Sims 3 - Videokaart probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

emmaa92

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
Hoi hoi,

Ik heb sinds eergisteren de Sims 3, en gisteren heb ik hem geïnstalleerd. Alles ging goed totdat er deze melding kwam:

"Het spel kan niet gestart worden

Apparaat 0 kan dit spel niet draaien.
Het lijkt erop dat je videokaart ten minste Shader Model 2 niet ondersteunt. Je moet je kaart upgraden."

Nou, ik als totaalniettechnischhandig persoon weet dus niet wat ik met deze melding aanmoet.

Ik heb wel al mijn neef geraadpleegd maar hij kon niet veel meer zeggen dan dat het aan de videokaart lag, aangezien dat ook in de melding wordt vermeld. Hij zei dat ik waarschijnlijk een ouder model computer heb, en dat daar geen moderne videokaart bij inbegrepen is. Sims 1 & 2 hebben het wel altijd gedaan maar daar waren de systeemeisen weer anders. Verder heb ik allerlei dingen gedownload en uitgeprobeerd wat het 'op zou kunnen lossen' maar dat hielp natuurlijk niet.

Dus... iemand hier die weet wat ik moet doen/aanschaffen?

Alvast bedankt!

X

Laatst bewerkt:
Als je even wilt vertellen wat voor systeem je hebt, kunnen wij je verder helpen :thumb:

Hallo Emma,

Met deze link kun je direct weten of je computer de juisten eisen heeft voor het bepaalde spel. het is eenvoudig gebruik, je moet wel even iets heel kleins installeren maar dat kan geen probleem zijn.

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Je kan altijd jouw drivers van jouw videokaart update. als je niet weet welke videokaart je hebt, kun je dit ook vinden bij de bovenstaande link. Kies eender welk spel en laat het even laden en kijk dan bij videocard welke je hebt en stuurt link die maar even naar hier zodat we jouw de juiste drivers kunnen geven.

Hoe oud is je pc ongeveer ?

Hallo Emma,

Met deze link kun je direct weten of je computer de juisten eisen heeft voor het bepaalde spel. het is eenvoudig gebruik, je moet wel even iets heel kleins installeren maar dat kan geen probleem zijn.

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Je kan altijd jouw drivers van jouw videokaart update. als je niet weet welke videokaart je hebt, kun je dit ook vinden bij de bovenstaande link. Kies eender welk spel en laat het even laden en kijk dan bij videocard welke je hebt en stuurt link die maar even naar hier zodat we jouw de juiste drivers kunnen geven.

Hoe oud is je pc ongeveer ?

Hij is 4 jaar geloof ik,
'n dell

Zou je de test uit de link nog even willen doen en de uitslag hier plaatsen?

The sims 3 staat er gewoon tussen (onder de t), dan weten we meteen of jou pc het spel uberhaubt aan kan en waar de pc eventueel tekort schiet.

Laatst bewerkt:
Zou je de test uit de link nog even willen doen en de uitslag hier plaatsen?

The sims 3 staat er gewoon tussen (onder de t), dan weten we meteen of jou pc het spel uberhaubt aan kan en waar de pc eventueel tekort schiet.

The Sims 3
System Requirements Lab Analysis

Sorry, your computer does not meet the minimum specifications required to run this game. You should review the details below and you may want to contact our online support site to get more information about the reason you may have failed.

CPU
Minimum: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista) 2.4 GHz P4 processor or equivalent [If built-in graphics chipsets then 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent].
You Have: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.80GHz FAIL: Sorry, your CPU does not meet this minimum requirement. It may be time to purchase a more powerful computer to make your life easier. Click the 'We Recommend' button to discover how you can.
CPU Speed
Minimum: (XP) 2.0 GHz P4 processor or equivalent; (Vista) 2.4 GHz P4 processor or equivalent [If built-in graphics chipsets then 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent].
You Have: 2.79 GHz PASS
System RAM
Minimum: (XP) 1 GB RAM; (Vista) 1.5 GB RAM [If built-in graphics then add 0.5 GB additional RAM]
You Have: 510 MB PASS
Operating System
Minimum: Windows XP (Service Pack 2) or Windows Vista (Service Pack 1)
You Have: Microsoft Windows XP Home Edition (Build Service Pack 32600) PASS
Video Card
Minimum: 128 MB Video Card, with support for Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce FX 5900 or above / ATI Radeon 9500 or above / Intel GMA 3-series or above)
You Have: Intel(R) 82845G/GL/GE/PE/GV Graphics Controller (Intel(R) 82845G Graphics Controller) FAIL: Sorry, your video card does not meet this minimum requirement. Upgrade to a more powerful video card will make all your applications look better. Click the 'We Recommend' button to see some great options.
Video Card Features - Minimum attributes of your Video Card Video RAM: Required - 128 MB , You have - 64 MB
Video Card 3D Acceleration: Required - Yes , You have - Yes
Pixel Shader Ver.: Required - 2.0 , You have - 0.0

Video Card Driver Version (DirectX)
Your driver version number is: 6.14.10.4342 FYI: Your video card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper video card driver versions are important to the proper operation of your product.
Sound Card
Minimum: Yes
You Have: SoundMAX Digital Audio PASS
Sound Card Driver Version
Your driver version number is: 5.10 FYI: Your sound card driver version is provided for your information, but it is not part of this analysis. But proper sound card driver versions are important to the proper operation of your product.
Free Disk Space
Minimum: 6.1 GB of hard drive space with at least 1 GB of additional space for custom content and saved games
You Have: 55.4 GB PASS

Zou je ook nog even goed op je pc willen kijken naar een typenummer.

Of download pc wizard en plaats hier een hardware overzicht.

Inderdaad is je videokaart niet voldoenden, dit betreft namelijk een onboard kaart. Deze zijn over het algemeen niet geschikt om mee te gamen. Een nieuwe kaart kan een oplossing zijn, maar dan is het pretiig om nog wat meer info over je pc te hebben. Er staan namelijk wat dingen in de test waar ik vraagtekens bij zet.

Laatst bewerkt:
Jah, jouw sims gaat duur worden als je een nieuwe grafische kaart moet kopen.

Jouw pc is al wel even oud, mijn raad is een nieuwe pc kopen en niet een gloednieuwe kaart in een verouderd systeem steken. tenzij je je het grote deel van het systeem wil vernieuwen

wss heeft ze ook nog eens een te kort aan voeding en geen pci-e slot aangezien ze nu een onboard kaartje gebruikt..

ben bang dat het idd een duur grapje gaat worden als je de sims 3 wilt kunnen spelen.

de volgende dingen zijn aan vervanging nodig:

- je moederbord vanwege een oude processor en ram sockets en een pci-e slot.
- je voeding, modernere videokaarten eisen meer voeding.
- je videokaart dus.
- je processor, want voor een oud moederbord moet je niet gaan betalen, nieuw cpu betekent nieuwe socket.
- je ram geheugen uitbereiden. maar dan wel met ddr2-6 of 800 of iets en geen ouwe troep :P

zoals je ziet zit je dan al gauw aan een totaal nieuwe pc.

wss heeft ze ook nog eens een te kort aan voeding en geen pci-e slot aangezien ze nu een onboard kaartje gebruikt..

ben bang dat het idd een duur grapje gaat worden als je de sims 3 wilt kunnen spelen.

- je videokaart dus.
- je processor, want voor een oud moederbord moet je niet gaan betalen, nieuw cpu betekent nieuwe socket.
- je ram geheugen uitbereiden. maar dan wel met ddr2-6 of 800 of iets en geen ouwe troep :P

Ja, daar dacht ik dus ook al aan. Wordt een duur grapje.

Nou dan zit er niks anders op dan 'm op marktplaats te zetten:(
Want een nieuwe computer zit er bij m'n ouders echt niet in denk ik.

Allemaal bedankt voor de hulp!

- je videokaart dus.

Kan je niet gewoon iets dowloaden als je wel nvidia hebt?
Iets downloaden waardoor je pc niet langzaam kapot gaat ofso?
Want ik heb precies hetzelfde probleem, maar sommige dingen doen het wel.

Kan je niet gewoon iets dowloaden als je wel nvidia hebt?
Iets downloaden waardoor je pc niet langzaam kapot gaat ofso?
Want ik heb precies hetzelfde probleem, maar sommige dingen doen het wel.

Inbreken op iemands topic is niet zo netjes. Maak even een nieuwe aan als je een ander probleem hebt.

Lekker duidelijk Slepsy.
En nee, je kan niks downloaden wat je pc sneller/beter maakt.
Het enige wat je kan doen om je pc lekker soepel te houden, is door de kast regelmatig stofvrij te maken, je schijf af en toe formatteren, en met een programma zoals CrapCleaner je register af en toe eens opschonen. Helpt al een boel.

De reden waarom andere dingen het wel doen bij jou, is waarschijnlijk omdat die dingen, verouderd zijn. Spellen ' uit de tijd van je computer ', die hij dus wel kan draaien.

Oh okee. Hij doet het al bij mij.
& ik wist niet zeker of ik een nieuw topic moest openen of niet, want ik heb me alleen ingelogd om die vraag te stellen, maar in ieder geval bedankt.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan