Externe HD werkt alleen als deze aangesloten is op 2 usb-poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cookie

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop, een Medion Akoya P8612 met Windows 7. Als ik mijn 2,5 inch externe hd wil aansluiten op 1 usb poort (maakt niet uit welke usb poort) dan zie ik dat hij herkent wordt en vervolgens weer niet. Kan er dus niets mee. Sluit ik dezelfde hd op mijn oude laptop aan, op 1 usb poort dan wordt hij zonder problemen herkend.

Stap 2: Als ik dezelfde hd vervolgens op mijn nieuwe laptop aanluit, maar dan tegelijk op 2 usb poorten (usbkabel met aan de ene kant mini usb en de andere kant 2 usb aansluitingen) dan werkt hij wel.

Lijkt erop dat de usb poorten van mijn nieuwe laptop niet genoeg stroom geven.

Heeft iemand anders hier ervaring mee? Kan ik hier wat aan doen?

Mvg

Cookie

Dan heeft je computer waarschijnlijk USB 1.0 en maakt je HD gebruik van USB 2.0.

2.0 geeft meer stroom, hierdoor heeft je HD twee poorten nodig.

Misschien werkt de HD nog niet met Win7

Dan heeft je computer waarschijnlijk USB 1.0 en maakt je HD gebruik van USB 2.0.

2.0 geeft meer stroom, hierdoor heeft je HD twee poorten nodig.

Misschien werkt de HD nog niet met Win7

USB 1.0 Wordt niet meer gemaakt denk ik... ?

Het heeft inderdaad met destroom toevoer te maken. Met 1 usb heeft de hd niet genoeg stroom om aan te gaan. Dit is bij veel kleine harde schijven zo.

Het heeft inderdaad met destroom toevoer te maken. Met 1 usb heeft de hd niet genoeg stroom om aan te gaan. Dit is bij veel kleine harde schijven zo.

Wel vreemd hoor.... juist die kleine hd (2,5) worden middels usb gevoed. En er zit volgens mij bijna altijd een usb kabel bij met 1 aansluiting. Toevallig had ik een andere externe hd waar een kabel bij zat, waarmee ik hem op 2 poorten kon aansluiten.

Blijf het vreemd vinden!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan