Vastloper met uitpakken van WinRAR bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

flasher002

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik een probleem met het uitpakken van grote winrar bestanden. 9 van de 10 keer blijft mijn pc gewoon hangen, zonder fout of iets dergelijks. Het enige wat ik kan doen is op de uit knop drukken en als mijn pc dan weer is opgestart, probeer ik het opnieuw en soms pakt hij dan wel uit zonder problemen.

Ben benieuwd of iemand dit probleem herkend

alvast bedankt

met vriendelijke groeten,

Kevin.

quadcore 9550
gtx260
geheugen 4gb
Windows 7 prof 64bit

WinRAR 4.01 (64 bit) laatste versie

En dat vergeet ik. Als dit ook problemen geeft dan zou ik eens een geheugentest draaien. Heel soms zijn dit soort zaken een indicatie van geheugenproblemen.

Bestanden worden wel uitgepakt op een NTFS schijf?
Dit mogelijk i.v.m. bestandsgrootte > 4 gb?

Bestanden zijn wel ok?

Ik heb net de windows geheugencontrole gedaan, niks gevonden.
En ga zo een groot programma uitpakken van rond de 9gb met het programma JZip.

@Zoefff - wat bedoel je met een NTFS schijf?

Bedankt voor de snelle reacties.

Een schijf is geformateerd Fat32 danwel NTFS.
Een Fat32-schijf kan geen bestand > 4gb aan.

Dat is het probleem niet, want ik heb bestanden uitgepakt die groter zijn dan 4gb. Maar vaak genoeg blijft hij hangen tijdens het uitpakken.

Mochten het rarbestanden afkomstig zijn van Niuewsgroepen o.i.d., controleer je dan wel met Quickpar bijv. of alles ok is.
Zo niet, kan je beschadigde rarbestanden hebben.

Het zijn inderdaad rarbestanden van nieuwsgroepen. Ik heb een week terug windows 7 opnieuw geïnstalleerd en in plaats van virusscanner Avast, heb ik AVG in gebruik. Dat ging een aantal dagen goed, maar nu als die weer aan het uitpakken is blijft hij weer hangen.

Ik kan niet zeggen of ze beschadigd zijn, want ik gebruik spotnet en dan repareert hij vanzelf. Ik dacht dat het probleem bij de virusscanner lag, maar dat was het dus niet.

En 10 minuten geleden liep hij weer vast, en mijn PC maakte een raar geluidje tijdens het vast lopen. Maakt dit mijn hardeschijf niet kapot elke keer zo'n oplazer?

Laatst bewerkt:
Net ook even iets proberen uit te pakken, bestand gescand op virussen en met quickpar gescand, was niet beschadigd.

Toen weer uitgepakt en daar ging die weer, word er zo langzamerhand wel een beetje gek van.

Je hebt het probleem met zowel WinRAR als JZip. Ik denk ook aan een geheugen- of harddisk probleem.

Download Hiren's BootCD en brand deze op een CD:

http://www.hirensbootcd.org/download/

Start de PC op vanaf de gebrande CD en laat het programma Memtest86+ draaien. Je kunt daarna ook diverse schijfcontroles uitvoeren.

Ik heb ooit eens een soortgelijk probleem gehad met het inpakken van bestanden, toen bleek uiteindelijk dat mijn geheugen defect was.

Laatst bewerkt:
Heb die Memtest86+ gedaan, er kwam in beeld dat er geen errors waren gevonden. Ik weet niet of er nog iets in beeld moest verschijnen, want toen ik weer op bureaublad kwam kreeg ik een toepassingsfout.

Dus nog geen idee wat ik nog zou kunnen doen.

Bedankt

Voldoende vrije schijfruimte? Je laat wel uitpakken op een NTFS -schijf?

Programma al eens opnieuw geïnstaleerd?

Er staan diverse tools op Hiren's BootCD om je harddisk te testen. Ik zou dat even proberen.

Geheugentest

Sinds een aantal maanden heb ik een probleem met het uitpakken van grote winrar bestanden. 9 van de 10 keer blijft mijn pc gewoon hangen, zonder fout of iets dergelijks. Het enige wat ik kan doen is op de uit knop drukken en als mijn pc dan weer is opgestart, probeer ik het opnieuw en soms pakt hij dan wel uit zonder problemen.

Velen weten blijkbaar niet dat WinRAR een ingebouwd testprogramma heeft?
Zie "Extra" => "Benchmark en hardware test".
Laat het programma maar een nachtje zijn werk doen. :p

Inpak- en uitpakalgoritmes zijn erg gevoelig aan geheugenproblemen. Als je dergelijke grote bestanden gaat uitpakken, kan de temperatuur van de geheugenlatten iets oplopen en misschien zo een fout genereren?
Dan weet je zeker dat het geheugen niet stabiel meer is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan