Hal.dll verhindert start-up van XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

PH-RVG

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2005
Systeem is multi-boot XP en Windows 7.
Na vervanging van het moederbord en heractivatie van XP en Win7 van XP leek alles goed te zijn maar nu komt bij opstarten van XP de boodschap:
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden: <hoofdmap>\system32\hal.dll>
Installeer bovengenoemd systeem opnieuw

Windows7 kan gewoon worden gestart.

Wat hebben we al gedaan:
- Recoveryconsole bootcfg procedure (zie http://support.microsoft.com/kb/330184/nl)
- Boot.ini met kladblok bekeken en teruggeschreven (via XP safe mode wan dat is wel te starten)
- Vista boot pro (in Windows 7)
- Hal.dll is gewoon aanwezig. Dus hebben we een hal.dll van een ander, goed werkend XP systeem in die map gezet, maat dat maakt ook geen enkel verschil.

Iemand nog suggesties? (behalve opnieuw installeren ....)

heb je nog een andere pc met xp? kopieer dan Hal.dll op een usb stick en zet hem via Windows 7 in Windows/system32 in de schijf van Windows xp natuurlijk.

O, probeer de chipset drivers eens te installeren via safe mode, gewoon via de fabrikant downloaden.

O, probeer de chipset drivers eens te installeren via safe mode, gewoon via de fabrikant downloaden.

waarom denk je aan drivers: die heb ik na de herinstallatie van het moederbord al vervangen en in eerst instantie werkte dat perfect. het is denk ik mis gegaan nadat ik met vista boot pro (onder XP) de prompts veranderd heb (XP ipv oudere versie van windows).
Maar dat heb ik al vaker gedaan en nooit enig probleem gehad....

ow nee, laat maar. als het wel heeft gewerkt zal het er niet aan liggen.

Het probleem is opgelost met EASYBCD

Ik heb de laatste versie van EASYBCD (vanaf (http://neosmart.net/forums/showthread.php?t=642) geïnstalleerd en vervolgens in dat program: > Tools > Autoconfigure Boot.ini gedaan. Dat loste het probleem helemaal op.

Roy en Minal dank voor het meedenken.

PS Ik beveel EasyBCD sterk aan in plaats van VistaBootPro: het is gratis, heeft complete support voor Windows7 en een goed support forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan