kan geen .msi bestanden installeren of verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fliertje

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2001
Hallo,

Ik heb inmiddels al veel gegoogled en geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet dus...help! :confused:
Als ik een .msi file wil installeren (zoals pc suite voor sony ericsson) krijg ik een foutmelding "1607: kan installshield scripting runtime niet installeren" of soms "de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installate niet kan worden uitgevoerd.
Als ik een .msi file wil verwijderen krijg ik de melding: "de installatie is verboden door systeembeleid. Neem contact op met de systeembeheerder".

Over de 1607 foutmelding wordt veel geschreven op internet en ik heb geprobeerd alle mogelijke oplossingen van consumer.installshield.com en support.microsoft.com op te volgen, maar de meeste van die stappen kan ik niet uitvoeren. Ik kan de installscript-engine niet opnieuw installeren (ik mis de map installshield/developer), kan daardoor de Idriver ook niet registeren, heb in de map installer geen tabblad beveiliging (ook niet als ik -het eenvoudig delen van bestanden gebruiken- uitschakel) en kan XP niet repareren omdat de (legale) versie op de cd-rom ouder is dan de versie op de computer. :shocked:

Kan iemand mij misschien helpen? :thumb:

Nog een paar mogelijkheden:

Start dit programma, wellicht heb je dan het gewenste .MSI beschikbaar om te installeren, zoals in de suggestie van Microsoft.

Misschien heb je ook deze nodig.

Daarnaast is er nu onderhand een 3.1 versie van de Windows Installer beschikbaar, te downloaden vanaf deze link (NL versie).

Succes,

Tijs.

En de meest duidelijke informatie over wat je zou kunnen doen staat hier bij elkaar gezet.

Tijs.

Bedankt voor de suggesties en ik heb het geprobeerd, maar het lukt nog niet.

Ik had installer 3.1 al geïnstalleerd, maar dat heeft niet geholpen.

MSi Objects kan niet worden geïnstalleerd ("de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd")

Installshield 11 wizard geeft een error code 6005 (Setup has experienced an error) en een ander window met "Installshield 11 is nog detected on this system.... en dan nog een heel verhaal over dat het daarom niet in de default map kan worden gezet ofzo.
Maar hij heeft deze Installshield (ondanks de foutmeldingen) wel geïnstalleerd.

Alleen jammer genoeg is het probleem nog niet verholpen.

Nog meer suggesties?

Opgelost!

Bij de melding: "de systeembeheerder heeft het systeem zodanig ingesteld dat deze installate niet kan worden uitgevoerd."

kun je dit proberen: start/run.........type: "gpedit.msc".............OK............ Local Computer Policy/ computer configuration/ administrator templates/ windows components/ windows installer..........select "disable windows installer"

Bij mij is het probleem nu opgelost en ik kan alles weer installeren!

:thumb:

Met dank aan Lange Pier, hier is nog een update voor Installshield, die je misschien helpen kan:

link

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan