Printer delen via windows7

Status
Niet open voor verdere reacties.

oniejj

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo, ik heb sinds november windows , ik heb een laptop en een PC.
op de pc werkt Windows 7 met de printer aangesloten op de pc met een kabel.
de printer kan ik draadloos instellenI(wifi) zodat mijn laptop met de printer kan verbinden en uit kan printen, maar de probleem is hoe doe ik dat??
ik heb al heel veel opgezocht maar ik krijg fouten en accountsbeperking op mijn laptop of de naam word niet herkent
\\naampc\naam van de gedeelde printer

kan iemand mij alstublieft helpen wat ik precies moet doen?
Ik heb een HP Photosmart C4500 Series (C4850 eigenlijk)
Windows XP SP3 op laptop
Windows 7 op PC
MVG,
Onur.!

Dat moet je bij de eerste installatie al aangeven.
Heb je ook een draadloze router, ik ga uit van wel.
Als je je printer installeert dan geef je op bij de installatie dat je via wifi wil verbinden en hij zoekt hem dan op in je netwerk. Als hij eenmaal geïnstalleerd is stop je de HP CD van je printer in je laptop en gaat weer installeren en op een gegeven moment kan je dan kiezen of je een nieuwe installatie wil doen of dat de printer al geïnstalleerd is en je hem alleen wil toevoegen aan je laptop om het zo maar te noemen. Hij zoekt hem dan weer op in het netwerk en voegt hem toe en je kan printen. Dus het komt hier op neer dat je gewoon even de installatie procedure van de CD moet volgen.

Waarom een draad van je desktop pc naar de printer als de printer draadloos kan ???
Neem aan dat je desktop toch aan het netwerk is aangesloten hetzij door kabel of draadloos.
En als je printer draadloos is dan kan je die zowel door laptop als desktop pc benaderen via de router/accespoint en de installatie uitvoeren zoals Raymond Bos hierboven beschrijft.
Mijn situatie is als volgt:
Cisko/linksys Draadloos router/accespoint (woonkamer) waarop met draad is aangesloten 2 desktops pc (kamer boven) en 2 laptops (draadloos) en dan HP6300 allinone printer (draadloos), dus mijn enigste draad is naar boven en kan van alle computertjes printen op de HP.

Hoop dat je er wat aan hebt en succes ermee

nou het probleem bleek te zijn dat de hp dvd niet compatible was met windows 7!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan