steeds mededeling bij opschonen Ccleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik veronderstel dat handmatig verwijderen dan ook niet zal lukken.

Je kunt wel een programma als MoveOnBoot gebruiken om bestanden die vastzitten binnen je account te verwijderen. (Dit programma is meestal gebruikt bij bestanden die vast zitten doordat ze in gebruik zijn, maar ik vermoed dat het hier ook wel zal lukken).

Als je in de verkenner via Extra >> Mapopties in het tabblad Weergave de optie Verborgen mappen en bestanden weergeven aanvinkt, dan kun je in C:\ de map RECYCLER terugvinden.

In deze map zit een andere map (of meerdere) met een lange S-naam.
vb. S-1-5-21-3803441465-2398919204-2001820380-1006

Die naam bevat de informatie over je rechten. Kijk of je die map kunt binnengaan zonder slag of stoot. Als je dat kunt, kun je al de bestanden erin selecteren en met rechts aanklikken en vervolgens Move on next reboot nemen.

Ik heb hier op helpmij ooit al eens zo'n probleem meegemaakt, denk ik.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat CCleaner MRU's laat zien. Laat hij die niet te verwijderen MRU misschien toch zien in het venster?
Zie bijlage als voorbeeld.

(Klik voor vergroting)

En wat dnties je aanraadde was om in die registerwaarde naar de Recente te gaan kijken en die te verwijderen.

Het is juist NIET de bedoeling om de register waarde te verwijderen, alleen om die te raadplegen, zodat je weet over welke map het nu eigenlijk gaat. Niet verwijderen dus, die register-waarde.

Tijs.

:rolleyes: Sorry voor mijn eerste post ik had het allemaal niet goed gelezen...

Maar huh? Deze vraag is ook al eens gesteld op het ccleaner forum
http://forum.ccleaner.com/index.php?s=&showtopic=4943&view=findpost&p=36812

Waarop geen enkel antwoord is gekomen tot nog toe.. :confused:
..

Indien je xp pro hebt kan je via gpedit opgeven om bij afsluiten van Windows deze map automatisch te legen, dan kan je die optie in ccleaner uitgeschakeld laten..
Bij xp home moet je daar een reg tweakje voor plaatsen

ClearRecentDocsOnExit

:)

in map onlangs geopend staat NETHOOD

In de verkenner zie ik in de map 'onlangs geopend' NETHOOD staan. De rest is verwijderd.
Als ik nETHOOD wil verwijderen lukt dat niet en krijg de mededeling die ik steeds al zoe.
Dit is een systeemmap van Windows etc.etc.

Nethood is hetzelfde als Network Neighbourhood, oftewel Mijn Netwerklocaties.

Die hoort niet te staan in Onlangs geopend, behalve misschien als snelkoppeling, maar zeker niet als map.

Als die daar nog niet staat, probeer die map eens te slepen naar het Bureaublad met de Shift-knop erbij vastgehouden (van verplaatsen), want dat is de enige plaats waar je hem als map zou mogen vinden (en onder het Startmenu).

Succes,

Tijs.

CCleanerprobleem opgelost maar...

Hoi,

Voortreffelijke oplossing. Bedankt.CCleaner werkt weer naar behoren.

Alleen heb ik nu nethood staan op het buroblad.Hoe komt het dat netwerklocaties weg is?

Nogmaals bedankt!:thumb:

Je kunt hem gewoon hernoemen naar Mijn Netwerklocaties

De normale manier om hem op je Bureaublad te krijgen is via rechtklikken op een leeg stuk van het Bureaublad, Eigenschappen, tabblad Bureaublad, knop Aanpassen, en hem daar aanvinken.

Mijn suggestie is wel om hem niet 2x op het Bureaublad te zetten. Hernoemen is in jouw geval genoeg.

Tijs.

bedankt,opgelost.

:thumb: :thumb: :thumb: :thumb:

Onderaan rechts nog even op "vraag is opgelost" klikken alsjeblieft.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan