Zou moeten staan in de system32-map.
Werkt de taakmanager nog? Winter wil deze nog wel eens uitschakelen.
Kijk of -ie in de taakmanager staat en kill het process.
Indien ze de taakmanager uitgeschakeld heeft, zou je een alternatief daarvoor kunnen downloaden. Erg krachtig is de Process Explorer van
Sysinternals.
Downloaden, unzippen en runnen (hoeft niet geinstalleerd te worden)
Kijk naar de volgende processen (zijn aliassen)
infos.exe
winter.exe
proper.exe
autos.exe
Download
Autoruns, ook van Sysinternals.
Dit is een alternatief voor msconfig -> TB opstarten.
Nou ja, alternatief; het laat
alle opstart-items zien. Ook die niet in je msconfig staan.
Download, unzip en klik op de autoruns.exe. (hoeft ook niet geinstalleerd te worden)
Onder
options klik je op
Hide Microsoft Entries. Indien je hier niet op kunt klikken, open dan eerst een tabblad. Daarna lukt dit wel.
Kijk nu welke progs/apps opstarten met Windows. Loop alle tabbladen na. Zoek naar onbekende items.
Deze onbekende items selecteer je en klik daarna op
Entry ->
search online. Nu opent de browser en geeft je de zoekresultaten van het geselecteerde item. Dit geeft voldoende info of het item al dan niet legitiem is.
Onder het kopje
Entry staat ook de optie
Delete om een ongewenst opstart-item te deleten. Aangezien je eerder alle Microsoft-entries 'hidden' hebt gemaakt, kun je hier niet veel kwaad mee aanrichten. Maar uiteraard wel op eigen verantwoordelijkheid.
Daarna in veilige modus kijken of ze inderdaad in de system32-map staat en zo ja, verwijderen dus. (even verborgen bestanden zichtbaar maken)
De kopieen van Winter kunnen vele namen hebben (alliassen). Zoek eventueel ook op deze aliassen.
De lijst met de verschillende benamingen vindt je
hier en scroll naar beneden voor de lijst.
En dan nog je register.
mmm, nou zit ik even vast. Moet ik nog uitzoeken.
Het is een beetje een cliché, maar wel waar: Kijk in de standaard Run-subsleutels (Run, RunServices, en evt RunOnce en RunServicesOnce)
Te vinden onder de hoofdsleutels:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
Exacte verwijzingen zoek ik nog wel even uit, maar doe ik morgen wel. (of als iemand anders mij voor is: "you 're welcome")
pfff, het is een hele klus. Maar wel een hele leuke.
Succes ermee, en laat even weten hoe-en-wat.
Groetjes.