3 dagen slomer internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

CPUere

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Ik heb nu sinds 3 dagen slomer internet. De webpagina´s duren iets langer om te ladenen als ik een filmpje op youtube of waar dan ook wil bekijken duurt het ook heel lang voordat hij klaar is met streamen. Voor zover ik weet heb ik mijn netwerkinstellingen niet gewijzigd. Rechtsonderin staan nu 4 balkes, eerst meestal 5 maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo´n groot verschil maakt. Ik heb een ingebouwde newerkkaart.

Ik heb net een speedtest op speedtest.net gedaan, daaruit kwam dat mijn download speed 0.59 mbps is, terwijl dat eerst ong 3.5 was. Ik snap er echt niks van, kan iemand me hierbij helpen?

1) Probeer eens met een kabel, ipv draadloos
2) Probeer eens met een laptop van iemand anders
3) Herstart je modem (Even spanning/stroom er af halen) en overige netwerk apparaten
4) Meld het aan je ISP (misschien vocht in je ADSL kabel, heb ik ook al gehad)

@CPUere

Het is 'handig' om wat meer te vertellen over je netwerksituatie, zoals: wélke provider (adsl of kabel); of je een gecombineerde modem/router hebt of een apart modem en een aparte draadloze router en of er één of meerdere computers verbinding hebben met die router. Dat laatste is namelijk altijd van invloed op de datasnelheid.

Van de vier hierboven door Mario aangegeven 'tips' is alleen de derde zinvol voor jou:

1) niet omdat dat alsnog niks aangeeft over de vermindering van je draadloze verbinding.
2) niet omdat daarmee nooit een vergelijkbare meting van datasnelheid mogelijkis.
3) Herstart je modem (Even spanning/stroom er af halen) en overige netwerk apparaten
4) niet omdat je aangeeft dat het mogelijk kan zitten in het signaal van je draadloze verbinding (dat zou hoogstens met luchtvochtigheid te maken kunnen hebben ..... ).

Optie drie dus, en dan nog alleen als je het doet op de volgende manier:

Zet álle apparaten uit (laptops/pc's; kabelmodem en eventueel draadloze router als je geen combi modem/router hebt. Dat betekent dus dat je van zowel kabelmodem áls evt. router de stroom af moet halen.
Nu zet je éérst de kabelmodem aan en wacht enige tijd tot deze weer volledig 'on-line' is.
Vervolgens zet je de evt. router aan en weer even geduld tot deze volledig on-line is.
Tenslotte zet je 't apparaat met de draadloze verbinding aan en meet opnieuw de snelheid.

Tenslotte: het kán zijn dat je beveiliging niet goed is en dat je 'gehackt' word. Met andere woorden: één van je buren maakt gebruik van jou draadloze internetverbinding, waardoor uiteraard jou datadoorvoer ook afneemt.

Laatst bewerkt:
Ik heb alle apparaten uitgezet en het modem herstart. Even een speedtest gedaan en downloadspeed zit nu op 3 mbps. Streamen van filmpjes gaat ook weer top. Hartstikke bedankt dus:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan