Foutmelding Grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThibautDUDE

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
9
Hallo iedereen,

Ik ben ondertussen al een goeie 4 maand in het bezit van een Dell XPS 8000 studio :
Windows 7 ultimate 64-bit
i7 core 860
Nvidia Geforce GTS 240
4 Gig Ram DDR3

Ik download af en toe een game maar ben hierbij op een probleem gestoten.
Bij enkele nieuwe games zoals : Grand Theft IV , Assissin's Creed 2, Vancouver 2010, Just Cause 2, Alien vs. Predator etc.. start de game vlot op maar wanneer je 'in-game' gaat (achter het loading scherm) minimalizeerd de game naar het bureau blad en krijg ik volgende foutmelding

foutmelding.jpg


Het rare van deze zaak is dat het niet bij alle nieuwe games voorkomt zoals: Crysis, Mirror's Edge, Call of Duty 6, CSS, Avatar, Battlefield Bad company etc werken perfect.
Ik heb de pc al geformatteerd volledig opnieuw geïnstalleerd,
alle drivers ge-update. De games zelf ge-update verschillende patches etc geïnstalleerd maar niets van deze bewerkingen geeft iets uitgehaald.
Iemand enig idee wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt,

Thibaut
 
Ik denk dat er een fout ergens in de driver zit. Meer weet ik niet heb die pc niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan inderdaad zijn, maar ik heb alle mogelijke drivers geprobeerd van bij geleverde tot de nieuwste dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens op Vista Compatiliteitsmodus. Of installeer Windows Virtual Pc de Xp mode waarop de games waarschijnlijk wel zullen werken. Ik heb Xp mode werkt goed moet ik zeggen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok heb ik net eens geprobeerd maar op een virtuele machine kan je toch niet het maximum uit je pc halen?
En hoe start je dan een game op via Xp mode?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deinstalleerd de drivers en installeer ze opnieuw ;)
 
Heb ik zonet even geprobeerd, via configuratie scherm de driver verwijdert. Gereboot (toen installeerde Windows zelf een driver?) en daar boven dan de nieuwste geïnstalleerd. Maar helaas nog steeds het zelfde probleem... Alleen krijg ik nu geen fout melding meer...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wel toevallig. ik heb net windows 7 op mijn pc gezet omdat mijn pc constant crashte met windows xp door een verkeerde driver. constant een nv4_disp.dll fout. Dus toen heb ik mijn C: schijf, waar windows XP geinstalleerd was, geprobeerd te formatteren maar dat deed ie niet. windows 7 erop gezet en toen ging ook windows 7 zelf een driver dloaden en daar heb ik toen de nieuwste driver van nvidia opgezet. probeerde net borderlands te spelen, maar krijg hetzelfde bericht. wat wel verschild, is hoe je de de videokwaliteit hebt staan. als je die op het laagst zit kon ik bijna 1 sec gamen zonder dat ik naar het bureaublad ging.
 
Ok, ik zal eens proberen de settings op low te zetten.
Het rare hier aan is op Youtube kwam ik een persoon tegen met net dezelfde pc als ik, alles identiek (ook een XPS 8000 Studie, de zelfde drivers etc..) en hij geeft geen enkel probleem met geen enkele game.

(ondertussen eens geprobeerd de settings te verlagen maar haalt niets uit..)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt maar helpt ook niets ..
Nu kan ik zelf geen games meer opstarten
"direct3d driver error"

Kan dit aan de graka zelf liggen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de topic kunnen halveren, door alle citaten te verwijderen. Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.


Welkom op Helpmij ThibautDUDE.:)
 
Bedankt maar helpt ook niets ..
Nu kan ik zelf geen games meer opstarten
"direct3d driver error"

Kan dit aan de graka zelf liggen?

Je maakt mij niet wijs dat je in die korte tijd je oude drivers helemaal verwijderd hebt, opnieuw opgestart, Omega drivers gedownload en ook nog geinstalleerd...
 
Ik heb via Apparaat beheer Beelschermadapter verwijderd, vervolgens in Configuratie scherm + de tool driver cleaner.
Dan Omega Drivers gedownload geinstalleerd opnieuw opgestart zonder resultaat. Windows installeerde opnieuw zelf een driver

& Ik zal erop letten Crash, bedankt!
 
ik heb ook de omega driver geinstalleerd, ook zonder succes
niks lijkt tot nu toe te werken als we de drivers alleen maar veranderen
komen we blijkbaar niet verder
ligt het mogelijk aan de grafische kaart zelf. dat ie gewoon kaduk is.

die van mij is in ieder gevaal 2/2.5 jaar oud, zou wel eens kapot kunnen zijn. maar ik kreeg dezelfde foutmelding aardig plotseling. kan je videokaart wel van de ene op de andere dag kapot zijn?
 
Tijdens het zoeken op internet naar een oplossing, liep ik tegen een forum aan die een mogelijke oplossing gevonden had. Volgens het forum moet je dit doen:

Edit possible fix
During the installation of the current drivers, an OLD file
nvlddmkm.sys is copied or left in windows/system32/drivers and not the current onein the install. As a result the new drivers are attempting to access an older file instead of the latest.

Fix: Go to windows/system32/drivers and rename nvlddmkm.sys to
nvlddmkm.sys.old. Go to the nvidia directory and find the file nvlddmkm.sy_ for your current drivers and copy it to windows/system32.

Using the cmd window (DOS box) type
EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_ nvlddmkm.sys. When the expansion is complete, copy
the new nvlddmkm.sys to windows/system32/drivers and restart the computer.

Your computer should now work properly.

Ik heb dit geprobeerd maar bij mij werkte het niet, misschien bij jou wel
p.s. bij EXPAND.EXE nvlddmkm.sy_^nvlddmkm.sys staat op de plek van het ^ een spatie
 
Ok Damman,
Hartelijk bedankt voor al u zoek werk !
Ik probeer al deze methodes meteen uit, ik hoop dat het resultaat geeft.
 
Zonet alles grondig een meerdere malen geprobeerd maar geeft opnieuw niets uitgehaald ..
Ik begin ook stil aan te twijfelen als dit probleem niet gelegen is bij de Hardware zelf !
Mijn computer is redelijk recent (enkele maanden).
Contact opnemen met Dell?
 
ja zou je kunnen doen
weet je tenminste wat zij ermee kunnen en misschien kunnen ze je hardware even checken.
ik ben van plan om bij mycom langs te gaan om mijn pc te laten lezen
als het een hardware probleem is kom je er dan achter

misschien heb je hier nog wat aan:
http://www.nvlddmkm.com/

ik ga misschien zelf terug naar windows XP, kijken of het probleem dan opgelost is
anders installeer ik windows 7 weer en ga naar mycom voor het lezen van mijn hardware

't is een generic problem, betekend dat er enorm veel dingen fout kunnen zijn, zoals RAM, videokaart of voeding maar ook gewoon een driver of een instelling
het kan ook aan windows 7 liggen, omdat windows vista ditzelfde probleem heeft. daar hebben ze een patch voor gemaakt. maar voor windows 7 is dat er nog niet. misschien moet je contact zoeken met windows of zij met een oplossing kunnen komen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan