***STOP 0x0000008E / BSOD / REBOOT

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMax

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Ik downloadde iets van Grabit (via FTD), wat een virus bleek te zijn. Toen reageerde mijn computer niet meer en toen heb ik maar na heel veel niet-helpend gepiel op de aan/uit-knop gedrukt. Ik startte de computer weer op maar kreeg toen de beruchte BSOD ofwel (bij mij dan)
***STOP:0x0000008E (0xC0000005, 0xBAA79ACD, 0xB490C810 / 0xB45FX810, 0x00000000)

De derde verandert.

Ik kan niet naar naar veilige modus of naar een vorige configuratie. Ik heb CHKDSK en fixboot ook al geprobeert maar die hielpen ook al niet.

Als ik de Windows CD in de drive doe en de Windows installatie wil repareren dan krijg ik gewoon weer de BSOD.

Ik denk dat het een automatisch opstartend programmatje is want als de computer opstart dan gaat dan gewoon goed, totdat ik mijn desktop zie en 10 seconden later komt de BSOD dus weer. Is er dus een programma waarmee je buiten Windows om de opstartitems kan veranderen.

bvb :thumb:

Doe zeker ook een fixmbr c: in Herstelconsole (je hebt nu blijkbaar alleen een fixboot en chkdsk gedaan).

Succes,

Tijs.

Doe zeker ook een fixmbr c: in Herstelconsole (je hebt nu blijkbaar alleen een fixboot en chkdsk gedaan).

Succes,

Tijs.

met c: erbij deed hij niks, gewoon fixmbr deed hij wel wat alleen krijg ik nog steeds de BSOD.

Ik heb met Hiren's BootCD geprobeerd om een virusscanner op te starten, maar toen kreeg ik de error !! BootCD folder not found !!

Vertel eens wat meer over je systeem:
1. Vermeld merk & type moederbord
2. Vermeld of je van IDE of SATA schijven gebruik maakt. Ook als je RAID-0 of RAID-1 gebruikt, meld dat dan ook
3. Test eens je geheugen: memtest86 opstart-cd. Pak uit, en brand het .iso bestand naar cd-rom via (bijv.) imgburn, en laat het geheugen eens een avond testen.
4. Hang eens je harde schijf in een andere computer, en kijk of alle gegevens daar goed te lezen zijn van je harde schijf.
5. Ik neem aan dat je je pc niet overklokt hebt?

We horen het wel.

Tijs.

Vertel eens wat meer over je systeem:
1. Vermeld merk & type moederbord
2. Vermeld of je van IDE of SATA schijven gebruik maakt. Ook als je RAID-0 of RAID-1 gebruikt, meld dat dan ook
3. Test eens je geheugen: memtest86 opstart-cd. Pak uit, en brand het .iso bestand naar cd-rom via (bijv.) imgburn, en laat het geheugen eens een avond testen.
4. Hang eens je harde schijf in een andere computer, en kijk of alle gegevens daar goed te lezen zijn van je harde schijf.
5. Ik neem aan dat je je pc niet overklokt hebt?

We horen het wel.

Tijs.

Ik heb alles getest en alles werkt perfect. SATA schijf. geheugen OK. Niet overgeklokt.

Maar ik ben nu aan het formatteren. Ik ga Windows opnieuw installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan