opzoeken van aantal verschillende waarden in een kolom

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yfke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yfke

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Hallo allemaal

ik heb via een macro in Excel mijn aantal verschillende waarden geprogrammeerd. Dit geeft in VBA natuurlijk een heel rare code op.

Nu is mijn vraag als iemand weet hoe ik deze code kan omzetten en mij hierbij wil helpen. hieronder plaats ik de code

Hopelijk kan iemand mij helpen want ik vind het helemaal niet.

Selection.FormulaArray = _
"=SUM(IF(R[-10]C[-5]:R[39]C[-5]<>"""",1/COUNTIF(R[-10]C[-5]:R[39]C[-5],R[-10]C[-5]:R[39]C[-5])))"
Range("F11").Value

Yfke,

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies wilt, zou je het stapsgewijs willen noteren, en aangeven of je VBA code wilt gebruiken of Excel-functies ?

Erik

Zo met het blote ook bekeken, is dat het tellen van het aantal unieke waarden in een bereik. Klopt het?

ja dat klopt volledig. dat is de bedoeling van dit stuk maar nu wil ik dit hebben in een echt VBA code.

Erik ik hoop ook dat dit een antwoord is op uw vraag anders laat dan iets weten dan probeer ik het nog te verduidelijken.

Alvast bedankt om te reageren

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want dit is voor mijn eindwerk en heb dit zeker nodig om verder te kunnen geraken

De code ziet er mss wat raar uit, kloppen doet het wel hoor.

Naar wat wil je die code omzetten?

in een echte VBA code want ik heb dit in verschillende programma's nodig of gaat dat mss niet. Ik ben alles in VBA aant schrijven en dacht dat dit ook anders te schrijven was

Beter is natuurlijk om met range variabelen te werken, en met de eigenschap Address daarvan. Maar dat moet je zelf doen want dat hangt af van hoe de verdere code in mekaar zit en wat de structuur van het bestand is.

kan je mij misschien daar geen voorbeeld van geven. want ik weet niet hoe ik dat moet opbouwen. Als je misschien een voorbeeldje kan geven met dat wat ik al gegeven heb als dat niet te moeilijk is. Dan weet ik ongeveer hoe het gaat.

Alvast bedankt

Dit is de gedachtengang:

Code:
Sub r()
    Dim rng As Range
    Set rng = Range("A1:B50")
    Range("C1") = "=COUNTA(" & rng.Address & ")"
End Sub

Wigi

dank u wel

maar met dit resultaat heb je gewoon het aantal getallen. Maar niet de aantal unieke.

Dit moet toch ook ergens bij geplaats kunnen worden dan.

dank u wel

maar met dit resultaat heb je gewoon het aantal getallen. Maar niet de aantal unieke.

Dit moet toch ook ergens bij geplaats kunnen worden dan.

Dat was dan ook enkel de gedachtengang, geen complete oplossing... Ik probeerde jou ook nog iets te laten doen, maar dat was blijkbaar vergeefse moeite. En dan te weten dat het voor een eindwerk is.

Anyway, hier is dan de code:

Code:
Sub r()
    Dim rng As Range
    Set rng = Range("A1:B50") 'verander dit zodanig dat je het bereik krijgt waarvan je de unieken wilt tellen
    Selection.FormulaArray = _
"=SUM(IF(" & rng.Address & "<>"""",1/COUNTIF(" & rng.Address & "," & rng.Address & ")))"
End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan