ext harde schijf is niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

corneetje

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2008
Hallo,

ik heb sinds kort een Acer laptop (aspire 7720g) nu heb ik mijn maxtor harde schijf uit mijn pc gehaald en in een behuizing gedaan (pleomax). Alles aangesloten en ja hoor het werkte meteen. Ik kon de harde schijf gewoon op zonder problemen. Vervolgens wou ik de hardware veilig verwijderen maar dit lukte niet dus dacht ik de laptop uit te schakelen en alles los te koppelen. Nu wil ik mijn ext harde schijf voor de 2de keer gebruiken maar nu krijg ik de melding: G:\ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd of onleesbaar.

De harde schijf is wel te zien als ik naar "mijn computer" kijk, maar bij eigenschappen is er geen capaciteit te zien.

Hoe kan ik weer toegang krijgen tot mijn harde schijf, of heb ik 'm kapot gemaakt?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Dank voor jullie moeite Corne

Ik kon de hardware niet veilig verwijderen omdat deze nog in gebruik zou zijn. vandaar dat ik dus de laptop uitgeschakeld heb voordat ik 'm los haalde.

Geef geen garantie maar probeer eens het volgende:
Ga naar Start > Uitvoeren en typ daar :

chkdsk G: /r

ED

ik heb het geprobeerd maar helaas, het scherm opent zich in Vista waarna het zich weer meteen sluit.

Dus helaas geen verandering, ik hoop dat je nog ideetjes hebt? Je bent nu in ieder geval al hartelijk bedankt voor de moeite!

Corneetje

Heb je hem al eens geprobeerd op een andere pc aan te sluiten?

Koppel eens alles los en start de laptop en pas als alles is opgestart sluit hem dan weer aan en probeer dan eens of je er op kan.

ED

Heb ik inderdaad ook geprobeerd. Heb contact gehad met de winkel (Vi computer) en die maken van mijn probleem hun probleem. Ze hebben nl aangeboden om mee te kijken dwz ik ga daar met mijn ext hd naar toe en zij kijken mee. Ik houd je op de hoogte!

ze zeggen dat ie kapot is maar weten het ook niet helemaal zeker, de harddisk case werkt in ieder geval wel goed, dat weet ik nu.

heb je nog ideeen?

Staat er nog hele belangrijke informatie op die schijf ?

ED

Ben je in de gelegenheid om de schijf in een andere pc erbij te hangen en te proberen langs die weg op de schijf te komen?

Of ken je iemand bij wie dit eventueel zou kunnen /mogen?

En indien je zelf niet zo goed weet hoe dit moet ken je dan iemand die je erbij kan helpen ?

ED

Dat idee hebben ze bij Vi computer ook al gehad helaas zonder resultaat.
Begin steeds meer het idee te krijgen dat ik verloren ben........
Nog meer goede ideeen?

tsja..via speciale software proberen nog zoveel mogelijk belangrijke informatie te redden.

Maar dat wordt het wellicht een wat complex verhaal voor je.

Ik zou je hiermee persoonlijk kunnen helpen indien je dit op prijs stelt, maar dan moet je me even via mijn email aanspreken (adres staat in profiel)

ED

tsja..via speciale software proberen nog zoveel mogelijk belangrijke informatie te redden.

Ik zou je hiermee persoonlijk kunnen helpen indien je dit op prijs stelt, maar dan moet je me even via mijn email aanspreken (adres staat in profiel)

ED

Natuurlijk mag je me daar bij helpen, heb gisteren iemand achter de laptop gehad en die kwam erachter dat de bestandsindeling van de HDD op RAW staat kan ik die nog veranderen? Als dit het niet is ga ik je mailen. Nu even google'n op deze ogelijke oplossing.

Is een bekende melding als het fout zit.....kun je verder niets mee in jouw situatie....

ED

ED

kun je me nog helpen via de email?

Ik zou je hiermee persoonlijk kunnen helpen indien je dit op prijs stelt,maar dan moet je me even via mijn email aanspreken (adres staat in profiel
( Zodat ik ook jouw emailadres heb en je kan terugmailen..:) )

ED

Ik zou je hiermee persoonlijk kunnen helpen indien je dit op prijs stelt,maar dan moet je me even via mijn email aanspreken (adres staat in profiel
( Zodat ik ook jouw emailadres heb en je kan terugmailen..:) )

ED

Dag Ed ik heb een collega die buiten Vista om nog gaat kijken wat hij kan gaan redden, waarna ik m formateer. Ik houd je op de hoogte kan nu wel even duren.

Dag Ed ik heb een collega die buiten Vista om nog gaat kijken wat hij kan gaan redden, waarna ik m formateer. Ik houd je op de hoogte kan nu wel even duren.

Uiteindelijk heb ik de hdd naar Ed kunnen brengen en hij heeft het even gefixt.
Ed nogmaals dank voor je moeite je bent geweldig :love::thumb:! Ik heb mijn herinneringen terug.

Corne

mijn externa harde schijf opent niet meer

Hallo,

ik gebruik nu al een tijd me harde schijf, maar nu wilt hij opeens niet meer openen, er zit best wel veel belangrijke data op.
Normaal word de schijf aangegeven als de behorende naam, maar nu staat er dat het de lokale schijf g is
Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?
Het zou fijn zijn als iemand me kan helpen want ik heb die data echt nodig!

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan