Geen verbinding na opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

HerrieM

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Hallo,

ik weet niet of dit de juiste plek is om de vraag te stellen maar ik krijg bij het opstarten van mijn pc elke keer geen verbinding meer.
  • Windows XP met SP2
  • ADSL van Planet via een Router van speedtouch
  • ethernetkaart: AMDtek AN983-gebaseerde ethernet-adapter

Even korte uitleg: ik heb mijn computer moeten formateren en alles opnieuw instaleren. Zodra ik mijn geluidskaart instaleergaat mijn internet eruit. Ik denk dat de instalatie van de drivers van die kaart de drivers van mijn lan verbinding aanpassen (ik heb weinig verstand van alle apparatuur die er voor moet zorgen dat ik internet krijg). Ik heb daar hier al een vraag over gesteld, voor de nieuwsgierige.

Ik heb besloten om na de instalatie van de geluidskaart de netwerkkaart via systeemeigenschappen -> hardware -> apparaatbeheer -> netwerkadaptors de kaart eerst te verwijderen. Dus rechter muisknop en dan op "instalatie verwijderen"
Daarna mijn pc opnieuw opgestart. Windows herkent nieuwe apparatuur en instaleert deze. Opnieuw opstarten en ik heb toegang tot het internet. Eureka...

Daarna weer opnieuw opgestart en dan is er een probleem met de LAN verbinding.
een afbeelding ter verduidelijking Als ik dan deze verbinding via Newtwerkverbindingen uitschakel en daarna inschakel dan heb ik weer gewoon toegang tot het internet totdat i mijn pc weer opnieuw opstart.
afbeeldingen ter verduidelijking:
Uitschakelen
Inschakelen

Ik begrijp er helemaal geen ene r**t meer van.

Zet in ieder geval Energiebeheer uit voor het apparaat:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc

Indien geïntegreerde netwerkkaart of (PCI-)insteekkaart:
Dubbelklik op de netwerkadapter, en ga naar tabblad Energiebeheer
Vink uit: "Deze computer ... energie te besparen".

Indien USB apparaat:
Dubbelklik in de USB-sectie op alle apparaten met xxxHub erin, en ga naar tabblad Energiebeheer.
Vink uit: "Deze computer ... energie te besparen".

Wellicht helpt het. Indien niet, klik dan de knop Configureren, nadat je hebt rechtsgeklikt op je Lan-verbinding 3 en Eigenschappen hebt gekozen, of in de tabbladen van de netwerkkaart iets voorkomt dat geavanceerd/advanced heet of zoiets, en of daar misschien zaken geregeld zijn die invloed hebben op het gedrag dat je beschrijft.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie. De netwerkadapter heeft echter geen energiebeheer, dus is dat niet de oplossing.

Je systeem heeft na het opnieuw installeren van de drivers voor audio en LAN problemen.
Het lijkt er toch op, dat je verkeerde drivers hebt gebruikt, hetzij voor LAN, hetzij voor Audio.
Ga als beide apparaten in principe aanstaan, dus met de foutmelding van LAN, naar Apparaatbeheer.
Staan daar gele of rode icoontjes? Zo ja, waar voor?

Of nog beter, maak daar een printscreen van. Of maak een beeldcapture met MWSnap.

@ dnties, de netwerk adapter heeft geen energiebeheer. Ook in de instellingen kan ik niets vinden. Die staan hetzelfde als op de pc van mijn ouders die wel juist werkt.

@ Boeing_737. Voor de geluidskaart weet ik zeker dat ik de juiste drivers gebruik. Ik heb er meerdere geprobeert. Voor de netwerkadapter heb ik geen drivers, deze worden door windows zelf geïnstaleerd. Hij heeft het in het verleden ook goed gedaan.
Als ik bij apparaatbeheer krijg heb ik geen enkele vraagteken.
Hier is de screenshot.
Beide alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb momenteel niets toe te voegen: Ik heb geen andere tips meer.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan