Blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtyblonde

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2005
HELP! Mijn pc blijft hangen bij het scherm waarbij je de 3 balletjes ziet 'lopen', het scherm waarna je je inloggegevens zou moeten zien..

Ik zit nu in veilige modus.. Deze werkt prima. Ik heb al een spyware scan gedaan, verschillende manieren opstarten via F8 (zo ook met de recenste instellingen die wél werkte).. Ik heb zelfs CClenaer geprobeerd! Heb ook een systeemherstel gedaan, maar toen m'n pc daarna ging opstarten bleef hij wéér hangen. Toen ben ik weer naar veilige modus gegaan en die gaf wél aan dat het systeemherstel gelukt was..

Ik heb verder nooit bijzondere problemen met mn pc. Heb er geen virussen (voor zover ik weet/merk) op zitten, hij doet het altijd prima en loopt niet vast (als ik gewoon normaal doe).. Iemand enig idee wat het probleem is en hoe dit te verhelpen is?

Groetjes,

Kirsten

is er miss iemand online die me kan helpen? wil het probleem graag snel oplossen!!!!

Hoi !

Via systeemherstel terugzetten naar een datum dat alles nog goed werkte ?

Start - bureauaccessoires - systeemwerkset - systeemherstel.

Maar ik zie net dat je dat al geprobeerd hebt.

Zet dan via start - uitvoeren - msconfig - opstarten alles uit, behalve je virusscanner/firewall, en sart normaal op.

Als het nu wel lukt, stuk voor stuk de jouw bekende programma's weer aanvinken.

Die je niet vertrouwd laat je uitgeschakeld.

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Harry!

Maar helaas, ook dit helpt helaas niet.. Het is me nu ook opgevallen dat als hij in dat opstartscherm blijft hangen mn toetsenboord geen reactie meer geeft (als ik bijv capslock intoets gaat het lampje niet aan/uit)..

Hoi !

Dan doe je het volgende:

Opstarten van de XP-CD, kiezen voor R(eparatie), dan twee x enter.

NU achter de prompt: chkdsk /r intrommelen, gevolgd door enter.

Daarna: fixboot enter

fixmbr enter,

EXIT.

Nu zou alles weer normaal moeten werken.

Succes,

Harry.

Hmm.. even een klein probleempje.

Ik heb 2 (gekopierde) cd-roms thuis, van windows XP home, maar er zit nu professionel op. Ik heb mijn pc (een jaar geleden ergens?) weggebracht naar een computerzaak en zij hebben hem voor mij geformatteerd, back up + opnieuw geinstalleerd. Ik heb hier dus geen cd van :(............................

Heb het met beide cd's geprobeerd maar dan geeft hij aan dat de cd's oudere versies zijn dan wat er nu op de pc staat. Bovendien zie ik nergens repair staan..

Ik weet nog helemaal in het begin toen ik deze pc had dat je 3 van die cd's moest branden, maar dat heb ik toen niet gedaan omdat ik geen lege cd's tot mijn beschikking had. Daarna ook nooit meer gedaan en dat progamma kan ik ook nergens meer vinden !! :s

Laatst bewerkt:
Hoi !

Je zult even een XP-CD-Pro van iemand moeten lenen !

Enne: je moet wel je boot-volgorde veranderen, zodat je opstart van de XP-CD !

Dan heb je niet direct een XP-XP2-CD nodig.

Dat je geen restore-CD's hebt gemaakt is op zijn minst gezegd niet slim, maar daar had je in dit geval niet veel aan gehad, tenzij voor een nieuwe installatie.
Maar: als die evt. nodig mocht zijn, heb je een probleem !

Greetz,

Harry.

Ben even naar die zaak toegegaan en hun zeiden dat het met mijn eigen cd's ook moest lukken. Nu ben ik er wel achter gekomen de pc opnieuw te moeten opstarten voordat met de cd er in en dan vanaf de cd opstarten, dat deed ik net.

De pc vroeg toen 'Als u vanaf de cd-romw ilt opstarten druk op een toets''
dat deed ik,

vervolgens kreeg ik foutmelding:

i386\biosinfo.inf kan niet in het geheugen geladen worden
foutcode 4096........

Hoi !

Tja, registerfout....

Dan zou systeemherstel echt moeten werken.....

Ikzelf zou er niet verder mee rommelen en een repair-install doen.

Maar dat zal ook niet lukken, vanwege de registerfout.

Nu mis je de restore-CD's dus echt, waar ik al bang voor was.

Breng je PC maar terug naar de PC-boer, laat Windows opnieuw installeren en maak daarna direct je recovery-CD's.

Beschouw het maar als leergeld......

Greetz,

Harry.

ja, zo makkelijk laat ik me niet van mn stuk brengen..... wil er zelf uit kunnen komen zonder die pc lekker makkelijk te laten formatteren e.d.

ik zoek ergens een bios.inf bestandje zodat ik deze kan kopieren in i386.. maar kan hem nergens vinden dus zit hem op die cd's te zoeken en anders evt ergens op internet?

heb ik ook niet, maar gister avond was die nog in orde en nu doet ie opeens raar ..

die fout van biosinfo.inf geeft ie niet meer aan, het is nu textsetup.sif wat fout is of ontbreekt...............

Ik ging alle functies van F8 proberen, en kwam toen bij Active Directory bestanden terugplaatsen of iets..... Dat gedaan, en dan kom ik bij het NORMALE inlogscherm (dus zonder - kan niet op het woord komen maar het begint met een A - en dan heb je alleen je eigen gebruikersaccount staan........

En nu kan ik ook gewoon muziek afspelen, wat in de normale veilige modus ook niet lukte.. en bovendien is de resolutie nu normaal.. in veilige modus veranderde dit.

Die optie Active Directory bestanden terugzetten gaf idd wel aan dat het in veilige modus werd ingeschakeld maar verder zijn er in mijn ogen helemaal geen dingen anders dan met het normale bestuursysteem....

Helaas kan ik nog steeds niet zonder die veilige modus inschakelen, of ik moet het op deze manier doen maar volgens mij is het nooit 100% goed als ik nu voortaan op Active Directory bla bla / veilige modus blijf draaien?? Wat zijn daar de risico's van

ik hoop toch nog dat het probleem in zn totaal kan worden opgelost dus hulp = gewenst!

Hoi !

De link die ik je stuurde al gelezen en opgevolgd ?

Greetz,

Harry.

Kreeg een mailtje dat ik er zelf WEER op moest reageren.. Is er dan niemand die me hierbij kan helpen???????

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Hoi !

Ik heb je een uitgebreide link gestuurd met de noodzakelijke commando's uit te voeren in de repair-console !

Je geeft er gewoon geen antwoord op!

Als het je boven de pet gaat is dat geen schande, maar dan zul je er iemand bij moeten roepen met wat meer PC-kennis, of je PC ter reparatie aanbieden, of een schone installatie overwegen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan