Aangepaste afdruk bij katern in Word 2013 niet mogelijk ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Ik heb Office 2013 geinstalleerd. Heb daarmee een bestand geopend dat gemaakt is in Word 2003. Hiervan wilde ik pagina 1 tm 4 afdrukken. Echter kan ik alleen maar kiezen voor "alle pagina's afdrukken". Pagina-bereik blijft grijs.
Bij al mijn andere documenten kan ik wel een pagina-bereik aangeven. Het probleem lijkt te zitten bij het afdrukken als katern ; zodra ik nl. een leeg document open, en hierin wat typ is paginabereik mogelijk als ik bij afdrukken - paginainstelling in tabblad marges bij "meerdere pagina's" kies voor "normaal" of "marges spiegelen" of "2 pagina's per vel". Maar zodra ik hier kies voor "katern", wordt "pagina's" grijs en kan ik hier niets mee...Ik heb inmiddels wat gegoogeld en zie ook volgende link :http://www.pc-helpforum.be/f183/problemen-met-afdrukken-van-katern-60086/ Hier staat helemaal mijn probleem beschreven, maar helaas geen oplossing zichtbaar.
Op een ander forum deze vraag ook al voorgelegd, maar vooralsnog geen oplossing.
Ik heb ook al contact opgenomen met de Microsoft Helpdesk, maar daar kennen ze het probleem niet en zij stelden dat wellicht de driver van de printer ( een HP LaserJet P1102 ) niet up-to-date zou zijn. Voor alle zekerheid via de site van HP de nieuwste driver en firmware geinstalleerd, echter zonder resultaat. Ik hoop echt dat iemand met een bruikbare tip komt, want het document is een woordenboek van meer dan 1000 pagina's ( tekst in kolommen ) en er zit jaren werk in. Ik kan er gewoon mee werken, omdat ik ( gelukkig ! ) ook Office 2003 nog op mijn pc heb staan. Maar heel graag zou ik er met Office 2013 mee willen werken. En voor alle duidelijkheid ; in Word 2003 kan ik bij de paginainstelling "katern" wel gewoon een afdrukbereik instellen. Voordeel hiervan is dat ik het document in gedeeltes kan afdrukken.

Laatst bewerkt:
Begin eens met het enige antwoord uit de andere draad wél op te volgen, en plaats een voorbeeldje :)

Mijn probleem is opgelost ; d.w.z. het afdrukbereik bij instelling "katern" schijnt in Word 2013 niet in te stellen, maar ik heb een goed alternatief gekregen vanuit het andere forum. Omdat ik een A5-boek gemaakt heb waarin ik eigenlijk niet met Katern hoef te werken omdat ik geen blaadjes in elkaar vouw, heb ik deze oplossing gekregen :

Vergeet katern - haal dat weg.
Maak de pagina grootte A5 staand.
Haal de Even oneven verschillend instelling weg bij Indeling.
Geen rugmarge, gewoon een linkermarge van minstens 1,5cm (i.v.m. de perforator).
Ondermarge in overeenstemming met de eisen van je printer. Maak die eens heel klein (bijv. 0,2cm), druk op OK en Word klaagt vanzelf. Met de Herstellen knop voert hij in wat je printer nodig heeft. Dat wordt dan de ondermarge van je voettekst! Je ondermarge moet daar zo'n 4-5 mm boven ingesteld worden (i.v.m. het pagina nr.)
Bij het afdrukken stel je je printer in voor A5 papier.
Je snijdt een boel blanko A4tjes doormidden en plaatst deze A5jes in papierbak van de printer.
Nu druk je gewoon dubbelzijdig af, zelfs een specifiek pagina bereik en alles komt automatisch goed en ligt zelfs netjes op volgorde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan