Windows Vista 'BOOTMGR COMPRESSED'

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Beste Helpmij-forumlezer,

Ik bedankt je hierbij eerst voor het lezen / meedenken van mijn vraag!

- Ik heb een Toshiba Satellite L300 - 1BD System Unit.
- Windows Vista Home and Basic
- GEEN Windows Vista CD / DVD (niet gehad bij aankoop)

Nu ik mijn laptop opstart staat er: BOOTMGR COMPRESSED, Press CTRL+ALT+DEL to restart.
Zelf weet ik niet precies hoe het komt, maar ik had een programma voor mijn WIFI geinstalleerd. Hij vroeg of ik het stuurprogramma wilde installeren en klikte op OK. Daarna vroeg de laptop of ik opnieuw wilde opstarten en koos JA.

Na het opstarten start hij niet meer op en zegt: BOOTMGR is compressed.

Ik kan NIET op F8 drukken. Alleen F2 = Setup Manager en F12 = Boot Utility.

Verder kan de laptop niets meer!

Bedankt voor alle moeite en hulp!
:thumb:

Vriendelijke Groeten,
Martijn:D

Laatst bewerkt:
het probleem is dus ontstaan na het installeren van een programma?

ok, dan moet je gewoon eens systeemherstel proberen naar de datum van voor de installatie van dat programma.

-je gaat even deze vista recovery disk downloaden.
-deze op een cd-tje branden
-daarvan opstarten
-en dan kan je systeemherstel uitvoeren

Daarna zou alles weer moeten werken :thumb:

Bedankt voor de mooie reactie!

Ik heb alleen de vraag, hoe weet ik hoevel BIT vista ik heb? Ik dacht zelf aan 64, kan dit kloppen?

Mega bedankt, ik hoop dat het gaat lukken!

Te vroeg!

Ik ben een beetje gek geweest:p

Ik heb TE vroeg beantwoord. Ik heb deze recovery disk gisteren al gedownload.
Hij start er NIET mee op. Er blijft telkens maar het witte streepje knipperen, meer niet.
Ook niet als ik de CD in first boot zet.

Ik ben ook op het Microsoft Forum geweest, deze vertelden mij:

Bij computers (en laptops) van grote fabrikanten zoals Toshiba wordt bijna altijd inderdaad geen Windows Vista installatieschijf geleverd. In plaats daarvan leveren deze fabrikanten dan zelf ontwikkelde herstelmogelijkheden bij hun computers of laptops. Het gevolg hiervan is dat deze herstelmogelijkheden voor ieder merk computer en ieder merk laptop weer anders werken. U kunt dit dus het beste vragen aan de fabrikanten van uw laptop. De fabrikant weet namelijk wel hoe zijn zelf gemaakte herstelmogelijkheid werkt. U kunt het wellicht ook aan de leverancier van uw laptop vragen.

Ik kom hier niet goed uit:p

Wanneer ik de CD opstart na het knipperen (en 10 minuten wachten) staat er alsnog de foutmelding :(

Laatst bewerkt:
welke versie heb je dan al eens geprobeerd?

de 64bits versie?
zoja, download ook eens die van 32bits.
Je moet het bestand niet uitpakken maar gewoon met bijvoorbeeld nero(maakt niet veel uit welk brandprogramma) branden op een cd-tje.

Daarna moet je inderdaad zien dat het cd/dvd-station als eerste staat ingesteld.
Als je in het bios kan komen en je dvd-station nog werkt zou die cd echt wel opgestart moeten worden hoor...

Ik zou zeggen, probeer het nogmaals

Succes :thumb:

Beste Helper,

Ik ga het nu nog eens proberen, bedankt!

Alleen, ik ben er nu achter gekomen dat ik de 32 bit versie heb. Heb ff op de doo gekeken!:)

Iniedergeval bedankt, en je hoort het nog wel!

Dus het HELE iso bestand erop zetten, dat ik alleen blabla.iso op de cd krijg of iso uitpaken met isobuster en dan branden? Dat ik allemaal mappen en bestanden heb zoals dit:

OPTIE 1:
- MAP: Boot
- MAP: Sources
- BESTAND: bootmgr

OPTIE 2:
- BESTAND blabla.iso

Welke optie? :P bedankt!:D

voor de duidelijkheid, je moet het iso-bestand NIET gaan uitpakken, je opent het met rechtermuisknop--> je brandprogramma.

Gebruik eventueel imgburn en brand het rechtstreeks op de cd, je moet niet letten op welke mappen of bestanden er allemaal in dat iso-bestand zitten, je hebt ze allemaal nodig en je moet dus het volledige pakket branden, dus nogmaal niet uitpakken ;)

Oke, ik zal eventjes kijken... Maar, iso. openen met imgburn!

:thumb:

Beste Jelpot,

Hij doet het nog steeds niet :confused:

Ik vindt het zo heel erg jammer!

Ik heb alles geprobeerd, op een USB, CD, DVD. Heb nu Puppy Linux op een USB gezet, kan nu wel op de laptop met die USB. Via die -lelijke vooral onbegrijpelijke- Puppy Linux kan ik wel in mijn map Windows komen, ook bij de map boot en zie daar het bestand bootmgr. Ik kan hem niet verwijderen en/of vervangen in die PLinux.

Jammer, ik weet echt NIETS meer, ben ten einde raad!

:shocked::confused::(

test de 32bit cd van die vista recovery disk ook eens op een andere pc, werkt hij daar wel?

Sorry, maar ik heb geen andere pc met windows Vista!

Op XP deed hij het wel, maar er stonden foutcode's (vanwege xp)

waarschijnlijk heb je het ook al geprobeerd maar je zegt dat je op f12 kan drukken tijdens het opstarten.

steek de cd er dan nogmaals in en probeer dan nogmaals die cd te booten

Heej Jelpot!

Het is gelukt! Wil je weten hoe?

Ik heb een USB stick aangemaakt met Linux erop!
De USB stick werd automatisch door het programma bootable gemaakt.
Ik heb het bestand: BOOTMGR gedownload via Google. Het ook op dezelfde USB stick gezet en via Puppy Linux overgezet naar mijn harde schijf! Hij startte op zoals hij dat deed toen de laptop nog nieuw was!

Naam programma: UnetBootx

Vriendelijke Groeten,
Martijn!:thumb:

goed dat je het zelf gelukt is en bedankt om de oplossing even mee te delen :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan