Dag allen,
Ik ben bezig met het maken van een onderhoudsplan. In tapblad1 heb ik de lijst met hoofdstuk, daaronder paragraaf, daar weer onder materiaal enz. In het 2e tapblad (Database) heb ik een database gemaakt van alle hoofdstukken, paragraven, materialen enz.
Mijn vraag is. Als ik een lijst maak van de hoofdstukken en ik kies bijvoorbeeld 0 - Algemeen, dan wil ik dat alleen de paragraven die horen bij dit hoofdstuk overblijven in de kolom hier onder. En dit dan weer hetzelfde in de kolom daar onder.
Hiervoor heb ik de volgende formule gevonden : =INDEX(Database!$A$4:$A$10;VERGELIJKEN(Blad1!C10&C11&C12;Database!$B$3:$B$10&Database!$C$3$:$C$10;0)) Eindigend met ctrl shift enter.
Deze heeft alleen geen effect gehad.
Tevens heb ik de vraag hoe je een kolom kan in voeren waar de afbeeldingen altijd de zelfde maat hebben?
Ik hoop dat iemand van jullie mij hier mee kan helpen?
Hier onder een voorbeeld:
Bekijk bijlage Voorbeeld excel bestand.xls
Ik ben bezig met het maken van een onderhoudsplan. In tapblad1 heb ik de lijst met hoofdstuk, daaronder paragraaf, daar weer onder materiaal enz. In het 2e tapblad (Database) heb ik een database gemaakt van alle hoofdstukken, paragraven, materialen enz.
Mijn vraag is. Als ik een lijst maak van de hoofdstukken en ik kies bijvoorbeeld 0 - Algemeen, dan wil ik dat alleen de paragraven die horen bij dit hoofdstuk overblijven in de kolom hier onder. En dit dan weer hetzelfde in de kolom daar onder.
Hiervoor heb ik de volgende formule gevonden : =INDEX(Database!$A$4:$A$10;VERGELIJKEN(Blad1!C10&C11&C12;Database!$B$3:$B$10&Database!$C$3$:$C$10;0)) Eindigend met ctrl shift enter.
Deze heeft alleen geen effect gehad.
Tevens heb ik de vraag hoe je een kolom kan in voeren waar de afbeeldingen altijd de zelfde maat hebben?
Ik hoop dat iemand van jullie mij hier mee kan helpen?
Hier onder een voorbeeld:
Bekijk bijlage Voorbeeld excel bestand.xls
Bijlagen
Laatst bewerkt: