• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanZanten

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2007
Beste forum gebruikers wie o wie kan me helpen?

Ik heb een bestand met ongeveer 40000 records die is opgebouwd zoals het bijgesloten voorbeeld. Nu wil ik steeds de lege cellen vullen met de gegevens van de bovenste regel. Kolom A is wat ik heb en Kolom C is wat ik wil hebben, nu is dat handmatig goed te doen, maar niet als het over 40000 record gaat. Weet iemand hoe ik dit snel kan realiseren?

Bijlagen

Klik op de A van kolom A.

Druk F5 > Speciaal ... > Lege waarden

Typ dan

=A1

Druk Ctrl-Enter.

Klik op de A van kolom A.

Doe Bewerken > Kopiëren

Doe Bewerken > Plakken Speciaal > Waarden

Lukt het?

Wigi

Beste Wigi,

Ja het werkt prima! ik ben onder de indruk van uw kennis.

Vriendelijk dank voor uw hulp!

Groet,

H.van Zanten

Laatst bewerkt:
Rechts onderaan op de pagina van jouw topic staat die keuzemogelijkheid.

ja en nu? lege cellen

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug ook deze grandioze formule van jullie gekregen en dat werkte tot op heden perfect. Maar nu heeft degene van wie wij de bestanden krijgen en wij verwerken een update van het systeem gehad (wat precies weet ik niet) en nu ziet mijn excel de lege cellen niet. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

Zie bijlage voor een voorbeeld. Bedankt alvast.
Groetjes, Caroline

Bijlagen

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug ook deze grandioze formule van jullie gekregen en dat werkte tot op heden perfect. Maar nu heeft degene van wie wij de bestanden krijgen en wij verwerken een update van het systeem gehad (wat precies weet ik niet) en nu ziet mijn excel de lege cellen niet. Heeft iemand nog een idee hoe ik dit op kan lossen?

Zie bijlage voor een voorbeeld. Bedankt alvast.
Groetjes, Caroline

Caroline

Duid alle cellen aan, en voer deze kleine macro uit:

Code:
Sub cellenleegmaken()
    Dim c As Range
    For Each c In Selection
        If Len(c) = 0 Then c.ClearContents
    Next
End Sub

Dan zijn ze echt leeg.

Wigi