Website doet het niet in Safari

Status
Niet open voor verdere reacties.

IT len IT

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Hallo,

Mijn website www.mobile-drive.nl, werkt wel in IE en in Firefox, maar werkt niet in safari? En de site werkt niet op iedere computer. Op sommige laat de website gewoon de complete lay-out weg.

Hoe zou dit komen?

alvast bedankt!:thumb:

Errors found while checking this document as XHTML 1.0 Transitional!
Result: 127 Errors

http://validator.w3.org

Dit klopt natuurlijk niet:
Code:
<br />
<br />
</body>
<noscript>
 organiseren
........ etc....
DJ enschede inhuren
</noscript>
</html>

</div>

en verder:
Code:
pageTracker._trackPageview();
</script>
</body>
</div>

</html>

:cool:

Begin al eens met al de spacies van tussen de bestanden te halen.
<link href="../../../../Len/Documents/My%20Web%20Sites/Mobile-Drive%20site/style.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
Overal waar %20 staat is een spacie die haal je er uit of plaats een underscore _ in de plaats.
Als die site gemaakt is in microsoft office dan ben je zeker dat je ergens wel in de een of andere browser problemen zal hebben.
Die marquee werkt ook niet in Opera vindt de applet niet. Ik zou dat desnoods een flash movie van maken en maar een maal laten afspelen desnoods op het einde een image plaatsen maar dat is beslissing.
Als je in IE8 kijkt naar het fotoboek dan staat het menu ineens enkele px naar rechts tegenover de andere paginas.
Denk dat daar toch nog een beetje werk aan is om dat optimaal in de meeste browsers op een fatsoenlijke manier te tonen.

Hoi IT len IT,
Dat deze pagina's het in IE en Firefox zomaar wel doen, is eigenlijk een wondertje! ;)
We zien bv. op regel 13:
HTML:
...
<base href="file:///C:/Users/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx/Documents/My Web Sites/mysite2/" />
...
Dat betekent dat de browser voor elke relatieve link op een pagina als basis neemt: een gebruikersmap "gebruikersnaam/...enz." op de harde schijf van de bezoeker.
In de regel er onder staat bv. dat het stylesheet style.css daar gevonden moet worden - en op mijn harde schijf lukt dat niet!
Kennelijk hebben IE en FF een foutafhandeling die regel 13 gewoon overslaat, en andere browsers niet. Dit punt zou verholpen moeten zijn met:
HTML:
...
<base href="http://www.mobile-drive.nl/" />
...
Op regel 175 eindigt de: </body>.
Er na komen nog vele regels en de echte </body> op regel 344. - Regel 175 dus verwijderen.

- Zo zal er met de andere raadgevingen van de html-validator een solide basis onder de site gelegd kunnen worden. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt allemaal, het lijkt te werken

Nog een vraagje, de bewegende letters (java-script\) doet ook niet in safari, hoe komt dat?

bedankt

Ha, kijk eens aan: de site is nu zichtbaar in Safari, en ook in Opera (deed het eerst ook niet). V&V (= valideren & verbeteren) gaat goed! :)
de bewegende letters (java-script\) doet ook niet in safari, hoe komt dat?
In dit geval worden de bewegende letters niet met "javascript", maar met "Java" gemaakt. Dit is een heel andere programmeertaal. Dat brengt ons meteen op de eerste mogelijke reden voor de weigerachtige Safari:
  • Standaard staat in Safari het automatisch toepassen van Java niet ingeschakeld. Dat is om veiligheidsredenen: met verkeerde Java-opdrachten kunnen er rare dingen op computers gebeuren. Om Java op Safari aan te zetten, ga je naar menu: Wijzig > Voorkeuren..., dan komt het venster "Beveiliging", en daar kan je bij "Webmateriaal" aanvinken: "Java activeren".
Ik hou wel van veiligheid, dus bij mij staat Java altijd uit - ook in Firefox - en dat hebben waarschijnlijk méér bezoekers. Die zien dus geen lichtkrant, maar alleen de commentaar-regels. Op de een of andere manier komt de alternatieve tekst niet door.
Maar toen ik in Safari Java aan zette, ging het nog niet goed:
  • In Safari toont de lichtkrant alleen maar 4 voorbijkomende puntjes, en geen tekst.
  • Dat ligt er waarschijnlijk aan, dat iets in de <applet> code niet goed is gegaan (heb ik niet nagetrokken), want het origineel van leejoo.nl doet het wel in Safari (als Java aan staat dan).
Wat ik zou doen:
  • alle commentaar-stukjes (die in de <applet>code na de // komen): schrappen; dan ziet de bezoeker die commentaren niet als Java uit staat.
En verder: alle element-namen in kleine letters zetten, en alle waarden van de eigenschappen in de <applet> code tussen aanhalingstekens zetten, dus:
HTML:
<applet code="conveyor.class" width="468" height="60" ... enz.
... en ook:
<param name="speed" value="40">
... enz.
Met een beetje geluk komt dan de plaatsvervangende tekst (in het tekst.txt bestand) ook tevoorschijn.
O ja, in regel 15 staat ook nog een link naar een niet bestaand (plaatselijk) stylesheet: kan ook gewipt worden.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Ok, dat ga ik proberen.

Hier komt nog een vraag:o (sorry ik ben niet heel goed met website's:P)

Waarom gaat de menubalk van de homepage en van de privacy pagina een heel stuk opzij, terwijl die dat bij de andere pagina's niet doet?
Dit doet de website alleen bij IE.

bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi Len,
Waarom bij de ene pagina wel en bij de andere niet? En waarom alleen bij IE? Ik denk dat het een combinatie is van de wat merkwaardige manier waarmee de css van de pagina-layout in elkaar zit, samen met een (zoals vaak) ondoorgrondelijke interpretatie van IE.
Hoe kom je er van af?
Ik denk dat het eigenlijk het beste zou zijn om de pagina/site helemaal opnieuw met css op te bouwen. Want nu is het een beetje veel onoverzichtelijk wat waar zit, en sommige dingen zouden veel makkelijker of beter kunnen. - Een deel van de styles zitten in het css-stylesheet, en andere styles zitten bv. per pagina in de <head>.

Maar heb je al eens geprobeerd om in de styles van de div#upperMenu de:
Code:
div#upperMenu  { position: relative; left: 240px; enz.
te veranderen in:
Code:
div#upperMenu  { position: relative; margin-left: 240px; enz.
?

Met vriendelijke groet,
CSS-hunter

En het PS-je van deze keer:
Op de homepage staat in regel 201: </html>, terwijl er daarna nog veel html komt... :eek:
Ook in de andere pagina's staat er Wild-West ergens in het midden een </html>.
Weg ermee! Deze staat al helemaal op het eind, waar ie hoort. :)

Hallo,

Ik heb nog wat gesleuteld aan de site en nu doet de homepage het goed, dat komt omdat ik de lichtkrant heb weggehaalt.

Bij de homepage en bij het fotoboek deed de layout het niet goed, heeft dit niet te maken met het feit dat ik op die twee pagina's speciale onderdelen had zoals het fotoboek en de lichtkrant?

bedankt

Ehm, ik denk dat het er niet helemaal niet mee te maken heeft, en ook niet helemaal wel.
? :shocked:
Met de div#upperMenu { position: relative; margin-left: 240px; enz. van hierboven had ik een testpagina gemaakt, die het ook met de lichtkrant bleek te doen.

Maar er zitten nog minstens 32 html-fouten in (waarvan sommige behoorlijk ernstig). Zo ernstig (voortijdige </body> en </html>), dat de html-validator stopt met valideren als deze bereikt zijn - en dan de fouten er na niet meer kan opmerken...
Ook zijn de styles van het stylesheet in combinatie met de styles op de pagina zelf niet goed te overzien.
Dus het kan zijn dat het ergens anders aan lag (zoals de oplossing hierboven aangeeft), maar dat het probleem ook min of meer "toevallig" is opgelost door de lichtkrant te verwijderen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Tips van de dag (voor de homepage in elk geval): ;)

DOCtype
Dit hoort helemaal bovenaan te staan in de eerste regel. Nu is er een eerste regel met zo te zien twee spaties en verder leeg > die schrappen. Verder zou ik er van maken:
HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
        "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl" lang="nl">

<head>
... enz.
Alles aan xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" enzo kan dus helemaal weg, want dit is rare Microsoft code, waarschijnlijk veroorzaakt doordat de pagina of een deel daarvan eens vanuit MS Office is aangemaakt. Maar die geeft geen fatsoenlijke standaard-html.

Eén titel per pagina!
Op regel 17 staat nog een lege <title></title>, terwijl de echte paginatitel al in regel 8 staat. Dan moet die van regel 17 verwijderd worden, anders is het een html-fout.

Eén eind per pagina!
De </body> in regel 112 en de </html> in regel 139: te schrappen.

(tot zover op heden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan