hoe installeer ik mijn nieuwe voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobiaan

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
ik heb een nieuwe voeding gekocht voor mijn 8800 GT: een rasurbo silent power DLP-435/ 430W. er is geen handleiding bij gegeven en ik weet dus niet hoe ik hem moet installeren. ik heb mijn (andere) computer al uit gedaan en het scherm etc er vanaf gehaald, maar er zijn wat dingen die ik niet snap. zoals ik krijg een snoer naar het moederbord er niet uit en de draden zijn ingewikkeld door elkaar. weet iemand hoe ik dit aan moet pakken?

Voeding aansluiten is niet moeilijk als je er even rustig voor gaat zitten. De stekkers passen maar op 1 mannier.

De oude stekker op het moederbord kun je loshalen door in het midden van de stekker te knijpen. Er zit een klipje op die je moet indrukken en dan gaat hij zo los.

Verwijder vervolgens alle kabels die van je voedig lopen naar de pc en verwijder daarna de oude voeding.

Vervolgens pak je de nieuwe voeding en zorg je er eerst voor dat je de wirwar aan draden even op orde maakt zodat niet alles door elkaar heen loopt.

Plaats de nieuwe voeding en schroef deze goed vast.
Op de voeding zie je een groote witte stekker. Deze plaats je weer op het moederbord op de plek waar de oude stekker, die moeilijk los ging, weer vast. Het kan zijn dat deze smaller of breder is.

Als deze te breed is dan moet je even naar de witte stekker kijken en zul je zien dat je er een blokje van 4 af kunt schuiven. Dit is voor nieuwe moederborden nodig.

Als hij te smal is dan zit er als je de goede voeding hebt gekocht een blokje bij die je er juist op kunt schuiven.

Er zit nog een extra wit 4 polig stekkertje en deze moet je ook op het moederbord aansluiten als je PC minimaal een Pentium 4 is. Deze aansluiting zit meestal in de buurt waar de processor ook zit.

Nu rest je alleen nog overal een voedingskabel op zetten voor de harddisk, CD/DVD speler(s) en eventueel floppy drive etc.

Alle stekkers passen maar op 1 mannier en als je even goed kijkt hoe de oude nu verbonden is zul je zien dat het niet moelijk is.

Als je een digitaal fototoestel hebt kun je ook altijd even wat foto's maken van de oude situatie en kun je dit terugkijken als het nodig is hoe het ook alweer zat.

Laatst bewerkt:
ok het is gelukt, maar die lange stekker op het moederbord ging niet zo los hoor. ik hield dat klikding ingedrukt, maar ik moest edcht keihard rukken voordie loskwam. ik moest ook nog terug naar de winkel voor een verlengkabeltje, omdat men harde schijf en men cd speler de ver uit elkaarzitten. maar nu doet hij het. ik hoop dat de fps ook beter zijn als ik spellen speel. volgens mij wel maar ik weet het nog niet zeker.

De fps heeft niets met de voeding te maken. Hardware werkt wel of niet door een voeding.

@ mikeo

Geweldige uitleg !! Kan zo bij Handleidingen :thumb:

De fps heeft niets met de voeding te maken. Hardware werkt wel of niet door een voeding.

In geval van videokaarten tegenwoordig wel hoor.
Als de kaart 'vast stelt' dat er te weinig energie geleverd wordt zal deze één of meerdere prestatie stapjes terug doen.

Als de kaart 'vast stelt' dat er te weinig energie geleverd wordt zal deze één of meerdere prestatie stapjes terug doen.

is dat echt zo? dat wilde ik dus weten. mijn 8800GT kreeg namelijk te weinig stroom, daarom heb ik deze voeding gekocht.

Kijk dat wist ik dan weer niet. We leren elke dag toch weer bij :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan