Nieuwe Mid-range Game PC

• Onderwerp starter Onderwerp starter RnB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RnB

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,

Binnenkort ben ik van plan een nieuwe PC aan te schaffen, omdat mijn huidige PC niet echt geschikt meer is voor de huidige en toekomstige games.
Mijn budget is rond de € 1000,-.
Ik heb al een beetje rond gekeken en heb deze (voorlopige) mid-range configuratie samengesteld:

Moederbord: Asus P5W DH Deluxe, 975X (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394a)

Pocessor: Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed)

Geheugen: Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL4 (TWIN2X2048-6400C4)

Harde Schijf: Seagate 250GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3250410AS)

Videokaart: Asus GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8800GTS⁄HTDP

Voeding: Antec SmartPower 2.0 SP-500, 500W (ATX12V v2.0)

Behuizing: Antec Nine Hundred (ATX, Geen PSU, Zwart, Window)

DVD Speler: Samsung SH-D162 DVD-ROM16x Zwart OEM

Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium NL OEM 1 pack, 32-bits

Totaalprijs: € 1135,40

(Samengesteld bij http://www.Cool-Prices.nl)

Is dit een beetje een goede configuratie om even mee door te kunnen qua games?
Zelf zit ik nog een beetje te twijfelen over de voeding, is het wel een goede? :confused:
Iemand nog suggesties, tips op ervaringen?
Laat het me weten! ;)

Bij voorbaat dank,

Ruben Kooijman.

Laatst bewerkt:
Met de voeding is niets mis, Antec staat wel bekend als een redelijk betrouwbaar merk.

Voor de rest is het een aardig systeem, ik weet alleen niet of je DVD-speler ook SATA is maar als dat niet zo is dan zou ik wel eentje uitzoeken die SATA is.

Je hebt er toch de aansluitingen voor en om nou alleen voor je DVD-drive nog een IDE-kabel aan te sluiten is ook een beetje onzin.

Met de voeding is niets mis, Antec staat wel bekend als een redelijk betrouwbaar merk.

Voor de rest is het een aardig systeem, ik weet alleen niet of je DVD-speler ook SATA is maar als dat niet zo is dan zou ik wel eentje uitzoeken die SATA is.

Je hebt er toch de aansluitingen voor en om nou alleen voor je DVD-drive nog een IDE-kabel aan te sluiten is ook een beetje onzin.

Ja, de DVD drive is SATA daar heb ik expres nog even naar gekeken. :thumb:

En over de voeding, ik weet dat Antec een goed merk is, daarom heb ik het gekozen, maar ik weet niet precies of díe voeding genoeg Ampére levert op de 12V lijn om alle hardware (vooral de 8800 GTS) goed te voeden. Ik kan namenlijk nergens vinden wat zijn current op de 12V lijn is. De 8800 GTS vraagt trouwens: "Minimum 400W or greater system power supply (with 12V current rating of 26A)"

Iemand suggesties?

Laatst bewerkt:
Weet je daar zeker van dattie genoeg Amp op de 12V lijn heeft voor mijn systeem?

Mooie kast en inhoud, alleen zou ik persoonlijk kiezen voor een voeding met een 120 mm fan, de Zalman ZM500-HP, 500W is wat duurder maar wel stiller.

Voor de rest geen suggesties.

Ok bedankt! :thumb:
Alleen nog een vraagje, is het nu al zinvol om voor een moederbord met een P35 chipset en die DDR2 + DDR3 ondersteund te kiezen?
Zo ja, welke? ik heb bijvoorbeeld deze gezien: http://www.cool-prices.nl/Producten... (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394, WiFi) (en de Asus P5KC die je in het andere topic noemde)
Is dat niet beter dan de P5W DH Deluxe, want die is toch al wat ouder?

Bij voorbaat dank

Laatst bewerkt:
Ja, dat is ook een mooi bordje, maar voor het geheugen geldt hetzelfde, native ondersreuning tot 1066 DDRll, met de eerder genoemde proc draait dan alles op 1066, alhoewel je dan ook een proc op 1333 kunt gebruiken, je het toch niet zal merken.

Maare, je zult toch een keer een keuze moeten maken, en alles wat je nu koopt, is morgen weer verouderd.:cool:

Dus de P5B DH Deluxe is toch wel goed om aardig lang mee door te kunnen? :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan