Hardeschijf is niet geformateerd.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThE PrOx

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Hee mensen,

Na een computer crash waarbij 1 schijf (200Gb) het heeft begeven heb ik een oude schijf erin gedaan (6Gb) en windows xp geïnstalleerd. Nu heb ik nog een derde schijf (1Tb) waar al mijn informatie, foto's en spullen op staan.

Nu wou ik die openen via de windows xp die ik nu geïnstaleerd heb, maar toen kreeg ik de melding die bekend is bij sommige van ons.... Hardeschijf is niet geformateerd. nu formateren?

Niet dus!

Nou heb ik oudere posts bekeken en kwam uit op.... niets.... heb nu testdisk geïnstaleerd en ontdanks dat die hem vind kan ik er voor de rest niets mee :S (Puur omdat ik het gewoon niet snap)

Iemand ideeën om die bestanden terug te krijgen?

Greetz TP

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
Start de pc op vanaf deze cd (let op de BIOS instellingen, de CD drive moet als eerste in de volgorde van "boot devices" staan).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alle door Ubuntu gevonden partities op de schijf of schijven.
Als de disk geen fouten heeft kun je ze ook openen en de belangrijke bestanden kopieren naar een andere (externe USB) schijf.

Download Ubuntu 9.04, GNOME desktop, op de download pagina en kies Normale PC (Intel Pentium/Celeron/Core, AMD Athlon/Sempron), allemaal standaard geselecteerd.
Brand op cd
.

Computer start niet op vanaf CD (heb de boot sequence op cd only gezet).

Met cd erin, boot sequence op 1 cd-rom en 2 hdd springt ie over naar Hdd en loopt tijdens het opstarten van windows vast... zit nog steeds met het zelfde probleem.

Kan iemand mij misschien door testdisk heen helpen?

Greetz TP

Het gedownloade bestand (Ubuntu) is een .iso bestand.
Hoe heb je cd gebrand, kennelijk is hij niet bootable.

Kun je proberen of de cd in een andere pc wel opstart?

Ik heb wat vorderingen met testdisk....
wordt iemand wijs uit dit plaatje? Dit is na analyse>quick scan

Ik zal het proberen in een andere pc!

Bijlagen

• plaatje1.JPG
    plaatje1.JPG
    42,2 KB · Weergaven: 76
Waarschijnlijk XP geinstalleerd zonder SP2.
Daardoor worden schijven groter dan 137 Gb niet herkend.

Kijk uit met het veranderen van dingen met Testdisk, dit kan de schijf ontoegankelijk maken!!

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk XP geinstalleerd zonder SP2.
Daardoor worden schijven groter dan 137 Gb niet herkend.

Kijk uit met het veranderen van dingen met Testdisk, dit kan de schijf ontoegankelijk maken!!

Dus de missie is om SP2 te instaleren?

Probleem opgelost! Allemaal bedankt!

Uitleg volgt hieronder.

Vraag:
Windows geeft aan bij openen van schijf. Harddisk is niet geformatteerd. Nu formateren?

Uiteraard Nee als je je gegevens niet wilt verliezen!

Oplossing:

LET OP! Je moet minimaal Windows XP Sp2 hebben!

Download en open Testdisk

en volg de volgende stappen:

No log, schijf aangeven, Proceed, Intel, Analyse, Quick Search, Y or N, Continue, worden daar partities in het groen weergegeven?, zo ja en zijn die goed, enter en write.

Succes en vragen mag altijd!

Fijn dat je zo reageert. Dat gebeurt helaas te weinig. De helpers leren hiervan en je helpt zodoende weer toekomstige andere hobbyisten met problemen.:thumb:

Fijn dat je zo reageert. Dat gebeurt helaas te weinig. De helpers leren hiervan en je helpt zodoende weer toekomstige andere hobbyisten met problemen.:thumb:

Ik ben er dan ook wel eentje "van de oude garde" ;) Mensen helpen is wat we hier doen! zodra je een oplossing heb gevonden.... gelijk uitleggen hoe je het deed!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan