Ongeldige productkey

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb hier een pc staan die niet meer wilde opstarten. De windows installatiedisc wilde niks uithalen met de huidige xp-installatie. Bestanden waren niet bereikbaar tenzij ik de schijf uit de pc haalde en in een andere pc stak en een schijfcontrole bleef hangen op 25%.

Na 4 uur verscheidene dingen te hebben geprobeerd heb ik het opgegeven en koos ik voor de drastische maatregel:
partitie verwijderen, her partitioneren en formatteren.

Maar nu zit ik met een groot probleem: wanneer ik windows xp pro probeer te installeren krijg ik de melding dat de productkey ongeldig is. Deze komt zeker weten volledig overeen met het aangebrachte LOA-label.

Dus wat nu? Iemand bekend met dit probleem en een oplossing hiervoor?

Wanneer het om b.v. een OEM versie gaat moeten key en gebruikte cd echt bij elkaar horen

Vind dat nergens terug en zou dat raar vinden, dan moeten alle pc-bouwers levenslang alle cd's bijhouden om de pc te kunnen herformatteren? Mogen ze na een tijdje een heel magazijn gaan kopen:rolleyes:

Anyway, het zal dan wel zo zijn, maar hoe los ik het op? Er moet toch een workaround zijn?

Als het een OEM COA is dan moet je een willekeurige OEMcd kunnen gebruiken, Als het een Retail COA is kun je een Retail CD gebruiken, Retail en OEM zijn onderling niet uitwisselbaar

Goed, ik dacht dus dat enkel 32 en 64 bits niet uitwisselbaar was...

Dus als ik zo'n OEM-cd heb zou ik daar om het even welke oem-windows mee kunnen installeren?

Enig idee of ik zo'n OEM-cd ergens kan downloaden?

Die zijn wel te downloaden, maar dat mogen we hier niet vertellen. Google is in dit geval de beste oplossing...

Waarom mag je dat hier niet vertellen?

Het is toch niet illegaal een windows-cd te downloaden als deze gebruikt wordt met een eigen licentie?

Ik heb al gegoogled maar weet niet wat ik kan vertrouwen en wat niet. Ik vind ook alleen engelse resultaten. Een nederlandse versie zou prettig zijn uiteraard.

Waarom denk je dan dat XP niet legaal te downloaden is bij Microsoft?

Omdat ms er alles aan doet om piraterij tegen te gaan. Dus dat ene hulpstapje nemen ze ook weg.

Maar zolang de licentie in orde is blijft alles legaal, dus ook het downloaden van zo'n cd.

En komaan, microsoft nu...

Anyway, iemand dus enig idee waar ik een windows xp pro oem kan downloaden? liefst nl...

Nogmaal.
Via de orginele weg is er geen download van microsft producten.
Dus naar een winkel gaan en het daar kopen.
Of bellen met microsoft en je verhaal daar vertellen.
Dan sturen zij jou wel een cd toe, nadat je hebt betaald.
Dus hier niet MEER vragen naar dit soort cd's dat stellen wij niet op prijs....en is ook niet toegestaan.

Maar ik heb toch helemaal geen nieuwe licentie nodig waar ik voor ga betalen?:confused:

Nogmaals: ik heb de licentie van het coa dat nu op de pc kleeft.

Ik vind het wel straf. Ik kan geholpen worden op de legale manier door een download naar zo'n cd te geven, maar dat kan hier dan niet.
Mag ik wel zo vrij zijn te zeggen dat door mensen niet te helpen op een nog steeds legale manier, jullie ze aanzetten tot het gaan gebruiken van methodes die niet meer legaal zijn om toch maar te krijgen waar ze recht ophebben met hun onbruikbare licentie: een werkende windows-installatie.

Je zou nog zeggen dat jullie er baat bij hebben wanneer microsoft producten verkoopt... Maar het is erg oneerlijk dat jullie anderen aanzetten tot het kopen van microsoftproducten terwijl dit niet nodig is. En dan verschieten jullie ervan dat microsoft te kampen heeft met piraterij...

Trouwens: als ik windows op een illegale manier zou willen installeren zou ik zo'n download niet nodig hebben: heb genoeg retail- en andere cd's waar ik iets mee zou kunnen aanvangen...

Laatst bewerkt:
Ik kan geholpen worden op de legale manier door een download naar zo'n cd te geven, maar dat kan hier dan niet.
Mag ik wel zo vrij zijn te zeggen dat door mensen niet te helpen op een nog steeds legale manier, jullie ze aanzetten tot het gaan gebruiken van methodes die niet meer legaal zijn om toch maar te krijgen waar ze recht ophebben met hun onbruikbare licentie: een werkende windows-installatie.

Correctie, volgens de Nederlandse wetgeving is het niet legaal om software, waar een copyright/licentie op rust, te downloaden.

Daarbij komt nu ook dat je vraagt naar warez en dat je volgens onze regels ook in overtreding bent.

Plus dat als we je wel verwijzen naar een lokatie, we je meestal ook naar een site sturen die OOK illegaal spul heeft. En ja, dat mag dus niet.

Je kan echt wel via google een nederlandse versie vinden, heb ik zelf ook regelmatig moeten doen.

Trouwens: als ik windows op een illegale manier zou willen installeren zou ik zo'n download niet nodig hebben: heb genoeg retail- en andere cd's waar ik iets mee zou kunnen aanvangen...

Als jij die cd'd hebt dan kun je die gebruiken.
Daar zet je dan jouw cdkey in en het probleem is opgelost.
en nu ga ik er een slotje opzetten.
je hebt nu genoeg antwoorden gehad waarom je het hier niet MAG vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan