• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Meerdere kolommen verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MatthijsE

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
15
Goedendag allen,

ik heb een vraag aangaande het verbegen van kolommen. Met onderstaande code kan ik op meerdere tabbladen een reeks kolommen verbergen :

Code:
Public Sub HideColumns()
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
    If ws.Name <> "Blad1" Then ws.Columns("A:C").Hidden = True
 
Next ws

End Sub

Nu wil ik echter meerdere "ranges" op geven bv. kolom a t/m c EN f t/m i EN k t/m n etc. Hoe kan ik de "multiple ranges verwerken in bovenstaande code ?

bijvoorbaat dank


Matthijs E
 
Code:
Public Sub HideColumns()
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ThisWorkbook.Worksheets
    If ws.Name <> "Blad1" Then ws.Range("A:C,F:I,K:N").EntireColumn.Hidden = True
 Next ws
End Sub
 
Ronduit perfekt

Rudi hartelijk dank,

Dit is precies waar ik op zoek naar was

tnx again

Matthijs
 
Rudi,

Is het ook mogelijk om een celwaarde optegeven in plaats van blad1? Ik zit namelijk met een dergelijk probleem waarbij ik de periode kolommen wil tonen op basis van geselecteerde periode. Stel ik geef de peridoe maart aan, dan wil ik ook dat alleen de kolommen van januari, februari en maart zichtbaar worden.

Hoor graag je reactie,
Harun
 
Beste harun1982 ;)

Rudi,

Is het ook mogelijk om een celwaarde optegeven in plaats van blad1? Ik zit namelijk met een dergelijk probleem waarbij ik de periode kolommen wil tonen op basis van geselecteerde periode. Stel ik geef de peridoe maart aan, dan wil ik ook dat alleen de kolommen van januari, februari en maart zichtbaar worden.

Hoor graag je reactie,
Harun

Het is beter dat je een nieuw bericht plaatst.
Deze topic is opgelost en weet niet of je nog reacties gaat krijgen.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan