outlook adressen delen met een tweede pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daisydees

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo,

Ik heb sinds anderhalve maand een nieuwe laptop.
Nu wil ik op de laptop dezelfde adressen hebben als op de desktop.
Hoe doe ik dat?
Verder wil ik op beide pc's dezelde mail kunnen binnenhalen.
Nu is het zo dat alleen op de pc die ik het eerste aan doe de mail binnenkomt.:eek:
Tips hoe ik dit moet doen?

Ik ben geen superster op de pc, dus omschrijf het niet te moeilijk.

Alvast bedankt!:thumb:

Hoi D,

Welke Outlook-versie gebruik je?
2003, 2007, of is het Outlook Express

Als je in extra voor accounts kiest en je klikt op het gewenste account en dan het tablad geavanceerd kan je, aanvinken dat ie een kopie op de server achterlaat...........

Vraag 1 is de gemakkelijkste: kopieer vanuit C:\documents and settings\naam\local settings\application data\microsoft\outlook\
het bestand outlook.pst en eventueel archive.pst naar dezelfde plaats op de andere computer. (Je overschrijft dus de .pst bestanden op de andere computer, want die heeft ook een .pst, alleen zal die heel klein / leeg zijn.)
Sluit beide Outlook programma's af als je de kopieeractie uitvoert.

Mocht je de map local settings niet zien staan, dan moet je in de verkenner onder "Extra", mapopties, weergave, het vinkje weghalen bij "verborgen mappen en bestanden verbergen".

Laatst bewerkt:
Hoi, bedankt voor de snelle reacties!

Het is me gelukt om de outlook kopiën te laten bewaren.
Ik heb trouwens 2007, nu lukt het me niet om dat" C:\documents and settings\naam\local settings\application data\microsoft\outlook\" te vinden in Vista.
Moet dat op een andere manier als XP?
De desktop is XP en de Laptop Vista.

Ik vergeet nog wat te vragen. Ik heb een draadloze verbinding. Hoe verbind ik de pc's met elkaar. Moet ik daar een speciaal snoer voor kopen?
Kan ik bijvoorbeeld ook anderen dingen naar twee computers overzetten?
Ik bedoel muziek enz.

Ik vind het lastig dat het ene op die computer staat en de iets anders op de andere.

Laatst bewerkt:
Dolle pret, Vista is idd. anders. Het "pad" naar de .pst in Vista is:

C:\gebruikers\naam\app data\local\microsoft\outlook

Denk aan het inschakelen van verborgen mappen en bestanden weergeven !!!

Als beide draadloos zijn hoef je geen kabels te kopen.

De berichten allemaal goed lezen....................? Bijv. die van 15.48?

Mocht je de map local settings niet zien staan, dan moet je in de verkenner onder "Extra", beeld, mapopties, het vinkje weghalen bij "verborgen mappen en bestanden verbergen".

Ehh .....

Dat moet zijn (in de verkenner dus)"

Menu: Extra > Mapopties
Tabblad 'Weergave'

:thumb:

Beste Teun,

Ja ik heb ook al een deel van je raad opgevolgd. Maar in Vista ben ik effe aan het sukkelen. Ik ben hier echt geen ster in, Ik waardeer je hulp!

Beste Teun,

Ja ik heb ook al een deel van je raad opgevolgd. Maar in Vista ben ik effe aan het sukkelen. Ik ben hier echt geen ster in, Ik waardeer je hulp!

En ... lukt het onder Vista? Wat je kan doen is het volgende:

Klik op de knop START en hierna in het startmenu op Documenten
Je ziet in het verkennervenster standaard niet de menubalk.
Druk een keer op de ALT-toets en je ziet hem wel ....
Klik nu op menu Extra en hierna onderaan op Mapopties...
In het volgende venster klik je op het tabblad 'Weergave' en haalt daar het vinkje weg zoals Pasja aangaf.

Overigens blijf je 'achteraf' , dus met de wijziging dat mails bij de mailserver moeten blijven staan, een nogal 'rommelige' situatie:
- de mails blijven op je mailserver bij je provider
- de mails staan op je pc; én de mails staan op je notebook.

Een georganiseer dus als je dat moet gaan ordenen en opschonen.
Zelf gebruik ik ook een pc én een laptop.
Ik heb het gegevensbestand OUTLOOK.PST echter op een USB-stick gezet.
Werk ik op de pc dan steek ik die daarin en start outlook ermee op. Iden dito als ik op de notebook werk.
Ik heb nu maar één gegevensbestand en hoef de meuk niet achter te laten op de postbus bij mijn mailprovider.

Laatst bewerkt:
Ehh .....
Dat moet zijn (in de verkenner dus)"
Menu: Extra > Mapopties
Tabblad 'Weergave'
Was idd. een volgorde/woord fout.
Ik begrijp het "sukkelen" niet? idd. in de verkenner, Extra, mapopties, weergave en dan zorgen dat de verborgen bestanden en mappen zichtbaar worden in het menu daaronder. Waar zit het probleem? Het is een kwestie van 1 "bolletje".

Laatst bewerkt:
Dit lukt me nog steeds niet.
Volgens mij zijn mijn computers nog niet in een netwerk gezet.
Moet ik dat eerst doen? Kunnen een laptop met vista en een desktop met xp samen een draadloosnetwerk vormen?

Dit lukt me nog steeds niet.
Volgens mij zijn mijn computers nog niet in een netwerk gezet.
Moet ik dat eerst doen? Kunnen een laptop met vista en een desktop met xp samen een draadloosnetwerk vormen?

Hoi,

Welzeker kunnen ze dat .....
Kijk, in zo'n situatie is het wel weer jammer dat je in Zeeland woont natuurlijk.
Overigens, om op je oorspronkelijke vragen terug te komen, het is niet persé noodzakelijk om in een netwerk te zitten om je adressen en mails in twee outlookversies (op pc én op laptop) gelijk te houden.
Gebruik je beide 'in je ééntje'? (niet die auto van Citroen dus hoor :p)

Ja ik gebruik ze allebei zelf en ik heb ze beide ook op mijn draadloze router aangesloten.
Ik ben hier echt blondt in terwijl ik de hele dag met computers werk. Hej maar hoe ik het doe, doe ik het maar het zal werken!:p

Ik wil gewoon op de pc werken die het dichtste bij staat op dat moment.
Lekker makkelijk van de ene naar de andere lopen en dan de mensen mailen.
Nu moet ik telkens naar mijn oude lopen om te mailen of naar de fotobewerking gaan. Die wil ik er overigens wel bij houden. Dat is gemakkelijk.
Dat zou nu verrekte handig zijn als ik dan gewoon op de bank even in die andere kijken kan.:thumb:

Nu heb ik het voor elkaar dat in beide de mail binnenkomt. Wel komt op de laptop de mail dubbel binnen. Dat hoeft nu ook weer niet.:rolleyes:

Hoi,

Zoals gezegd ..... ik heb een vergelijkbare situatie.
'Boven' de pc en beneden (or where ever) de laptop.
Op de pc windows xp met msoffice2003
Op de laptop vista met msoffice2007.

Het gegevensbestand OUTLOOK.PST (zoals aangegeven normaal in een bepaalde map op de harde schijf en onder vista ergens anders dan onder xp), waarin al je eigen gegevens in één bestand zijn samengebracht (mails, contactpersonen, agendaitems, taken etc.) hen ik op een USB-stick staan.
Wat ik dus in de gaten moet houden is, dat ik die stick altijd in een usb-poort steek op de pc of laptop, als ik met outlook wil werken.
Het voordeel: of ik nou op de pc of de laptop werk, die gegevens heb ik altijd bij de hand, op één locatie en altijd up-to-date.

Hoi Teun,

Ideetje. Zou ik net als jij de contactpersonen van xp niet op mijn externe harde schijf kunnen zetten en dan overzetten in mijn laptop. Kun je die kopiëren?Dan heb ik dat alvast voor elkaar. Dan moet ik de boel nog eens in een netwerk gaan zetten en dan heb ik het toch voor elkaar? Of is dat te simpel gedacht?

Hoi Teun,

Ideetje. Zou ik net als jij de contactpersonen van xp niet op mijn externe harde schijf kunnen zetten en dan overzetten in mijn laptop. Kun je die kopiëren?Dan heb ik dat alvast voor elkaar. Dan moet ik de boel nog eens in een netwerk gaan zetten en dan heb ik het toch voor elkaar? Of is dat te simpel gedacht?

Hee G. (dat rijmt),

Het gaat niet alleen om contactpersonen, maar ook je binnengekomen en verzonden mails op één plek.
Dus dat bestand OUTLOOK.PST zoals ik al zei.
En of je dat bestand nu op een USB-stick hebt staan, of op een externe harde schijf, maakt niet uit.
Je moet hem toch aansluiten op de pc of laptop, en dan lijkt me een stick handiger ......
Een netwerk met een aan de router gekoppelde harde schijf kan inderdaad ook, maar niet elke router ondersteunt dat en niet elke externe harde schijf kan in een netwerk.

Laatst bewerkt:
Hee,

Ik kan vanavond pas weer reageren......
Ben naar Emmen ..... 'Beestjes kijken'.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan