Vista start niet meer! Veilige modus blijft hangen op crcdisk.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiempie

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2004
Help!

Mijn laptop doet het altijd prima, heb er eigenlijk nooit klachten mee.
Tot gisteren... De batterij was op en door het aansluiten van de adapter ging hij ineens uit. Bij het rebooten van het systeem bleef hij hangen op het balkje wat het laden van vista aangeeft. Na ongeveer 10 minuuten gaat het beeld op zwart en start hij opnieuw op. Nu komt de waarschuwing op het schem te staan dat hij niet goed kan starten en kies ik de optie veilige modus. Vista begint alle drivers te laden maar na het laden van crcdisk.sys blijft hij oneindig lang hangen.

Ik heb overal al op internet gezocht. alle fora al bij langs gegaan en overal hebben mensen verschillende oplossingen. Ultimate boot cd geprobeerd, me geheugen eruit gehaald en met 1 blokje geprobeerd, cd lade eruit.. maar niks helpt. Ik heb 2 weken geleden net weer eens vista opnieuw geinstalleerd dus daar heb ik eigenlijk geen zin in. Is er iemand misschien bekend met dit probleem of heb je een fantastische oplossing ? Help me dan aub.

Groeten, Tieme

probeer dan eens gewoon op te starten met je installatie dvd...

probeer dan eens gewoon op te starten met je installatie dvd...

Nee helaas werkt dat niet, ik had het al even geprobeerd.De installatie dvd die start inderdaad keurig met het window of ik mijn laptop wil recoveren en op welke partities dan wel... er staat een grote waarschuwing bij dat alle data op die partitie verloren zal gaan. Dat is juist wat ik niet wil. Ik ben opzoek naar de oplossing die er voor zorgt dat ik niet opnieuw hoef te installeren.

is dat dan wel echt de installatie dvd en niet één of andere recovery dvd?

je zou bij een installatie-dvd namelijk moeten kunnen kiezen voor herstel

is dat dan wel echt de installatie dvd en niet één of andere recovery dvd?

je zou bij een installatie-dvd namelijk moeten kunnen kiezen voor herstel

Nee klopt, is een recovery disk idd, er werd geen installatie dvd bij mijn laptop geleverd, alleen de recovery dvd.. wat overigens behoorlijk ***** is want daardoor kan je dus nooit een lege vista installeren maar moet er persee altijd al die troep van de fabrikant op.. maar dat terzijde..

ik heb het nog nooit gehad maar wel met een xp pc van me (van me vader eigelijk) maar heb jij er een wachtwoord er op zitten? zo jah als je de acu er uit pakt dan links zit er een kastje die schroef je open en daar zitten 3 penetjes dan moet je eerst penetje 1 links zetten en de andere rechts dan aan zetten uit doen penetje 1 terug en nu 3 links op starte en dan alles naar rechts terug dan zou die in de veilige modes op starte

ik heb het nog nooit gehad maar wel met een xp pc van me (van me vader eigelijk) maar heb jij er een wachtwoord er op zitten? zo jah als je de acu er uit pakt dan links zit er een kastje die schroef je open en daar zitten 3 penetjes dan moet je eerst penetje 1 links zetten en de andere rechts dan aan zetten uit doen penetje 1 terug en nu 3 links op starte en dan alles naar rechts terug dan zou die in de veilige modes op starte

waar haal jij dat allemaal vandaan?
---
Nee klopt, is een recovery disk idd, er werd geen installatie dvd bij mijn laptop geleverd, alleen de recovery dvd.. wat overigens behoorlijk ***** is want daardoor kan je dus nooit een lege vista installeren maar moet er persee altijd al die troep van de fabrikant op.. maar dat terzijde..

ok, dan zullen we het eens proberen met een echte vista recovery disk(geen installatiebestanden aanwezig maar je zou er vista mee moeten kunnen herstellen)

Gelukt!

Eindelijk ! Na 2 dagen zwoegen heb ik het probleem kunnen fixen. Met een soortgelijke vista recovery disk Kon ik command line starten en daarmee de driver sptd.sys kunnen verwijderen.. het is een hele simpele oplossing maar ineens start mijn systeem weer keurig op! De oplossing kwam uiteindelijk van 1 microsoft's eigen fora

Bedankt allen!

goed dat je het dan uiteindelijk hebt kunnen oplossen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan