is het mogelijk om vanuit 1 formulier twee tabellen te vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik heb 1 tabel waar alles van uit een formulier wordt geplaats nu wil ik eigen lijk ook dat hij een nader tabel vult met wat gegevens uit dit tabel of meteen via formulier kan dat.

bv naam in formulier in tabel 1 en 2

Dat kan wel, als je een Toevoegquery maakt bijvoorbeeld die je met een knop uitvoert. Of de query maken met VBA, maar dat is iets meer werk.

was al bang voor
ben nog niet zo een ster in vba
zou jij een voorbeeld kunne geven
dan kom ik er wel uit

Het hoeft zoals ik al aangaf niet met VBA, maak eerst maar eens een gewone toevoegquery waarbij je het criterium bepaalt a.d.h.v. het actieve record. Dat haal je dus uit je formulier dat je open hebt staan. En die query sla je op, en hang je aan een (macro) knop. Er zitten standaard knoppen in het formulier waarmee je een bestaande query kunt uitvoeren, daar hoef je dus niks voor te programmeren.

octo een vraag
weet vraag veel , als ik een combobox heb in een formulier zonder dat in het tabel de koppeling er staat maar gewoon text
en ik zoek in formulier in een combobox naar een text denk aan firmanaam. en deze opsla komt er in de tabel een nummer te staan in plaats naam.
kan dit wel makkelijk worden opgelost zonder in de tabel wizart opzoeken te gebruiken dus gewoon echt een text te gebruiken.
waarom deze vraag ik gebruik een kalender systeem en deze leest alleen text.

Vraag je niet twee dingen tegelijkertijd? Die ook nog eens verschillen? Een keuzelijst die je baseert op een tabel, zal in beginsel het sleutelveld van die tabel opslaan in de tabel op je formulier. En dat moet je vooral ook niet willen veranderen! Sterker nog: als het veld op je formulier een tekstveld is, dan zou ik dat zo snel mogelijk omzetten naar een getalveld, als de keuzelijst een getal opslaat. Dus dat is perfect. Niks aan doen!
Tweede vraag: een kalender levert datums, en als je een datumveld hebt in je tabel/formulier, dan kun je dat veld vullen met de ingebouwde DatePicker. Komt er automatisch een datum in het veld te staan. Hiervoor geldt dan hetzelfde als hierboven: zorg er voor dat je tabelveld een Datumveld is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan