Frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

superjrs

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2010
Hallo.

Ik heb een eigen site maar ik heb een probleempje.
Al mijn paginas zitten in een inline-frame.

Alleen als ik dus op google kijk en de naam van mijn site intyp krijg ik de orginele link naar de site, maar ook de links naar de apparte paginas die in die frame horen.

Hoe kan ik dit veranderen want de mensen komen dan niet op de orginele site maar op aparte paginas.

Kan iemand mij helpen???

Alvast bedankt :D

geen frames gebruiken :D

--> php include of server-side includes

Inderdaad, frames zijn in heel veel opzichten puur onhandig. :confused:
Iets ruimer door de bocht:
  • Met php of shtml (alletwee server-side oplossingen) kan je veel beter zich herhalende delen van een website op elke pagina krijgen. Met een code-fragment in plaats van een pagina-in-een-frame, en één regeltje verwijs-code in de pagina's.
  • Google kan dat uitstekend vinden, en je kunt ook elke aparte pagina bekijken zonder dat je iets van de site mist (de navigatie!).
  • Op deze manier kan je ook rechtstreeks verwijzen naar een bepaalde pagina, in plaats van dat je moet zeggen wat de homepage is, en waar je dan op moet klikken om bij een pagina te komen.
  • De enige voorwaarde is: de server van je provider moet het gebruik van php of shtml (ssi = server side includes) ondersteunen. Sommige gratis webruimte-aanbieders hebben dat niet, maar voor een paar euro-tientjes per jaar heb je een echte php-site mèt eigen domeinnaam. :)
  • Voorbeelden: een pagina met een php-menu, en dezelfde pagina met een ssi-menu.
  • Voor een mini-handleiding voor de bouw van een php-website kan je bv. hier terecht.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan