Kinderslot op de adsl

Status
Niet open voor verdere reacties.

basbgm

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2005
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn verbinding afsluiten voor mijn kinderen. alleen door een wachtwoord in te voeren kan ik internet op.

Hoe kan ik dit realiseren. zit er iets voor in Windows? of moet ik daar een programma voor aanschaffen?

Bas

zijn wel manieren voor maar meestal is het alleen mogelijk met de inlog gegevens van je provider dus je emailadress en je wachtwoord. aangezien die overal vermeld staan is dat niet handig lijkt mij. me ouders hadden het zelfde probleem met mij hebben nu gekozen voor een draadloze USB stick die als ik er niet achtermag ze verwijderen uit me systeem en bij zich houden:o

niet zo leuk maar het is wel nodig anders gaan me cijfers een beetje down.:confused:

Wat voor router heb je? Met een Linksys is dit perfect in te stellen.

attachment.php

Bijlagen

• Linksys.gif
    Linksys.gif
    31,4 KB · Weergaven: 61
Ik zal de situatie nog wat duidelijker schetsen:

1 netwerk
3 huizen (internet deling met de buren)
3 pc's

in ons huis: 1 pc.

Op deze pc moeten zowel mijn kinderen als ik kunnen werken.

Ik wil alleen dat als de internet verbinding gebruikt wordt door een programma als Internet Explorer, msn of FireFox, er een popupje of schermpje omhoog komt waar ik een wachtwoord kan invullen zodat ik deze kan gebruiken.
als mijn kinderen msn starten zullen zij deze niet kunnen gebruiken omdat zij het wachtwoord niet hebben...

Ik hoop dat het duidelijker is geworden

Bas

Misschien is dan en account met beperkte gebruikersrechten dan iets voor je.
Maak bij deze account de msn en internet explorer niet toegankelijk, waarbij je zelf wél toegang verkrijgt door middel van een wachtwoord (administrator account).
Klik.

je heb ook zo'n tool van microsoft gebruiken ze veel op scholen en internet cafes en daar mee kan je alles filterne kwa programmatjes enzo ook opdrachtprompt zelfs. maar dat is alleen of uitgeschakeld of ingeschakeld. dus dat is denk ik geen opties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan