• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ik zoek een formule voor...

Status
Niet open voor verdere reacties.

clioke

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2002
Stel, ik heb een file en die noemt geert.xls

Ik wil dat als ik de file open in cel A1 het getal 1 komt te staan.
Daarna save ik de file onder een andere naam.

Als ik daarna de file geert.xls opnieuw open, moet er in cel A1 het getal 2 komen (ipv de vorige 1).

Enzo telkens weer opnieuw.
Dus elke keer ik het bestand open, moet het getal met 1 verhoogd worden.

Lukt zoiets in excel?
Ik vrees voor macro en visual basic toestanden...

Bedankt,:o

Vrees niet, ook VBA heeft eenvoudige oplossingen.
Open het bestand, klik op A;t+F11. Dubbelklik links op ThisWorkBook en zet rechts neer:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets(1).Select
[A1].Value = [A1].Value + 1
End Sub

Groeten,
Richard

p.s. 't Kan vast in een regel, maar dan moet ik testen en ik had al lang al in bed willen liggen :-)

tjah, super gewoon!

Euhh werkt deze ook in openoffice?
Of zal ik deze vraag toch maar in een andere sectie plaatsen? :D

Vrees niet, ook VBA heeft eenvoudige oplossingen.
Open het bestand, klik op A;t+F11. Dubbelklik links op ThisWorkBook en zet rechts neer:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets(1).Select
[A1].Value = [A1].Value + 1
End Sub

Groeten,
Richard

p.s. 't Kan vast in een regel, maar dan moet ik testen en ik had al lang al in bed willen liggen :-)

tja, richard, je bent eigenlijk wel heel moe, want hij slaat het op onder een andere naam dus blijft in geert.xls in A1 altijd hetzelfde staan.

steven

Het werkt inderdaad al half nu.
Maar idd telkens ik het onder een andere naam ga saven, blijft in geert.xlsm hetzelfde getal staan.

Probleem zou wel opgelost zijn als ik bij het sluiten van geert.xlsm hij het automatisch saved.

Kan dit ook ergens mee in het stukje VB? :o

daar staan verschillende voorbeelden van op het forum.

steven

wij danken u! :thumb:

Zet de vraag op opgelost en gebruik in het vervolg een betere topic titel aub. Stel je voor dat jij een antwoord zoekt op deze vraag, als je enkel titels als deze hebt. Bedankt.

Zet de vraag op opgelost en gebruik in het vervolg een betere topic titel aub. Stel je voor dat jij een antwoord zoekt op deze vraag, als je enkel titels als deze hebt. Bedankt.

Volkomen gelijk, ik zal er op letten de volgende keer! :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan