sticker op met de tekst:

EYM/C5000?105(denk ik, niet goed te lezen)/64ITL
8016FKB60500

Staat verder niets bij zoals gezegd..... En die screenprint lukt ook niet, kan hem niet als jpeg opslaan.... %!$#@*^computer!!

Nou misschien heb je wat aan de Driver - Chipset, grote kans dat je die nodig hebt maar zeker weten doe ik het vanuit hier niet.
Ook zou je Compaq Diagnostics for Windows eens kunnen proberen, misschien dat de software van Compaq je verder kan helpen.

Het lijkt wel dat je op het goede spoor zit krijg ik het idee.

En wat betreft het maken van een screenshot is dit misschien nog een tipje?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan