• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaaloverzicht van alle werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanMercury

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2006
Hallo,

ik zit al een tijdje met het probleem, dat ik niet weet hoe ik een overzicht kan krijgen van alle werkbladen.

Het gaat om het volgende:

- 118 werkbladen
- 1 totaaloverzicht werkblad
- Benodigde gegevens elk werkblad (C2,C4,C5)

Hoe kan ik de formule doortrekken zodat elke werkblad wordt meegenomen.
Uiteraard kan ik elk werkblad afzonderlijk doen, maar dit is niet te doen voor 118 bladen :p

Help mij!

Gr,

Sander

118 werkbladen

:shocked:

Kan dit niet veel minder zijn? Gewoon op het eerste blad gaan staan en Ctrl-PageDn ingedrukt houden duurt al enkele seconden om door elk blad te gaan.

On-topic: wat zijn de namen van de tabbladen?

Toelichting:

Het gaat om de provisieoverzichten van allemaal tussenpersonen. Elke tabblad is een tussenpersoon. Elk blad ziet er het hetzelfde eruit. Benodigd is de naam; die ook in tabblad staat, en het bedrag. Dit is een eenvoudige verwijzing, maar veel werk als dit handmatig moet gebeuren.

Wigi jah ik ben inderdaad vergeten te reageren, waarvoor mijn excuses.

Echter ben ik wel iets verder maar nog niet helemaal. Ik wil graag een overzicht van enkele gegevens uit elk tabblad in één tabblad weergeven.

Voorbeeld:

A B
Naam Bedrag
Alk assurantien 245,00
Wolk verzekeringen 145,00

En die formule die u net gaf, berekend alleen het totaal uit.

Zet in B2:

Alk assurantien

In C2:

=INDIRECT("'"&B2&"'!C2")

Zo voor elk van de bladen.

Wigi

Oke dit werkt perfect! Bedankt! :thumb:

Alleen moet ik nu dus 118x de naam van de Tussenpersoon invoeren. Is dit niet eenvoudiger te doen?

Gr

Ga in het eerste blad staan en voer deze code uit:

Code:
Sub bladnamennaarindex()
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
    Sheets(1).Range("B1").Offset(ws.Index) = ws.Name
Next
End Sub

Wigi

Werkt ok, volgens mij :).

Vooral de ws.index wist ik nog niet.

Bedankt,
Ferenc

Net getest en het werkt perfect! Hartstikke bedankt, dit scheelt weer veel tijd. ;)

Gr Sander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan