rechetmuisknop uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Heeft iemand misschien een goede tip hoe ik het beste de functie van de rechtermuisknop kan uitschakelen/
Ik begrijp dat dit niet softwarematig gaat in Windows 7, dus lijkt het erop dat ik de muis hardwarematig moet wijzigen.
Ik heb een muis open gemaakt maar weet niet goed welke draden ik moet doorknippen om het gewenste resultaat te krijgen.
Het gaat erom dat leerlingen op mijn school te pas en te ompas op de rechtermuisknop drukken. Ik wil dus dat alleen de linkermuisknop het nog doet.

Laatst bewerkt:
Als je een foto zou kunnen toevoegen van de binnenkant van de muis dan zou ik je misschien wel kunnen helpen.

Besef dat je hiermee ook een deel functionaliteit weg neemt, het contextmenu is niet meer bereikbaar.
Onder het contextmenu zitten vooral bij office programma's veel functionaliteit.

Persoonlijk vind ik de rechtermuisknop ook erg prettig om een link in een nieuw tabblad te openen in plaats van in hetzelfde venster.

Ik begrijp ook absoluut het nut niet om de rechtermuisknop uit te schakelen of wat het voor kwaad kan wanneer leerlingen deze gebruiken. Wanneer het ze om de sourcecode van een pagina gaat, daar hebben ze de rechtermuisknop niet voor nodig, daar kan je nog op heel veel andere manieren bij komen. IE heeft zelfs gewoon een menu optie op de broncode te tonen.

Besef dat je hiermee ook een deel functionaliteit weg neemt, het contextmenu is niet meer bereikbaar.
Onder het contextmenu zitten vooral bij office programma's veel functionaliteit.

Persoonlijk vind ik de rechtermuisknop ook erg prettig om een link in een nieuw tabblad te openen in plaats van in hetzelfde venster.

Ik begrijp ook absoluut het nut niet om de rechtermuisknop uit te schakelen of wat het voor kwaad kan wanneer leerlingen deze gebruiken. Wanneer het ze om de sourcecode van een pagina gaat, daar hebben ze de rechtermuisknop niet voor nodig, daar kan je nog op heel veel andere manieren bij komen. IE heeft zelfs gewoon een menu optie op de broncode te tonen.

Ik werk op een school met leerlingen die een lichamelijke en/of verstandelijke beperking hebben en waarvoor het te moeilijk/verwarrend is om gebruik te maken van de rechtermuisknop.

Zou gewoon de zwarte knop eraf halen. Met een tangetje proberen los te wrikken. Als je echt het juiste kabeltje wil hebben moet je gaan werken met een voltmeter.

Zou gewoon de zwarte knop eraf halen. Met een tangetje proberen los te wrikken. Als je echt het juiste kabeltje wil hebben moet je gaan werken met een voltmeter.

Tja, daar zat ik zelf ook aan te denken maar vond het een beetje een kort-door-de-bocht oplosing.....:rolleyes:
Enig idee of het qua stroomdoorvoer geen problemen kan opleveren? Spontane ontploffingen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan