Need For Speed Carbon Systeemeisen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
590
Hallo,

Ik ga Need For Speed Carbon kopen. De systeemeisen zijn:

Systeem eisen

Minimale systeemeisen
- Besturingsysteem : Windows 2000/XP/Vista
- Processor : 2.0 GHz
- RAM Geheugen : 512 MB
- Videokaart : 128 MB Direct3D
- Geluidskaart : Direct X 9.0c -compitabel

Aanbevolen systeemeisen
- Besturingsysteem : Windows 2000/XP/Vista
- Processor : 3.0 GHz
- RAM Geheugen : 1024 MB
- Videokaart : 265 MB Direct3D
- Geluidskaart : Direct X 9. -compitabel


En ik ga een nieuwe HP computer kopen met deze specificaties:

Merk HP

Soort desktop PC

Processor Intel® Core™ Duo Processor T2050 1.60 GHz

Geheugen 1024 MB

Draadloze netwerkkaart ja

Harddisk 250 GB S-ATA

Geluidskaart onboard

Videokaart 512 MB (max.) nVidia GeForce 7500

Inclusief diverse software

Toetsenbord & muis bedraad

Netwerkkaart ja

DVD-Rewriter max. 16x Light Scribe Super Multi DVD-Rewriter

FireWire ja

Kaartlezer ja

Besturingssysteem Windows© XP Media Center Edition


Zou Need For Speed Carbon die computer aan kunnen?
 
De processor is iets te traag
Jij krijgt 1.60GHZ en het spel heeft minstens 2.00GHZ nodig
De rest is goed.
 
De processor is iets te traag
Jij krijgt 1.60GHZ en het spel heeft minstens 2.00GHZ nodig
De rest is goed.

Oke, Maar als ik Need For Speed Carbon installeer op die pc, Doet het spel het dan helemaal niet? Of wat kan er dan precies gebeuren?
 
Gaat prima werken hoor:thumb:
Naar het aantal Ghz kan je niet meer kijken, hoewel dit nog wel in de systeemeisen staat.

Tegenwoordig kan je aan het aantal Ghz niet meer zien hoe snel een processor is.
 
Ik zie dus dat je bij je videokaart 512 MB max hebt staan, maakt die videokaart dan gebruik van je interne geheugen?
Als dat het geval is dan houd je dus maar maximaal 768 Mb over voor je systeem.

en die grafische chipset zegt me niets, GeForce7500, zal weer een speciale editie zijn voor HP....

ff gechecked: NVIDIA® GeForce™ 7500 LE TurboCache met PureVideo-technologie,
256 MB apart videogeheugen, tot 512 MB videogeheugen totaal beschikbaar zoals gealloceerd door Windows Vista™
(Bron HPsite)

Jij hebt/krijgt dus XP MCE, dat zal dus wel ongeveer op hetzelfde neerkomen
 
Laatst bewerkt:
Hij zal het misschien wel doen, maar traag en niet goed.

Die Intel T2050 is nou ook niet wat je noemt een goede en snelle processor, volgens mij zelfs eigenlijk ontwikkeld voor laptops, geen topper...
 
Ik zie dus dat je bij je videokaart 512 MB max hebt staan, maakt die videokaart dan gebruik van je interne geheugen?
Als dat het geval is dan houd je dus maar maximaal 768 Mb over voor je systeem.

en die grafische chipset zegt me niets, GeForce7500, zal weer een speciale editie zijn voor HP....

ff gechecked: NVIDIA® GeForce™ 7500 LE TurboCache met PureVideo-technologie,
256 MB apart videogeheugen, tot 512 MB videogeheugen totaal beschikbaar zoals gealloceerd door Windows Vista™
(Bron HPsite)

Jij hebt/krijgt dus XP MCE, dat zal dus wel ongeveer op hetzelfde neerkomen

Hmm..:confused: Dus hij is niet goed daarvoor? Zo niet, Zou je dan even kunnen zeggen wat allemaal niet voldoende is daarvoor? Want wil wel lekker kunnen gamen zonder problemen of andere fouten.
 
Hij zal het misschien wel doen, maar traag en niet goed.

Die Intel T2050 is nou ook niet wat je noemt een goede en snelle processor, volgens mij zelfs eigenlijk ontwikkeld voor laptops, geen topper...

Pff... Ik weet het nu echt helemaal niet meer, Kijk ik weet niet welke pc ik wil gaan kopen. En ik ken ook geen kennis of familie ofzo die verstand heeft van computers :( Dus kan ook amper iemand meenemen naar een computer winkel die daar echt verstand van heeft. Wat moet ik nu doen? Want ik zit nu echt in een problem!
 
Deze computer zou ik persoonlijk ook niet nemen.

Ga gewoon naar de computer winkel en laat er een assembleren(samenstellen)
Je krjigt dan gewoon standaard vragen als wat doe je met je pc enz, en zij stellen daar een goed systeem bij samen
 
Deze computer zou ik persoonlijk ook niet nemen.

Ga gewoon naar de computer winkel en laat er een assembleren(samenstellen)
Je krjigt dan gewoon standaard vragen als wat doe je met je pc enz, en zij stellen daar een goed systeem bij samen

Doen ze dat bij elke computerwinkel? bij Dixons ofzo en BCC? bij zulk soort winkels ook?
 
Nee zulke winkels doen dat niet. Je moet naar een 'echte' computer winkel gaan. Dus een winkel die echt alleen dingen die te maken hebben met pc's doen(dus onderdelen verkopen, complete pc's enz)
 
Pff... Ik weet het nu echt helemaal niet meer, Kijk ik weet niet welke pc ik wil gaan kopen. En ik ken ook geen kennis of familie ofzo die verstand heeft van computers :( Dus kan ook amper iemand meenemen naar een computer winkel die daar echt verstand van heeft. Wat moet ik nu doen? Want ik zit nu echt in een problem!

En zo beginnen we de hele discussie weer opnieuw!
Afgelopen week zijn er tientallen suggesties gedaan over de aanschaf van je nieuwe computer met ontelbare meningen, voorstellen en noem maar op!

Eigenlijk waren er tot slot van die eindeloze discussie twee belangrijke uitkomsten:

1) Ga eerst jezelf eens wat verdiepen in de materie, je hebt geen idee (en dat is niet erg
hoor) waar je het allemaal over hebt. Ga op onderzoek op internet en tijdschriften en
probeer eerst eens zelf wat kennis en kunde op te doen!

2) Ga niet voor een zgn. kant-en-klaar PC van b.v. Packard Bell, Compaq, HP e.d. maar
stel iets samen uit onderdelen die aan jouw wensen en eisen voldoen
 
De volgende dingen zou je kunnen laten upgraden door bijv. HP zelf (ff bellen):

- Videokaart (geen idee of het AGP of PCI-E moet wezen, denk PCI-E omdat je ook DDR2 geheugen hebt, wat ook een nieuw type geheugen en techniek is)
- Geheugen (laat er 1 reepje van 1024mb DDR2 bijplaatsen)

Maar om eerlijk te wezen denk ik dat het spel wel acceptabel gaat draaien hoor.

Gedetailleerde gegevens van je pc:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/n...5-520447-520447-520447-12727082-77964917.html

Gewoon eerst het spel proberen en klooien met de grafische opties in het spel als het toch niet helemaal optimaal draait.



-edit-

Lees dat je een nieuwe wilt gaan kopen. Niet inderdaad voor die kant-en-klare pc's van bijv. HP gaan. Vaak moet je bij upgraden speciale HP-componenten hebben, want te omslachtig is eigenlijk.

Gewoon naar een computerzaak gaan, je wensen aangeven en de verkoper kan een pc op maat voor je samenstellen. Eventueel een offerte aanvragen en door ons laten bekijken of het wat is. :)
 
Laatst bewerkt:
De volgende dingen zou je kunnen laten upgraden door bijv. HP zelf (ff bellen):

- Videokaart (geen idee of het AGP of PCI-E moet wezen, denk PCI-E omdat je ook DDR2 geheugen hebt, wat ook een nieuw type geheugen en techniek is)
- Geheugen (laat er 1 reepje van 1024mb DDR2 bijplaatsen)

Maar om eerlijk te wezen denk ik dat het spel wel acceptabel gaat draaien hoor.

Gedetailleerde gegevens van je pc:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/be/n...5-520447-520447-520447-12727082-77964917.html

Gewoon eerst het spel proberen en klooien met de grafische opties in het spel als het toch niet helemaal optimaal draait.

Maar beste muurhond.....als je een beetje verstand hebt van pc's(ik zeg niet dat je dat niet hebt hoor, begrijp me niet verkeerd) Dan ga je niet die prijs betalen voor zo'n pc. Dat is te veel geld. Bij bijvoorbeeld de makro heb je beteren voor dat geld.


Niet om je in de war te brengen Randy_50cent, maar ik zou niet dat geld neerleggen voor die pc. Misschien dat andere dat wel zouden doen. Maar neem altijd mee in je overweging als je een computer koopt dat er volgende week toch altijd weer een betere is en goedkoper. Dat blifj je altijd houden
 
Oke ik snap het, Zouden jullie zo aardig kunnen zijn om een lijstje te maken wat goed voor mij is om te gamen enzo? En zoals jullie weten muziek downloaden en (live)filmpjes? Ik moet iedergeval 1024MB Geheugen hebben en 250GB Hardeschijf. Derest een goeie processor om mee te gamen enzo. En wat goed is om Need For Speed Carbon te spelen. Zouden jullie dan een soort lijstje kunnen maken wat ik allemaal nodig heb wat goed is liever onder de €600! Dan ga ik ermee naar de computer winkel. :thumb:
 
Maar Randy_50Cent,

Dat hebben we in je andere topic toch allemaal al uitgebreid gedaan....:eek:
 
Maar Randy_50Cent,

Dat hebben we in je andere topic toch allemaal al uitgebreid gedaan....:eek:

Ja ik weet het mrmusic. Maar ik zou wel is een soort specificatie lijstje willen hebben van iemand met wat ik precies nodig heb, zodat ik er mee naar de computer winkel kan gaan. Want ik ben bang als ik zomaar wat zeg bij een computer zaak, Dat ik dan foute koop heb gedaan snap je? Dus als iemand die verstand heeft van computers een specificatie lijstje voor me maakt komt het allemaal goed! :thumb:
 
Toen had ik o.a. dit voor je gevonden:

Nieuw Core 2 Duo E4300 2x1.80GHz Dual-Core Systeem


X-GEAR ATX Miditower Zwart/Zilver met 400WATT Voeding
Foxconn P4M8907MA-RS2H Socket 775 Moederbord
Intel Core 2 Duo E4300 2x1.86GHz 2x1024KB Dual-Core processor!!
Stille Spire Quadroflow V Koeler
Asus Nvidia GeForce 6200 256MB DDR3 PCI-E Videokaart met DVI & TV-out
Snelle Maxtor 160GB 7200RPM Sata Hardeschijf
1024MB (2x512MB) DDR2 PC5300 667MHZ Dual Channel Geheugen!
DVDRW 16x +/- Dual-Layer DVD Brander
6-Channel 5.1 Audio Achterzijde
Line In + Out Voorkant
10/100 Mbit Netwerkkaart
4 x USB 2.0 Achterzijde
2 x USB 2.0 Voorkant

Inclusief cardreader voor 499,- euro.
 
En deze:

ATX X-GEAR Zwart/Zilver 400WATT Voeding
- Foxconn K8M890M2MA-RS2H AM2 Moederbord
- AMD Athlon64 X2 4200+ AM2 2.20GHz Dual-Core Processor!!
- Spire kerstelking V CPU Koeler
- Nvidia GeForce 7100GS 256MB DDR2 SILENT PCI-E Videokaart + DVI & TV-out
- Snelle Maxtor 160GB 7200RPM Sata Harde schijf
- 1024MB (2x512MB) DDR2 PC4300 Dual Channel Geheugen!!
- DVD RW 16x +/- Dual-Layer DVD Brander
- 7.1 High Definition Audio Achterzijde
- Line In + Out Voorkant
- 10/100 Mbit Netwerkkaart
- 4 x USB 2.0 Achterzijde
- 2 x USB 2.0 Voorkant

GRATIS 9 in 1 CARDREADER

Vaste prijs systeem € 419,=
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan