Netwerkschijf wel zichtbaar maar niet te openen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Op een nieuwe laptop met windows 7 wordt mijn volledige netwerk zichtbaar. Netwerkprinter, desktop, de nieuwe laptop zelf en ook een op de modem/router (Fritz!box 7170) aangesloten netwerkschijf. Wil ik die laatste openen dan de melding dat de schijf niet toegankelijk is. "u hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron etc.. " Dan ook nog de melding: RPC-protocolfout. Via een derde laptop (met XP) en de desktop (ook XP) is de netwerkschijf probleemloos te benaderen.

Iomega netwerkschijf?

netwerk%20fout.jpg

een keer wegklikken dan krijg je dit

netwerk%20rpc.jpg

die weg klikken en dan heb je toegang tot je schijf...gaat niet snel maar komt er wel voor te staan.
De oplossing ben ik ook nog niet tegengekomen.
maar zo kan ik er via Windows 7 op de laptop bij.
vista en xp hebben er geen probleem mee.

Ga het proberen. Kreeg inderdaad die meldingen en het is inderdaad een Iomega-schijf. Heb ook geen problemen met die schijf benaderen vanuit XP

Heb het gedaan zoals je aangeeft, maar bij mij geen resultaat. Is verder geen halszaak, maar ik heb het gevoel dat alles probleemloos benaderbaar moet zijn... Heb nu dus 2 laptops (XP en W7), een netwerkprinter, die Iomega-netwerkschijf, en een desktop (XP). Alles is zichtbaar in die nieuwe Win& laptop, alleen die netwerkschijf dus niet te openen.

Ga zo meteen nog maar eens een vraagje stellen. Ditmaal omdat ik dus wel via de Win7 laptop de andere items in het netwerk kan zien, maar niet via de andere laptop en desktop die nieuwe Win7-laptop.

kijk eens bij de services of je RPC wel aanstaat.

RPC stond niet aan, nu aangezet. Inmiddels ook de werkgroepnaam veranderd van workgroop naar mshome om te kijken of ik het probleem bij mijn andere vraag daarmee kon oplossen. Lukt dus niet, maar nu wordt die netwerkschijf niet meer getoond...

Edit: die netwerkschijf nu ook in MSHOME gehangen en weer zichtbaar... ga het nogmaals proberen

Laatst bewerkt:
Weet niet wat mij overkomt. Ineens is de netwerkschijf wel benaderbaar...

dat grapje had ik ook.
weet ook niet hoe dit mogelijk is.
morgen kan het ineens weer anders zijn....ik ben nog steeds aan het zoeken.

Bij mij blijkt het te werken na enige malen proberen en die meldingen steeds te sluiten. Zie er vooralsnog geen lijn in. Dan weer benaderbaar na een paar keer proberen, dan weer na meerdere keren proberen. Ik vermoed dat het drivers zijn die nog niet goed met windows7 overweg kunnen, maar dat weet ik dus niet zeker.

Ik zal bij iomega de vraag eens neerleggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan