Oude versie explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johnvans

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
Beste Dreamweavers,

Vraag: ik ben bezig met mijn allereerst site. Na vele avonden knutselen begint het er nu eindelijk op te lijken. Check www.demyse.nl.

Het probleem is alleen dat de menubalk bovenaan in een oude versie van Explorer niet netjes tussen de lijnen staat. het menu staat dan iets boven het lijntje, wat in dreamweaver de bovenzijde van het kaderrand is. Wie of wie weet hoe ik dat kan verhelpen?

Het grijze rastertje wat achter de tekst staat, ziet explorer in tegenstelling tot firefox ook niet. Enig idee hoe dat kan?

Bedankt alvast voor de moeite.

Hoi John,
Over het grijze rastertje: dat staat inderdaad op jouw server, maar IE kan 'm niet zien en FF wel. Nog nooit meegemaakt.
Ik heb 'm even gedownload, en ook locaal kan IE 'm hier bij mij niet zien. Raar! Diagnose: waarschijnlijk is er bij het opslaan van dit plaatje iets misgegaan, en is dit bestand op een of andere manier zodanig gecorrumpeerd, dat IE denkt dat hij niet bestaat. Het is voor zo'n uiterst simpele afbeelding ook een merkwaardig groot bestand: 572 kB maar liefst! Met zoveel KB's kan je een behoorlijk grote kleurenfoto (zeker > 2000x3000px) loepzuiver op de beeldbuis krijgen! :shocked:

Toen heb ik het plaatje maar eens geopend in PaintShopPro (die zag 'm wel), en opnieuw opgeslagen, nu als png (dat geeft hier het beste resultaat en het kleinste bestand). Resultaat: die doet het gewoon ook in IE, kijk (ook om te downloaden en te gebruiken), en ... deze is nog niet eens 1 KB (0,437 kB). Dat scheelt meer dan een factor 1000: andere koek! :D

Met vriendelijke groet,
CSS-hunter

PS: ik heb het oorspronkelijke bestand eens bezichtigd met Wordpad, en het blijkt bol te staan met metadata en misschien ook nog wel een ingebouwde thumbnail. Er wordt ook in verwezen naar het "Extensible Metadata Platform (XMP)" waarmee je metadata kan toevoegen aan afbeeldingen. Gezegd wordt dat je het gemaakt hebt met Adobe Illustrator; misschien heeft die zich verslikt en er een zooi XMP bij gehaald.

Hey bedankt...

Het was inderdaad een wel erg groot bestand voor zo'n simpel tekeningetje. Ik heb het daarom maar gewist en er een compleet nieuw bestandje in gegooid. Met als gevolg dat het nu wel werkt.

Nogmaals, bedankt voor de inspanning!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan