Mergefield

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoef

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Berichten
270
Hallo, even een mergefield vraagje. Ik haal uit een database gegevens. O.a. bedragen. Nu wil ik als het mergefield niet gevuld is een tekst invoegen. Als hij wel gevuld is dan gewoon de waarde uit de database. Ik kom hiet niet helemaal uit.

Jos
 
{IF {MERGEFIELD test}="" "alternatieve tekst" {MERGEFIELD test}}
 
Hoi snb, ik had dit al geprobeert maar het werkt niet:confused: Als dit wel zou moeten werken, wat doe ik verkeerd? Ik kies voor invoegen veld, dan kies ik voor if en vervolgens de code die jij opgeeft.

Jos
 
je moet 3 velden invoegen:

{IF}
en 2 maal {MERGEFIELD test}
 
Probleem opgelost. Omdat het om een getal gaat kun je niet controleren op een spatie of leeg veld. Je moet dan groter dan 0 aangeven. Een ieder weer bedankt voor het meedenken.

Jos
 
Hallo, even een mergefield vraagje. Ik haal uit een database gegevens. O.a. bedragen. Nu wil ik als het mergefield niet gevuld is een tekst invoegen. Als hij wel gevuld is dan gewoon de waarde uit de database. Ik kom hiet niet helemaal uit.

Jos

en stel nu dat je niet een tekst in wilt vullen, maar dat die tekst vet gedrukt moet zijn?



zoals te zien op het onderste plaatje, kun je in het programma een vink zetten voor vetgedrukt. hierna merge een document inelkaar en dan moet het vetgedrukte veld, vet zijn. dit is nu niet zo, dus moet er ergens een code komen. ik denk zelf aan zoiets als de jouwe....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan