Internet Explorer en Firefox lopen vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kanjer

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2001
Ik heb sinds een paar maanden Windows Vista Home Premium op een Asus dualcore (2x 1.66Ghz laptop.Het heeft al meer ergernis gegeven dan de afgelopen 6jaar XP op welke pc dan ook.Nu loopt na soms 10min en soms na 3uur Internet Explorer of Firefox vast(Firefox geïnstalleerd voor dit probleem,maar niet geholpen).Hoe lang het zal duren weet ik niet,maar vastlopen zal hij.Ik heb het zowel draadloos als niet draadloos aangesloten geprobeerd.Als de ene browser vastloopt werkt de andere ook niet meer.Zonder de computer opnieuw op te starten krijg ik het niet meer aan de gang.MSN en email blijven wel werken.Het afsluiten van de computer gaat dan zeer moeizaam en is hij heel erg lang mee bezig.Soms moet ik de aan/uit knop 4 sec vasthouden om hem dan maar hardhandig af te zetten.Ik heb zelfs mijn laptop helemaal opnieuw geïnstalleerd,maar dat heeft niets geholpen.
Ik ben de wanhoop nabij en zin om hem het raam uit te gooien.Ook gecontroleerd op spyware en virussen en dus ook opnieuw geïnstalleerd.Geen resultaat.
Heeft iemand enig idee?????
Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Deze vraag wou ik nou ook plaatsen, ik heb hetzelfde probleem...
Ik moet wel zeggen dat t is sinds ik Internet Explorer 8 Beta eens probeerde...
Daarna heb ik m'n windows zelfs opnieuw geinstalleerd en en heeft nooit geholpen, toen heb ik na een paar pogingen eindelijk google chrome kunnen downloaden en daarbij heb ik er iets minder last van, maar echt balen en k snap er ook niks van..
Het is echt sinds de eerste dag dat IE8 probeerde, daarvoor is de hele computer is iets me nooit vastgelopen:confused:

Gr.

Ik ben inmiddels dit probleem vaak tegengekomen op internet;met verschillende browsers en besturingssystemen.De schuld wordt nogal eens bij Flashplayer of Java gelegd,maar niemand weet (Helaas) wat er precies aan de hand is.Jammer

Vanavond liep internet weer vast,maar nu terwijl ik de browser opstarte.Ik had nu voor de eerste keer gelijk geen internet (MSN en email werkte wel).Het vreemde was nu (Het valt me nu voor het eerst op) dat er rechtsonder een icoontje bij was gekomen dat ik nooit eerder had gezien.Wat nog vreemder was is dat ik het niet kon openen.Ook rechter muisklik had geen effect en ook kwam er geen info op.Ik kon dus niet zien waarvan het was.Ik heb foto bijgevoegd en daarop met witte pijl aangegeven.
Heeft iemand enig idee????

Bijlagen

• Vreemde Ico.jpg
    Vreemde Ico.jpg
    27,3 KB · Weergaven: 49
Opgelost

Zoals het er nu voor staat lijkt het probleem opgelost.Na veel proberen en zoeken op internet denk ik dat het probleem is opgelost.Ik kwam op internet verdacht vaak problemen tegen met de gratis versie van AVG.Ik heb deze dus verwijderd en McAfee erop gezet.Hij is niet alleen al 2 dagen niet vastgelopen met browsen,maar het lijkt of mijn hele laptop sneller is geworden.Ik heb door omstandigheden even op mijn vorige pc AVG gezet op XP.Ik was daar zeer tevreden over,maar nu op mijn nieuwe laptop met Vista geeft het dus problemen.Ik test nog vrolijk door,maar zet de vraag voor nu even op opgelost.
Bedankt voor het meedenken en ik hoop dat anderen hier wat aan hebben.

p.s.Mocht nog iemand weten wat voor icoontje het was in mijn vorige quote,dan zou ik dat graag horen.

Laatst bewerkt:
Waar ik nu ook achtergekomen ben is dat AVG ook negative invloed had op mijn interne netwerkverkeer.Ik had te laatste tijd veel problemen met het kopieëren van grote bestanden van mijn laptop naar mijn netwerkschijf;zowel met draad als draadloos stoorte de snelheid binnen een paar seconden in.Ook dat werkt nu weer goed

dit is echt super fijn..ik heb hetzelfde probleem en ik heb ook AVG. Ik denk dat ik AVG nu ook maar ga verwijderen! Wat is dan eenzelfde 'goede' werkende gratis antivirus?
alvast bedankt!

Fijn als ik je heb kunnen helpen.De gratis programma`s ben ik niet zo goed in.Even zoeken op het forum en je zal best wat vinden.Succes :-)

ik heb nu ook McAfee gedownload, de volledige versie. Volgens mij is die ook wel goed maar weet nog niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan. Maar dat zal wel voor zich spreken. Onwijs bedankt in ieder geval!!!:cool:

Ik ben wel blij met McAfee,maar het ging in het begin niet vanzelf.Kwam toch met wat foutmeldingen van beveiligingen,maar na een aantal automatische updates van het programma zelf in 2 dagen tijd loste deze problemen zich vanzelf op.Hou even in het achterhoofd

oke super bedankt! ik heb inmiddels een scan gedaan en hij heeft geen foutmeldingen ondekt! dus dat is super! verder werkt hij denk ik wel oke, maar dat weet ik niet..
maar echt super bedankt! dit heeft me echt geholpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan