bestanden opslaan voor reinstallatie computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

astine

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
hallo ik heb een vraag

ik heb een probleem met windows en wil graag mijn computer opnieuw installeren.
voordat ik dat ga doen zou ik graag enkele bestanden zoals limewire (mp3 muziek)
willen opslaan zodat ik die er na de reinstallatie opnieuw op kan zetten en dus niet
900 muziek nummers kwijt raak.
het probleem is echter dat ik door dat probleem met windows, windows zelf niet meer
in kan.
heeft iemand een idee hoe ik een backup ofzo kan maken van limewire, zonder dat ik in
windows zit?

bvd

hallo ik heb een vraag

ik heb een probleem met windows en wil graag mijn computer opnieuw installeren.
voordat ik dat ga doen zou ik graag enkele bestanden zoals limewire (mp3 muziek)
willen opslaan zodat ik die er na de reinstallatie opnieuw op kan zetten en dus niet
900 muziek nummers kwijt raak.
het probleem is echter dat ik door dat probleem met windows, windows zelf niet meer
in kan.
heeft iemand een idee hoe ik een backup ofzo kan maken van limewire, zonder dat ik in
windows zit?

bvd

zet eerst alle muziek en bestanden dat je wilt bewaren op externe hdd of dvd of blue-ray en maak dan een andere gebruikers naam aan en meld dan op je nieuwe aan en verwijder dan de oude heb ik ook gedaan vandaag en kwam gelijk 16 GB vrij van de 42 gb

Hoi,

Misschien dat je een mogelijkheid heb om de schijf als slave in andere pc te hangen of iemand een externe behuizing hebt.

Modag

zet eerst alle muziek en bestanden dat je wilt bewaren op externe hdd of dvd of blue-ray en maak dan een andere gebruikers naam aan en meld dan op je nieuwe aan en verwijder dan de oude heb ik ook gedaan vandaag en kwam gelijk 16 GB vrij van de 42 gb

ik kan ze niet op dvd zetten want ik kan mijn computer dus niet in

Hoi,

Misschien dat je een mogelijkheid heb om de schijf als slave in andere pc te hangen of iemand een externe behuizing hebt.

Modag

zou kunnen, heb echter geen idee hoe dat werkt. heb vrij weinig verstand van computers

ik krijg overigens de volgende melding bij het opstarten:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: system32\drivers\pci,sys

U kunt proberen om dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de originele cd rom met installatiebestanden. Kies R in het eerst scherm om de reparatieprocedure te starten
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nou heb ik dit al op google in getypt en er zijn meer mensen met dit probleem. zij konden het allemaal oplossen door een of andere code in te typen maar dat werkt bij mij dus niet

Wanneer je beschikt over een externe HD kun je alle bestanden die niet verloren mogen gaan met een bootable CD van een backupprogramma gewoon veilig stellen, zonder dat je eigen besturingsysteem opgestart wordt. De schijf moet natuurlijk wel in orde zijn en benaderbaar.

CrashPuppy

Wanneer je beschikt over een externe HD kun je alle bestanden die niet verloren mogen gaan met een bootable CD van een backupprogramma gewoon veilig stellen, zonder dat je eigen besturingsysteem opgestart wordt. De schijf moet natuurlijk wel in orde zijn en benaderbaar.

CrashPuppy

oke bedankt , denk dat ik hier wel wat mee kan! alleen wat is een externe HD precies en een bootable CD? of hoe kom ik hier aan? sorry heb er niet veel verstand van

Hoi,

En een externe hd is een schijf die zich in behuizing bevind buiten de pc.

Modag

een bootable cd is zo'n windows cd hoorde ik? kan dat kloppen?

Dat is 1 van de onderdelen van de cd, je kan dan in een windowsachtige omgeving toch gewoon aan je bestanden komen en verplaatsen etc.

als ik die cd erin doe komt er een zwart scherm met de tekst:
druk op een toets als u de computer vanaf de cd-rom wil opstarten.
als ik dan op een toets druk kom ik in een blauw scherm, klopt dat?

Klopt, maar als je niet weet wat je nu moet doen zou ik maar niet verder gaan alvorens je bestanden veiliggesteld zijn.

CrashPuppy

tja dat is dus mijn vraag. wat moet ik vanaf dat punt doen om bij die bestanden te komen

Niks

Als je niet weet waar je mee bezig bent. Een verkeerde keuze en je bent al je data kwijt.
Maakt eerst een backup

BTW het is morgen toch koopzondag in de meeste plaatsen. Probeer eerst eens een externe HD te bemachtigen
Meestal zit bij zo'n nieuwe aanwinst wel een aardig programmaatje

CrashPuppy

Trouwens wat is het probleem met Windows als je gelijk zo distructief te werk wil gaan?

Laatst bewerkt:
nee ik kan hem niet opstarten. als ik de computer aan druk komt die foutmelding gelijk al in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan