Probleem met opslaan en delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marauk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2008
Geachte lezers,

Ik heb, voor mijn werk, een offerte programma geschreven in Excel (Office 2003 onder XP op een Windows 2003 Server). Nu doet zich het volgende probleem voor:
Wanneer ik, nadat ik diverse wijzigingen heb ingevoerd, het bestand wil opslaan dan krijg ik in enkele gevallen de onderstaande foutmelding.

De wijziging in x.xls kunnen niet worden opgeslagen vanwege een fout bij het delen. De wijzigingen zijn opgeslagen in een tijdelijk bestand met de naam D7AA7000. U kunt dit tijdelijk bestand opslaan.

Op sommige momenten gaar het goed op andere momenten krijg deze foutmelding weer. Het eerste half jaar dat er met dit offerteprogramma is gewerkt gaf het geen problemen. Sinds Januari 2008 komt Excel met deze Visual Basic foutmelding.
Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen. Alvast bedankt.

Is het mogelijk om een voorbeeld hier te plaatsen, of misschien delen van de code. Denk wel aan privacy gevoelige info. Sla je de offertes op d.m.v. een code?

Hieronder staat de module om het bestand op te slaan.
De mapnaam en bestandsnaam wordt samengesteld d.m.v. een aantal gegevens (Plaatswrk + Straatwrk + offertenr) die moeten worden ingevuld in een dialoogkader.
Voordat het bestand wordt opgeslagen wordt er gecontroleerd of de mappen bestaan. Zoniet, dan wordt deze aangemaakt incl. de submappen

Ik wil nog benadrukken dat het altijd heeft gewerkt tot januari 2008.

Code:
Sub Filesave()
    Mapnaam = Plaatswrk & " " & Straatwrk
    Jaar = DatePart("yyyy", Date)
    Xlsdirectory = Worksheets("Instellingen").Range("B2")
    XlsDirectoryTotal = Xlsdirectory & Jaar
    Schijf = Left(XlsDirectoryTotal, 1)
    ChDrive Schijf
    On Error Resume Next
    ChDir XlsDirectoryTotal
    If Err.Number = 76 Then
        ChDir Xlsdirectory
        MkDir Jaar
        ChDir XlsDirectoryTotal
        Err.Clear
    End If
    On Error GoTo 0
    On Error Resume Next
    ChDir Mapnaam
    If Err.Number = 76 Then
        MkDir Mapnaam
        ChDir Mapnaam
        MkDir "Foto's"
        MkDir "Correspondentie"
        Err.Clear
    End If
    On Error GoTo 0
    On Error GoTo foutafhandeling
    fileSaveName = Application.GetSaveAsFilename(Mapnaam & " " & Offertenr & ".xls", fileFilter:="Excel Files (*.xls), *.xls")
    If fileSaveName <> False Then
        ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=fileSaveName
    End If
    End
foutafhandeling:
    MsgBox "Er is een fout opgetreden tijdens het opslaan van de offerte," & Chr(13) & "Neem contact op met de beheerder.", vbExclamation
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Sinds Januari 2008 komt Excel met deze Visual Basic foutmelding.

Toen veranderde 2007 in 2008, wellicht dat dat één en ander in de macro in de war heeft gestuurd (al heb ik er niet in detail naar gekeken).

Wigi

Probleem met opslaan Excel

Ik heb nog eens op internet gezocht. Het probleem kwam ook al in 2006 voor.
Ik weet bijna zeker dat het een VBA probleem is.
Vraag aan toontje80:
Is de module voor het opslaan die jij gebruikt ongeveer hetzelfde als die van mij.

Marauk

Ik heb nog eens op internet gezocht. Het probleem kwam ook al in 2006 voor.
Ik weet bijna zeker dat het een VBA probleem is.
Vraag aan toontje80:
Is de module voor het opslaan die jij gebruikt ongeveer hetzelfde als die van mij.

Marauk

dag marauk,
ik weet niet of de module hetzelfde is, daar heb ik teweinig verstand van om dat je te kunnen vertellen.
ik heb er een systeembeheerder op los gelaten en die zei dat het lag aan de virusscanner. deze houd het excelbestand tegen waardoor je het niet goed kan opslaan.
de systeembeheerder heeft er iets aangedaan (de virusscan niet meer via excel laten lopen ofzo) en nu heb ik het probleem niet meer.
hij kwam in iedergeval met precies dezelfde melding als bij jou.
ps wij hebben als virusscan: mcfee

Hallo Toontje80,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik ga deze oplossing gebruiken op mijn werk.

vriendelijk groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan